20 dagen China

Hoi,

Ik ben Raphaella, 24 jaar uit Rotterdam en ga per november alleen 5 maandjes door Azie reizen.

Ik zal mijn reis starten in Beijing.
Daar heb ik de eerste 5 dagen een hostel geboekt (Beijing Downtown backpackers)

Ip is het mijn idee om daarna de trein te nemen richting Xi-an.
Hoeveel dagen zal ik daar ongeveer nodig hebben?

Van daaruit wil ik per (trein/bus) naar Hangzhou
en afsluiten in Beijing. In Beijing lijkt me niet super veel te doen, dus 2/3 daagjes lijken me voldoende.

Hoeveel dagen zal ik ongv in Xi-an en Hangzhou nodig hebben?
Waaschijnlijk heb ik dan nog wel wat daagjes over van de 20, iemand eventueel nog tips?

En mochten er reizigers zijn die in dezelfde periode (7nov-26nov) er zitten en willen meeten dan hoor ik het ook graag!

Alvast bedankt

hoi!
Wat een lekker vooruitzicht zeg!
Beijing is juist heel veel te zien en te doen! Ik heb spijt dat ik daar zo kort ben geweest.
Boek een secret wall tour. Dan ga je naar een stukje muur wat nog niet gerestaureerd is en wat nog niet wordt bezocht door heel veel andere toeristen. We waren slechts met een klein groepje op de muur, in de verte zag je nog enkele mensen. Top!
Het zomerpaleis ben ik maar heel kort geweest, doordat ik de verkeerde bus had genomen (en ik daar veel te laat achter kwam!) Maar dit vond ik ook zeker de moeite waard en zou ik zeker genoeg tijd in stoppen. Natuurlijk de verboden stad. Lama tempel en Confisus tempel vond ik ook de moeite waard. Het was niet zo heel druk daar. De tempels liggen dicht bij elkaar.

Ik ben niet in Xi-an en Hangzhou geweest.
Maar Chengdu kan ik zeker aangevelen! Je kunt daar panda’s zien, maar het people’s park vond ik daar echt heel leuk om rond te wandelen.
maar vooral Lijang en Dali vond ik erg leuk om te zien. Lijiang heeft een oude stadskern waar geen motorverkeer mag komen. Overal zijn huizen in oude stijl gemaakt met speciale daken. De omgeving van Dali vond ik echt heel mooi! Neem een taxi rond het meer en laat je verassen. Vraag om zeker te stoppen bij lokale markten, die zijn echt gewelidig om te zien!

Veel plezier!

Bedankt voor de reactie!

In de vlugheid heb ik Beijing opgeschreven waar niet zoveel te doen was dacht ik maar ik bedoelde Shanghai!

Leuk om te horen, ik kijk er ook onwijs naar uit!

Ha, moest stiekem even lachen om je ‘trein/bus’ van Xi’an naar Hangzhou. Dat kun je niet met de bus doen. Ik zou het vliegtuig nemen als ik jou was.
Wanneer je van Beijing naar Xi’an reist zou ik zeker een dagje stoppen in Pingyao. Een hele oude stad die op de route ligt en door veel mensen aangedaan wordt omdat het echt de moeite waard is.
In Xi’an heb je aan 2-3 dagen wel genoeg.

Chengdu is zeker de moeite waard als je graag de panda’s wilt zien. Hoef je die niet zo nodig te zien dan zou ik Chengdu overslaan.
Lijiang (Tiger Leaping Gorge) is leuk (het stadje zelf vond ik veel te toerischtisch), en ook Kangding, Litang zijn de moeite waard (Tibet).

In Beijing is echt heel veel te doen en zien!

Bedankt!!

Mijn route is nu:
Beijing (5 dagen) - Xi’an ( 2 dagen) - Pingyao (1 dag) - Datong (2 dagen) - de trein via Taiyuan naar Hangzhou (laaaange reis) - Hangzhou ( 3 dagen) - Shanghai ( 2 dagen) - Huangshan (2 dagen) - Terug naar Shanghai, nog 2 dagen en dan vlieg ik door naar Bali.

Is dit realistisch?
Ik weet dat ik wel vele uren in de trein kan verwachten…

Wat zijn evt goedkopere maatschappijen om bv richting Hangzhou te vliegen ipv een treinreis van 30 uur?

Hey Raphaella,

Ziet er op zich goed uit. Ik heb een deel van jouw reis gedaan in 2011, alleen in een iets andere volgorde.
Ik zou het volgende doen; Beijing - Datong - Pingyao - Xi’an doen.
En dan vanaf Xi’an naar Hangzhou vliegen. 30 uur is echt heel lang in de trein!
Vluchten kun je via Ctrip en Elong boeken en deze zijn vaak goed geprijsd.

Bedankt voor het meedenken!
Ik had zelf inderdaad ook al bedacht dat vliegen niet handig was, maar wilde terug met de trein vanaf datong naar beijing en dan vliegen.
maar dit is veel handiger!

leuk om te horen dat de planning een haalbare is, onwijs veel zin in!

Nogmaals, bedankt!!