Ik heb onlangs door Rusland gereisd met de trein en heb het gevoel dat ik nog niet alles heb gezien dus zou het graag een over doen, met de auto ditmaal.
Mijn huidige auto begint oud te worden en zuipt erg veel, alhoewel motorisch helemaal top maar toch zou ik over gaan op een nieuwere zuinigere versie.
Mijn vraag is dus ook of iemand mij de stappen kan vertellen voor de export naar Rusland/Oekraine, een koper krijg ik mogelijk wel van te voren gevonden maar ik vroeg me af hoe het proces verloopt. Mogelijk dat hier iemand ervaring mee heeft.
Alvast bedankt!
Ik weet uiteraard niet wat voor auto je hebt, bij eens speciale auto kun je het overwegen, maar dit haal ik niet uit je verhaal :). De kosten liggen aan de zwaarte van de motor en hoeveel PK de auto heeft. Echter, ik heb het even gecheckt met mijn eigen auto. Deze is niet groot, niet zwaar en niet bijster snel. Dit kost me al meer dan €5000,- om te importeren. Het uitschrijven bij het RDW zal dus niet het moeilijkste zijn, de auto invoeren en zo’n bedrag betalen, wel. Tenzij je auto elektrisch is, dan kost het niks.
Ik had de hoge importkosten gemist, en kom uit op maar liefst $7000 !
Dit reisidee is dus teniet gedaan of mogelijk in een buurland zoals de baltische staten of niet.
Het reisidee is mooi, maar dan zonder het verkoop-gedeelte. Wat betreft de Baltische Staten zullen daar ook wel aparte regels gelden per land, dus dat zul je dan goed uit moeten zoeken.
naar litouwen rijden daar verkopen ja,daar worden immers dagelijks duizenden auto’s naar toe gebracht,ligt in eu dus.
en dan lekker het vleigtuig nemen naar rusland,raad je st petersburg aan.