Nou ik heb allemaal geweldige reacties gehad op mijn vorige post en na wat bestudeer en geregel heb ik ervoor gekozen naar peru te gaan (eerste maanden van 2005), en hopelijk ook naar bolivia, spaans leren en wie weet wat meer. Ik heb nog wel even een paar vraagjes die door mijn hoofd spoken en aangezien er hier tal van ervaringsdeskundigen
rondsurfen dacht ik die hier maar te stellen. Het gevaar dom over te komen negerend vuur ik ze gewoon op jullie af.
Ik ben van plan naar Cusco te gaan, de Amauta spanish school, het enige is dat het regenseizoen op het punt van beginnen staat. Nu heb ik gelezen dat het in Arequipa een stuk minder regent. Voor mensen die er in het voorjaar zijn geweest, valt het mee of kun je als je er een maand of meer wilt blijven beter voor kiezen naar een drogere plek uit te wijken? O ja en (de berichten spreken elkaar tegen :rolleyes: ) is de Incatrail de moeite van het reserveren waard?
Ten tweede, ik denk tijdens mijn spaanse les voor het blijven bij een gastgezin te kiezen, maar ik wil ook graag andere jonge reizigers ontmoeten. Nu bieden scholen ook student accommodations, dus met de studenten onderling, aan… Toch lijkt me het verblijf bij een gastgezin ook een geweldige ervaring, en beter bij het Spaans leren… Hebben mensen ervaringen of tips?
Ook heb ik onlangs een gids voor de wereldreiziger gekregen, waarin staat dat je vooral in Peru je tas moet inpakken of aan de binnenkant van kippengaas moet voorzien tegen inventieve dieven, en dat de trein tussen Cusco en Arequipa erg onveilig zou zijn… Is dat overdreven of is het gevaar zo reeel dat je drastische maatregelen moet nemen?
Tot slot weet ik niet zo goed in hoeverre ik alles moet gaan regelen. Zo zijn mijn plannen sowieso een beetje kort dag (te kort om via siw vrijwilligerswerk te gaan doen, wat ik wel gewild had
) maar weet ik nog niet of ik verschillende plekken in peru wil doen, ook naar bolivia wil enzovoort. Wel lastig natuurlijk bij het reserveren van een vliegticket, maar ook bij andere dingen. Is het verstandig mijn reis toch zoveel mogelijk in te vullen en mezelf van alle mogelijkheden op de hoogte te stellen of komt het allemaal wel goed zodra ik het Spaans een beetje beheers?
Nou een paar vraagjes was een beetje een understatement, hopelijk kunnen jullie me toch een beetje helpen.