Volgend jaar april & mei gaan mn vriend en ik 4 weekjes naar China.
Nou hebben we al een gehele planning & route uitgestippeld maar twijfel ik alleen of we wel genoeg dagen voor elke plaats indelen. Zou het zonde vinden als we ergens al weg moeten maar door tijd gebrek niet alles kunnen zien… of dat we ergens veel te lang zitten waar niet veel te beleven is…:
4 dagen voor Beijing is te doen. Er is heel erg veel te zien, en voor veel attracties heb je wel een hele dag nodig. Xi’an is niet zo bijzonder. Het terracottaleger is leuk, en je moet echt naar de (hele foute) fountainshow bij de big goose pagoda. Als het mooi weer is gaat iedereen dansen in de fontein.
Verder zou ik echt niet 6(!) dagen op de Shanghai Expo doorbrengen. In 1 dag (ze verkopen ook 3-dagen tickets) heb je een indruk gekregen en zou ik die overige 5 dagen gebruiken om nog iets van het ‘echte’ China te zien.
Veel plezier!
2 dagen voor Xi’an lijkt me toch wel gewenst, naast het terracota leger heb je inderdaad nog die pagode, de stadsmuur, de moslimwijk met moskee, de bell- en drumtower, diverse musea en nog wel meer. Maar inderdaad, het is geen vergelijk met een stad als Beijing.
Ik ken zelf alleen Beijing, maar 4 dagen is erg kort, zeker met de kans op jetlag erbij en in vergelijking met 9 dagen Shanghai. Ik weet niet of jullie van plan zijn vanuit Beijing naar de Muur te gaan (zeker de moeite waard), maar dan ben je al een dag kwijt. Vergeet ook niet dat de afstanden gewoon erg groot zijn, dat je al een stuk zult moeten reizen vanaf je hotel, en dat het waarschijnlijk overal druk is. Tenzij je al een flinke selectie hebt gemaakt in wat je wil bezoeken, wordt het wel erg kort.
Trouwens ik tel maar 18 dagen, zijn de rest reisdagen? In ieder geval veel plezier!
We hebben idd totaal +/- 18 dagen om overal te neuzen.
Rest zijn reis & rust dagen, daar houden we aparte (hele) dagen voor aan.
Beijing hebben we mss 1 dag extra als de vlucht een beetje meezit.
En Shanghai hebben we idd 6 extra dagen voor de EXPO.
Mochten we daar eerder klaar zijn dan hebben we tijd over voor andere plaatsen daar in de omgeving.