vliegtickets zuid afrika

Hallo allemaal,

mijn vraag aan jullie is over vliegtickets voor johannesburg.
waar kun je het goedkoopste boeken en wanneer kun je het best boeken?

:confused:

ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ga eind januari, begin februari 2007, maar ben benieuwd of je juist heel vroeg of juist laat moet boeken en weet niet wat precies het goedkoopst is. Ik ben wel student, dus misschien dat dit ook nog scheelt bij sommige vliegtuigmaatschappijen.

Alvast bedankt voor de moeite!

Groetjes,

corientje

Hoi Corientje,

Ik heb deze excercitie al een keer gedaan (maart/april 2006) voor mijn vrienden en familie die in het najaar (oktober 2006) naar Jo’burg komen. De resultaten heb ik samengevat op:

http://home.12move.nl/melinda

Even een toelichting:

Je hebt verschillende mogelijkheden:

• Wacht tot het laatste moment en hoop dat er goede aanbieding zijn (of je betaalt de hoofdprijs…). Januari / Februari is low season dus de kans is groot dat je goedkoop een ticket kunt boeken (evt. incl. overnachtingen ook al gebruik je die niet; kijk bij de jongintra tours en je ziet waar je volgende week een 8-daagse reis voor hebt: ongelooflijk!).

• Boek vroeg: (Als je geen risico durft of kunt nemen). vanaf juli 2006 komen de prijzen voor winter 2006/2007 beschikbaar. Dus hoe vroeger je boekt hoe meer kans dat de goedkope stoelen beschikbaar zijn.

• Gebruik vergelijkingssites en sites van luchtvaartmaatschappijen. Het zal je verbazen dat de ene site vluchten wel vindt en de andere niet en dat prijzen erg uit een kunnen lopen. Veel surfen op het www helpt.
    Vgl. sites: cheaptickets.nl (let op de hoge customer service fee!) of lastminute.com (laagste prijs “garantie”)

• Welke dag wil je vliegen: donderdag is bijvoorbeeld een goedkope dag om te vliegen…

• Hoe langer de reis of overstaptijd: des te goedkoper de vlucht (Iberia of Quatar air)

• Amsterdam is duurder dan Eindhoven of Dusseldorf.