SJANGHAI-Expo en extra safety maatregelen

Vanaf de glorieuze dag van de rode arbeiers en de revolutie op 1/5 gaat ie dan open; de World Expo langs de oevers van de Huang-Po rivier in de grote stad SjangHai. Er worden 60/70 miljoen bezoekers verwacht, onbekend hoeveel daarvan witneus zullen zijn. Inmiddels begnnen ook de NL kranten/reisbijlages hun propaganda te drukken-zoals za. 24/4 nog de Telegraaf.
Andere en meestal wat beter als dit geïnformeerde reizigers/travellersfora melden ook dat er zachtjes aan scherpere controle en veiligheids maatregelen gelden. Of het zo strikt wordt als tijdens de Olympcs in Beijing-2008 blijft de vraag (toen duikelde het aantal witneuzen zo dat ze er wel van geschrokken zijn). Wel wordt al gemeld dat boeking voor langere tijd van hotels en hoStels niet gaat, er is en maximum verblijf van 3-4 dagen, De prijzen gaan skyrocket omhoog (tja, dat is China ten top). Specifieke extra regels voor visum nog niet gemeld. De toegangen tot de metro krijgen (net als altijd al in Beijing) van die airport-achtige bagagepoortjes. Er zijn geregeld pascontroles, dus hou alles goed bij de hand en zorg dat het in orde is.
Beslis zelf maar of dit weer opweegt tegen die paviljoens bekijken.

Als het nieuws de waarheid verteld vind ik dat we de expo moeten boycotten! er zijn heel veel mensen hun huizen uitgezet omdat daar zonodig een expo moest komen! ik vind het vreselijk en begrijp dat nog steeds niet.

Ik vind het schandalig als je naar de expo gaat dan steun je de chinezen. Ik kan en wil hier niet achterstaan. Helaas doet de Nederlandse overheid dat wel met hun stand wat ik nog altijd niet begrijp

Tsja, (potentiële) handel he. NL dat nogal afhankelijk is van import/export kan het zich blijkbaar niet veroorloven bij de Expo afwezig te zijn. Welkom in de realiteit, wat leven we toch in een mooie wereld :disgust:

Cheers!