Naar Johannesburg

Hallo!!

Ik heb een vraag over vliegtickets naar Johannesburg. Weet iemand waarom je bij de ene maatschapj voor een enkeltje 400 euro betaald en bij de andere bijna 1200??

Alvast bedankt!

Joyce

hoi,

dat hangt van heel veel factoren af, denk hierbij aan:

• luchthaven belasting: a’dam is veel duurder dan dusseldorf
  • directe of indirect vlucht + duur overstaptijd
  • beschikbare klasse: economy class is opgesplitst klasses: er zijn enkele hele goedkope stoelen, zodra deze vol raakt kom je in de volgende klasse etc.
  • tijd van het jaar. Februari / maart is relatief goedkoop en veel vaak aanbiedingen.
  • dag van de week;

Het verdient de aanbeveling goed rond te kijken en niet de eerste de beste vergelijkingssite te vertrouwen. Probeer eens vanaf dusseldorf of brussel te vetrekken: scheelt een hoop.

Waar heb je een ticket van 400 euro gevonden ?? Ben erg benieuwd want veel goedkoper dan 600 (icl. toeslagen) kom je vaak niet.

groeten
erwin

Beste Joyce,

Erwin geeft eigenlijk de meeste redenen al aan voor grote prijsverschillen tussen tickets.
Wat ook in ieder geval veel scheelt, is zo vroeg mogelijk boeken! Reken voor Zuid-Afrika niet op interessante last-minute tarieven want die zijn er niet. Hoe later je boekt, des te duurder het ticket zal zijn.

O ja, en ook rondom feestdagen kan het extra duur zijn (of dan zitten de goedkopere stoelen als eerste vol).
Wij komen ook nooit goedkoper uit dan 600 euro inclusief dus ook ik hou me aanbevolen voor een retourtje van 400 euri.
Kan ik een keertje extra naar Nederland vliegen.

Met zonnige groet vanuit Zuid-Afrika,
Natascha / www.zazoetravel.com