Ben een jongeman van 24 en helaas is het leven hier niet over rozengeur en maneschijn gegaan en ik heb het nu ook helemaal gehad hier.
Ik wil voorgoed ergens heen en helemaal overnieuw beginnen, maakt niet uit met wat, al moet ik wc’s schoonmaken bijwijze van ik wil hier gewoon voorgoed weg.
Het liefst naar Amerika maar ergens anders is ook best als het maar buiten europa is.
hallo, hier een berichtje vanuit Canada!
Ben een nieuw lid!
Hier een klein adviesje, als je geintreseerd ben in Canada, http://www.buy-from-us.com/canada3/default.htm,ga hier eens kijken!
Groeten uit Canada
Had het ook helemaal gehad in Nederland. Ben een jaar geleden naar Mexico vertrokken en woon hier nu al weer een jaar. Bevalt me prima. Altijd lekker weer en erg vriendelijke mensen. Heb gekozen voor de stad Guadalajara. Is een vrij milde temperatuur. Aan de kust kan het namelijk stikkend heet zijn. Ben hier mijn eigen bedrijf gestart en woon nu samen met een Mexicaanse. Echt te gek allemaal.
Indien je geen spaans spreekt kan je hier werken als engelse leraar. Hangt natuurlijk wel een beetje af van je engels maar aangezien het hier bijna allemaal beginners zijn is dit vaak geen probleem. Verder zijn er ook veel amerikaanse bedrijven. Hangt ook een beetje af wat je achtergrond is maar bijvoorbeeld zijn er ook mogelijkheden in de IT hier.
Ik heb een hele lijst met website voor het zoeken voor werk in Mexico. Als je geinteresseerd bent hoor ik het wel. Verder is een bijkomend voordeel hier dat de euro nu bijna 15 pesos waard is en dus de spullen niet erg duur zijn. Ik heb zelf 10.000 euro uitgegeven in een jaar en daar heb ik ook de opstart kosten van mijn bedrijf mee bekostigd.
Als je meer info wilt hebben over Mexico moet je maar ff mailen.
jammer dat je buiten europa wil…ik zou heel graag naar griekenland vertrekken maar alleen vind ik niet gezellig :ph34r:
mocht je toch liever een feestcafe of zo beginnen hoor ik het graag.groetjes peggy
Ik ben een ruim een half jaar geleden uit Nederland weggegaan. Eigenlijk met de intentie om een keer terug te komen. Dat ben ik overigens nog steeds van plan, maar dan voor een korte vakantie.
Als reisbegeleider begeleidt ik reizen voornamelijk op Nieuw Guinea (West Papua) soms een zijspoor naar andere gebieden in Indonesie. Het geld dat ik verdien is niet beister veel voor Hollandse begrippen. Maar voor hier is het meer dan voldoende. Goed, ik heb nog een aantal financiele bronnen in Nederland, en die moet je achter de hand houden. Maar Nederland is wat mij betreft uit de picture, ik geniet hier. In Nederland werd dat steeds minder.
Ik heb een mooi huis, in een mooie omgeving net iets buiten de stad, rustige omgeving. Ben in een klein half uur in het oerwoud. Strand kort om de hoek, kortom een mooi leven begint bij jezelf. Als je wil is het mogelijk. Tuurlijk zitten er ook andere kanten aan vast. Ik heb iedere maand de rompslomp met Kantor Imigrasi voor het verlengen van mijn visa. Een enorme frustatie is dat elke keer weer. Indonesie is echt een HEEL moeilijk land om te verblijven los van een permanent verblijfsvergunning>KITAS. Maar goed, ik heb me min of meer neergelegd bij het onefficiente van de Indonesische ambtenaren wereld, en ga mee in het trage proces. Je kunt per slot van rekening ook niet alles hebben.
Kai, wat een goeie…Zat in het zelfde bootje. Ook 24 en afgelopen Spetember/Oktober overal buiten Europa gezocht voor een geschikte stageplek (ja, ik had een goede reden om NL te verlaten). Uiteindelijk terecht gekomen in Costa Rica. geen verkeerd land om Nl voor te verlaten.
Aanrader! Klimaat, mensen en natuur is geweldig.
site: www.lamain.nl/vincr/vincr.htm mocht je geinteresseerd zijn in mijn persoonlijke ervaringen.
Hallo Kai, een organisatie waar ik deze zomer weer voor ga werken heeft genoeg aanbiedingen/uitdagingen in het buitenland, waaronder Afrika, Australie, Nieuw Zeeland, Amerika maar natuurlijk ook landen als Spanje, Frankrijk, Italie, Portugal, Engeland, etc. Of je nu vrijwilligerswerk wilt gaan doen of gewoon genieten wil van je vrijheid en verder wilt (door)reizen of er zelfs voorgoed wil blijven (dat kan ook, dat weet ik zeker) jij bepaald.
Kijk op http://www.stepstone.nl/cvfolder/sollicita…_formulier.html en vindt de uitdaging die je zoekt. Uiteraard betaald (kost en inwoning wordt ook allemaal geregeld). Niets is voor niets dus we doen ook niet iets voor niets. Doei.
Lijkt Spanje je niets? En dan doel ik hoofdzakelijk op Barcelona! Dat is zo’n geweldige stad! De mensen zijn vriendelijk, er is minder stress dan hier in Nederland. Aangename temperatuur en een prachtige stad. Je zou goed kunnen gaan werken als Engels docent op een taalschool of in restaurants waar ze vaak personeel vragen.