Wie Kan Me Helpen?

haihai

ik wil al een paar jaar in het buitenland werken omdat ik het gevoel heb dat mijn toekomst niet hier in nederland ligt. Voel me hier ongelukkig en wil meer van de wereld zien. Ik heb dit vaak geopperd bij mijn moeder maar die ziet het niet zitten. Ze zal me niet tegenhouden maar ze vind het wel erg en ziet mijn toekomst in het buitenland als “een fantasie”

doordat zij zoiets zegt ga ik twijfelen omdat ik haar geen verdriet wil doen. Maar ik wil zo graag aan de slag in het buitenland. Daarnaast is er ook de angst dat het mischien heel erg tegenvalt om in het buitenland te werken.

Wat moet ik hier nou mee aan. Ik wil het zo graag maar durf niet voor 100% de stap te maken terwijl ik het wel voor 100% wil. Dit mede door mijn moeder haar mening hoierover

Hoe kan ik haar het beste uitleggen dat ik dit wil en heeft er iemand ervaring hiermee…of hetzelfde meegemaakt??

Ook zou ik graag in contact willen komen met mensen die in het buitenland werken of hebben gewerkt om mij meer te kunnen vertellen over hoe en wat.

Mauwiee@hotmail.com

XxX Dees

Beste Dees,

Ik woon en werk in Mexico. Had eigenlijk altijd al in mijn achterhoofd het idee dat ik dit zou doen maar nooit concrete plannen gehad. Na een aantal keer naar latijns Amerika te zijn geweest was mijn laatste reis naar Mexico waar ik vandaan wou afdalen naar zuid Amerika. Ben daar mijn huidige vriendin tegen gekomen en nooit meer vertrokken.

Ik raad je zeker aan om het land waar je heen zou willen minimaal één keer te bezoeken en het niet alleen maar als vakantie te zien maar goed te kijken hoe het leven er werkelijk is. Voor mij is Mexico een te gek land maar een vakantie en er leven zijn twee verschillende dingen.

Ik heb hier nooit voor een baas gewerkt maar ben hier een eigenbedrijf gestart. Dit was voor mij ook één van de redenen dat ik het hier erg naar mijn zin heb. Het is hier veel makkelijker een bedrijf te starten dan in Nederland. Veel minder regels en de inversterings kosten liggen hier veel lager.

In Mexico kan je een half jaar verblijven op je tourist visa. Daarna moet je of de grens even overgaan en terug komen of over gaan naar een werkvisa (FM3). Je hebt dus een half jaar om werk te zoeken en uit te vinden of je er wilt blijven.

Als je meer info wilt hoor ik het wel.

Wouter

Heej wouter,

Bedankt voor je bericht. Heb het gisteravond nog met mijn moeder erover gehad en eindelijk staat ze achter mijn besluit. Mijn huiduge werk weet dit nog niet omdat ik eerst alles wil regelen en op het moment dat het vast staat wanneer en waarheen ik vertrek stop ik met mijn werk. In maart 2006 zou mijn contrect verlenging plaatsvinden maar ben dan toch echt van plan tegen die tijd wel alles al rond te hebben zodat ik alleen dat nog stop hoef te zetten.

Mijn moeder gaat me gelukkig helpen met het zoeken naar en goede instantie en informatie over werken in het buitenland. Ik wil dolgraag naar Griekenland, Italie of Spanje. Dit zijn voor mij 3 wereld landen waar ik al mee bekend ben. Egypte lijkt me ook leuk alleen weet ik nu al dat ik dat alleen leuk vind als vakantie en niet om een aantal maanden te werken.

Heb ook een mail gehad van iemand van dit forum en dat deedme goed… Er zijn dus toch mensen die met hetzelfde probleem zaten als mij.

Maar uiteindelijk gaat mijn droom toch uitkomen en ga ik voor de volle 100% in het buitenland werken!

Bedankt wouter voor je reactie.

