En wat nu met je leven?

Hallo allemaal,

Ongetwijfeld zijn er mensen en wellicht jijzelf die eens op het punt hebben gestaan en dachten bij zichzelf: “wat zal ik nu gaan doen met mijn leven”
In deze fase zit ik dus nu… ik heb voor de rest geen verplichtingen… kan zeg maar gaan en staan waar ik wil… en kan ook iets voor mezelf beginnen mocht dat nodig zijn.
Het enige wat ik op dit moment zeker weet is dat ik graag in het buitenland wil gaan wonen/werken.
Ik ben inmiddels uitgekeken hier in NL… maar wat is de volgende stap… waar moet je beginnen…
Ik spreek de volgende talen: nederlands, engels en spaans en ben 34 jaar… daarnaast heb ik al de nodige reiservaringen opgedaan buiten de EU… mijn voorkeur gaat uit naar een spaanstalig land.
Graag zou ik met de mensen in contact willen komen die zich kunnen inbeelden hoe ik mij op dit moment voel en mij een handje kunnen helpen m.b.t informatie etc.
Mensen die uiteindelijk toch iets hebben gevonden waardoor ze nu wonen in het buitenland en zich gelukkig voelen.
Het valt immers niet mee om alle schepen achter je te “verbranden” en de gok te wagen.
Dit kan door een bericht te plaatsen hier op het forum of door een prive berichtje naar mij toe te sturen.

Met vriendelijke groet,

(Anoniempje) >>>

Bijzonder bericht! En wat een avontuur in het vooruitzicht…neem de stap en ga voor je droom!

bump

Ik denk dit ook vaak om gewoon weg te gaan hier, maar heb kleine kinderen en veel familie waar ik dan toch voor blijf.

Maar ga voor de kans als het kan zou ik zeggen.

Het is momenteel niet meer een kwestie van zal ik het doen… maar meer van waar, wat en hoe te beginnen :slight_smile: Vandaar dat ik had gehoopt op wat reacties/prive berichten, want ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die ooit in deze situatie is geraakt. Maar tot dusver geen reacties/informatie ontvangen.

Ik kwam het volgende verhaal tegen: http://happygoats.org/nl/travel/het-roer-om-hoe-doe-je-dat/.

Peewee, ik kan me heel goed inbeelden hoe je je voelt. Ik heb zelf een jaar of vier in Spanje gewoond en ben nog steeds constant bezig met de mogelijkheden van een terugkeer (of naar elders). Er zijn een paar zaken die ik je mee wil geven. 1 Het gras is altijd groener bij de buren. Oftewel denk niet dat het allemaal makkelijk is en dat het geluk voor het oprapen ligt in het buitenland. 2.Bepaal voor jezelf wel duidelijker wat je precies wil. Laat dat niet afhangen van wat andere mensen tegen je zeggen. In wat voor branche wil je gaan werken en wat zijn je vaardigheden hierin? Vergeet daarbij niet dat er overal werkeloosheid is en dat het Nederlandse arbeidsrecht een stuk beter is geregeld dan in veel andere landen (en zeker in de Spaanstaligen). Heb je kwaliteiten en ambities om als zelfstandige te gaan werken? Het meeste internationale werk dat wordt aangeboden is een soort telemarketing, veelal redelijk louche (timeshare achtig). Zoekt je zoiets? Gewoon werk bij de inlandse bevolking of in de horeca is vaak moeilijk te vinden en slecht betaald. 3. Leef je droom! Mijn conclusie is dus. Bereid je goed voor en neem de tijd om alles goed uit te zoeken, maar doe wel wat je wil. Hoewel ik uiteraard niet in je persoonlijke situatie kan kijken heb je wellicht nu nog de mogelijkheden. En wat de schepen betreft. Als je je zo voelt als je omschrijft zijn dat waarschijnlijk rubberbootjes.

Hey CPP,

Dank voor de tijd en moeite die je in je reactie hebt gestopt.
Ik ben het volledig met je eens. Ik zit vooral met punt 2 die je noemt.
Wellicht dat ik eerst maar eens een soort van wereldreis moet gaan maken om te zien waar ik mij het meest thuisvoel.
Op dit moment weet ik zo 1 2 3 niet waar ik moet beginnen en dat maakt het zo lastig, het bezoeken van andere landen/culturen etc kan een begin zijn van een nieuwe start. Op die manier ontmoet je ook nieuwe mensen. Het is inderdaad niet zo dat het ergens anders altijd automatisch beter is… dat is vaak niet zo.
In dit landje zijn een hoop dingen goed geregeld en mocht je een huisje boompje beestje mens zijn dan zit je hier prima. Alleen ben ik zo niet en zie ik mijzelf meer als een soort “zwerver” die openstaat voor nieuwe uitdagingen in het leven.

Succes. Als ik je nog ergens bij wegwijs kan maken of helpen hoor ik het wel.