vliegtickets zuid afrika

Hallo allemaal,

mijn vraag aan jullie is over vliegtickets voor johannesburg.
waar kun je het goedkoopste boeken en wanneer kun je het best boeken?

:confused:

ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ga eind januari, begin februari 2007, maar ben benieuwd of je juist heel vroeg of juist laat moet boeken en weet niet wat precies het goedkoopst is. Ik ben wel student, dus misschien dat dit ook nog scheelt bij sommige vliegtuigmaatschappijen.

Alvast bedankt voor de moeite!

Groetjes,

corientje

Hoi Corientje,

Ik heb deze excercitie al een keer gedaan (maart/april 2006) voor mijn vrienden en familie die in het najaar (oktober 2006) naar Jo’burg komen. De resultaten heb ik samengevat op:

http://home.12move.nl/melinda

Even een toelichting:

Je hebt verschillende mogelijkheden:

• Wacht tot het laatste moment en hoop dat er goede aanbieding zijn (of je betaalt de hoofdprijs…). Januari / Februari is low season dus de kans is groot dat je goedkoop een ticket kunt boeken (evt. incl. overnachtingen ook al gebruik je die niet; kijk bij de jongintra tours en je ziet waar je volgende week een 8-daagse reis voor hebt: ongelooflijk!).

• Boek vroeg: (Als je geen risico durft of kunt nemen). vanaf juli 2006 komen de prijzen voor winter 2006/2007 beschikbaar. Dus hoe vroeger je boekt hoe meer kans dat de goedkope stoelen beschikbaar zijn.

• Gebruik vergelijkingssites en sites van luchtvaartmaatschappijen. Het zal je verbazen dat de ene site vluchten wel vindt en de andere niet en dat prijzen erg uit een kunnen lopen. Veel surfen op het www helpt.
    Vgl. sites: cheaptickets.nl (let op de hoge customer service fee!) of lastminute.com (laagste prijs “garantie”)

• Welke dag wil je vliegen: donderdag is bijvoorbeeld een goedkope dag om te vliegen…

• Hoe langer de reis of overstaptijd: des te goedkoper de vlucht (Iberia of Quatar air)

• Amsterdam is duurder dan Eindhoven of Dusseldorf.

• Als je langer dan 1 maand gaat kun je informeren bij reisorganisaties (de tickets op internet gaan dan vaak al in prijs enkele honderden euro’s omhoog)

Succes met de voorbereiding en veel plezier

Groetjes
Guppy

Hoi Corientje,

met laat boeken heb je 2 kansen: het is duurder geworden, of er komt een leuke aanbieding langs.

Wij vlogen destijds altijd voor zo’n R680 euro A’dam-Jo’burg (via Zurich meestal) retour. Februari is iig een rustige maand, vanuit mijn eigen toko bekeken.

Groetjes uit de bush,

Corné.

www.amukela.com

Kijk en vergelijk tickets op www.zuid-afrika.afrikalinks.nl in de rubriek Reisorganisaties

Even een vraagje tussendoor,

Internet lijkt vaak goedkoper, en dus vraag ik me af heeft een reisbureau uberhaupt weleens een goedkopere optie in de aanbieding? Mijn reis naar Australie koste me veel te veel, te snel ticket gekocht zonder alles te vergelijken… :dead:

Ik heb wel eens gesproken met reisburo’s, en meestal bieden ze tickets voor dezelfde prijs aan. Wel vaak in combinatie met autohuur en bijv. overnachtingen (tja, zij moeten nl. ook iets verdienen).

Maar vergelijk gewoon, wat je betaalt per internet, en bij een reisburo?

Succes, en veel plezier met je voorbereidingen :slight_smile:

Corné.

www.amukela.com

Hallo iedereen!

bedankt voor al jullie tips! Kheb ze allemaal eens bekeken, maar ik ga de gok toch niet wagen om te wachten tot het laatste moment! We zijn nl. met zn vieren en de kans is dan klein dat je op het laatste moment nog 4 tickets over zijn…

Het waren allemaal wel handige tips over de internetsites;
British Airways kwam het goedkoopst uit naar Johannesburg met 754,77! Het is een rib uit mn lijf, maar je moet er wat voor over hebben hè!

Maar allen alsnog bedankt! Tips blijven natuurlijk welkom, want ik heb nog niet geboekt.

Greetz

corientje

Waar heb je die quote gekregen is namelijk best wel goedkoop :smiley:

Heb ook een ticket nodig…goedkoop :frowning:

British Airways en KLM zijn de goedkoopsten. En goed ook. De laatste biedt regelmatig erg goede prijzen voor studenten; helaas is een jaarticket of iets dergelijks vaak weer duurder. Kilroy, Tunafish en vliegtarieven.nl lijken mij de meest geschikte kandidaten om een goed ticket te vinden. Succes!

KLM is juist heeeel erg duur en prijzen voor studenten heb ik niet kunnen vinden… KLM zit bijna altijd boven de 1000 euro!
Waar heb jij dan gekeken voor studenten, want ik ben wel benieuwd…!

ik hoor het wel; bedankt in ieder geval!

heej international student!

je vroeg je af waar ik had gekeken voor die tickets…:
Ik heb de site bekeken van guppy die hierboven ook reageerde op mijn bericht. Hier staan veel internetsites op, maar ik heb vooral gekeken naar de vergelijkingssites voor vliegtickets, dus succes!

hoi, ik heb gehoord (nog niet geprobeerd) om bij een duits reisburo te boeke, moet heel wat schelen.
verder kan klm goedkoop wezen met een partner maatschappij (air france) die dan vanaf de tussenstop gaat.
zaterdag is vaak lekker rustig al weet ik niet of dat een goedkope dag is of juist duurder.
Gr.
Kristian

Kijk maar eens op www.ltu.de Wij gaan volgend voorjaar vanaf Dusseldorf naar Kaapstad. Als je met de KLM gaat dan vlieg je eerst via Duitsland (meestal Dusseldorf of Frankfurt) of Engeland (Londen) en ben je dus veel langer onderweg. Daarom gaan we rechtstreeks vanuit Duitsland. Bovendien is de tax in Nederland stukken duurder. Als je bij LTU kijkt, dan zijn dat prijzen all in!!!

bedankt Ed en Maaike voor de tip, alleen ben ik van plan om naar Johannesburg te vliegen en niet naar Kaapstad…
Het scheelt zeker wel in prijs ja!

Je kunt ook gaan sorteren op vertrek vanuit Frankfurt naar Jo’burg. Regelmatig kijken en dan gaan puzzelen. Soms zijn ze 's morgens goedkoper dan 's avonds. Waarom weet ik ook niet.

Het kan interesant zijn om eerst naar kaapstad te vielgen. Want binnenlandse vluchten zijn vaak goedkoop. Kijk maar eens op www.1time.co.za en www.kulula.co.za. Meestal betaal je minder dan 500 rand voor een vlucht van twee uur. Last minute boekingen zijn nooit een probleem. Zelfs op de dag dat je vliegt kan je nog een plaats boeken.