XXX Dees

Hoi Dees,

Ik lees dat je toch wel in Europa wil vertoeven (Griekenland, Italie of Spanje). Deze landen zitten bij de EU, dus dat betekent dat je niet echt in een vreemd land zit, behalve de taal en misschien cultuur dan. Griekenland is een klote land, als toerist lijkt het schitterend daar. Maar ga maar eens proberen om daar een huis of stuk grond te kopen !!! Duurt lang en je bent niet voor 100% verzekerd dat het van jou wordt, tenzij je genoeg poen en een goede advocaat hebt om de puntjes op de I te zetten. Probeer maar eens een koelkast of een bed te kopen. Je gaat bijna het dubbele betalen voor wat je in Nederland betaald. Wil je ellende dan moet je naar Griekenland. Spanje is zoooo geweldig als je ook weer genoeg poen hebt !!, je kunt daar echt niks beginnen als een simpele burger…dus hard werken voor een schamele bestaan, kun je beter daar boer worden. Misschien een plantage om een exportprodukt te telen. Nee Dees de tijd van romantische beelden in landen binnen de EU zijn voorbij. Italie is precies hetzelfde…tenzij je jezelf terug trekt op het platteland. En ga vooral niet wonen op een van de eilanden daar. Omdat de Mafia daar diep geworteld zit. Je kunt daar gerust gaan wonen, maar je betaald die lui voor bescherming. Dus niet verbaasd kijken als er een vreemd persoon voor je deur staat om je te vragen om maandelijks of jaarlijks een bijdrage te storten voor die lui
Wat ik je vertel is keiharde realiteit en niets anders…

Ik ben zelf 27 en ga ook naar het buitenland, jammer is dat ik alleen ben. Maar ik ga zeker niet in Europa zitten!!!
In de stille zuidzee (South Pacific) heb je van die oud koloniale eilanden waar veel bewoners frans of engels spreken. Ben er zelf geweest…SUPER GAAF.
Ook is Canada wel mogelijkheid…daar geniet je meer rust…en toch westers…en aardige mensen. Daar kun je nog een groot huis bouwen en land kopen voor relatief weinig geld.
Zuid Amerika is ook fantastisch…maar ook daar weer…als je voor iemand wil werken moet je het doen voor een schamele loon en dus niet te vergelijken met Nederland. Maar als je iemand zou vinden om iets op te zetten (toeristisch) dan zit je gebakken…en wil je nooit meer weg.
Meeste landen zijn Spaans talig behalve Brazilie (Portugees)

Ikzelf prefeer een lekker warm land…

Succes !!! girl

For-Real ik vind dat je wel een beetje overdrijft. Ten eerste zoekt Dees werk voor een paar maanden en dat is altijd wel te vinden in het zomerseizoen in die landen (animatie, horeca, enz.) Ten tweede denk ik dat als je daar toch mensen leert kennen je via via heus wel goed terecht komt mocht je er langer willen blijven. Oke als je op zoek bent naar een stuk grond of een huis kan ik me voorstellen dat dat moeilijk is als buitenlander. Maar als je begint met iets kleins; gewoon vakantiewerk, kan je altijd nog zelf wat opzetten als je daar eenmaal een tijdje bent. Het is wel belangrijk dat je zorgt dat je papieren goed geregeld zijn want daar zijn ze volgens mij nog wel eens slordig mee daar.
Succes!

Anne

hoi dees,

ik woon nu in mexico (playa del carmen) maar heb hiervoor in griekenland, egypte en gran canaria gewerkt in animatie, dat was de tijd van mijn leven, wel keihard werken maar het is het waard. ik heb voor een bedrijf gewerkt dat planet villager heet (italiaans bedrijf) en die hebben elk jaar in februarie audities en dan kunnen jij en je moeder ook meer te weten komen over hoe het allemaal weet. als je nog vragen hebt hoor ik het graag.

veel succes

helga

Probeer ook eens landen als Tsjechië, Kroatië etc.