Om (nog meer) levenservaring op te doen willen wij Alex (37) en Cleo (35) een jaar werken in het buitenland. Na dit jaar willen wij beslissen om langer te blijven of niet. Onze 3 kinderen willen wij meenemen.
Wie kan ons meer informatie verschaffen of, beter, werk, zodat wij verder kunnen met onze droom te realiseren?
Leuk dat jullie graag een jaar in het buitenland zouden willen werken, maar… De rest van de wereld is groot, dus zomaar tips geven is niet echt handig. Ik denk dat het belangrijkste is om eerst bij jezelf na te gaan wat je precies wilt, wat bij jullie past. Dat kun je namelijk alleen zelf bepalen.
Wellicht is het ook goed om voor verdere tips wat meer informatie over jullie zelf te geven. Zoals waarom jullie weg willen, waar jullie al geweest zijn, welke landen jullie überhaupt aanspreken en wat voor werkervaring en opleiding jullie hebben? Van daaruit is het makkelijker verder te kijken.
Mocht je niet zoveel over jezelf kwijt willen, dan raad ik je aan gewoon eens goed alle fora op Wereldwijzer te gaan lezen. Je kan hier inmiddels al heel veel vinden over wonen en werken in het buitenland. Niet alleen in dit forum, maar ook in de betreffende landen fora die voor jullie van toepassing zijn.
Hallo,
Mijn man (30j) en ik (27j) zouden ook graag met onze twee kindjes (2j en 10maand) naar het buitenland gaan. Net omdat het zo moeilijk te vinden is om met je gezin te gaan (en zeker met zo’n kleintjes), willen we niet te kieskeurig zijn en staan we voor veel open.
Voor ons gaat het vooral om je als gezin sterker maken, weg uit het alledaagse, nieuwe mensen en culturen leren kennen. Mijn huidige job is niet meer uitdagend genoeg.
Weet iemand raad?
Wij, TV Verslaggever en TV Redacteur/Eventmanager/Reisleider met 3 kinderen in de leeftijd van 8, 6 en bijna 2, zijn op zoek naar werk in het buitenland om voor een jaar of eventueel langer te verblijven. In het verleden hebben we veel gereisd en willen graag met ons gezin op avontuur. Liefst backpackend en met zo weinig mogelijk bagage. We willen onze kinderen laten zien dat er meer is dan alleen de Nederlandse cultuur. Andere gewoonten, gebruiken, mensen, natuur en cultuur. Maar we willen dit ook om ons huidige drukke bestaan tijdelijk te onderbreken en zonder alle (materiele) ballast stil te staan bij wat we hebben. Dat te beseffen en samen te zijn. Wij zijn op zoek naar een plek waar we kunnen werken, bijvoorbeeld door tijdelijk de zorg van een resort over te nemen. Of door reizen te leiden, op land of op zee. Of werkzaamheden op ons eigen vakgebied als radio- en of televisiereportages (actualiteiten / documentaires / human interest). Of evenementenorganisatie, weddingplanning en reisleiding. Onze voorkeur gaat uit naar plekken als Bali, Thailand, Nieuw Zeeland, Australie, Brazillie, Cariben. Zonnige, warme gebieden. Wij kunnen ons goed aanpassen, zijn toegankelijk, sociaal, enthousiast en breed geinteresseerd. Als je tips hebt, ervaring, ideeen of adviezen, laat ons weten!