Ik zou graag van mensen die zonder ervaring van een andere taal dan Nederlands in het buitenland alleen zijn gaan wonen willen weten. Ik wil graag alleen in het buitenland gaan wonen en werken maar ik beheers alleen de Nederlandse taal goed. Heeft iemand dit ooit gedaan?
hey Anouskad,
Ik ben niet alleen nederlandstalig maar het beste is om de taal waar je naartoe gaat toch wel een beetje te kennen. Ik ben vorig jaar 4 maanden in spanje geweest en kon niet veel spaans maar kon me wel redden met engels. En heb nu een jaar spaans achter de rug en ben gestopt vlak voor mijn examens omdat ik werk heb gevonden in Engeland. Dat doet er nu niet toe voor jou maar het beste is om de taal toch zeker een jaartje te leren voor je vertrekt. De rest kan je daar wel leren hoor. En zou eerst het land proberen voor een paar maandjes het is nooit hetzelfde als op reis gaan. Want dat is alles altijd rozengeur en manenschijn maar niet als je werk zoekt. Ik wens je veel succes. Heb je nog vragen stel maar gerust.En ik zal zien of ik erop kan antwoorden.
Groetjes Sarah
Hoi!
Het hangt er natuurlijk enorm van af wat je gaat doen. Wil je echt een goede baan waar je ook voor opgeleid bent dan moet je kennis van de taal van het land natuurlijk een stuk hoger zijn dan dat je bv. gaat schoonmaken oid. En ook of je in principe daar wilt blijven of dat het tijdelijk is.
In ieder geval raad ik je aan om een cursus te nemen om in ieder geval je kennis van de taal naar een basis niveau te brengen. Dit helpt je echt enorm. En eventueel als je in het land zelf bent verder les te nemen.
Maarja, het hangt enorm af van je wensen! Zorg er in ieder geval voor dat je een basisniveau hebt. Vaak wordt je kennis van een taal gelijk gesteld aan je geestelijke vermogens dus een goede kennis is wel handig