Naar fuerteventura verhuizen , alleen met 2 kinderen

Hallo allemaal ,

Ik wil graag naar feurteventura verhuizen met mijn 2 kleine kinderen ( 2 en 3 jaar ).
Heeft iemand tips ? Waar kan ik mee beginnen ? Hoe is het leven op het eiland voor twee kleine kids ?
Alvast bedankt voor jullie hulp !
Ciao
Maris

Beste Maris,
Ik heb vaker voor langere tijd in het buitenland gewoond (Thailand, Brazilie, Chili) en speel nu weer met deze gedachte (Spanje). Ik heb geen kinderen maar ken(de) wel 1-ouder gezinnen die dit avontuur aan zijn gegaan. Kinderen wennen snel, maak je daar geen zorgen over. Het belangrijkste is dat JIJ er kunt aarden. Spreek je Spaans? Wat wil je eventueel (het liefst) gaan doen?
Groet,
Marcel

hey Marcel, ook ik wil (weer) in spanje gaan wonen. wat ga jij er doen? ik heb er al twee jaar gewoond en spreek spaans, maar vind het moeilijk om er werk te krijgen. gr. Gonny

Dag Gonny (= Maris+2kids?),

Werk zoeken (een baan zoeken) is moeilijk in Spanje (en de meeste buitenlanden) en je verdient er weinig mee. Het beste is zelf gaan ondernemen. In Thailand heb ik ‘deals’ voor reisburo’s gemaakt met hotels (die konden dan voordelig inkopen), in Brazilie en Chili heb ik mij als consultant verhuurd om bedrijven te helpen om export naar de EU op te zetten (ik spreek vloeiend Duits, Engels, Spaans, en voldoende Portugees)). Wat ik in Spanje ga doen weet ik nog niet (eerst ff bijkomen) en dan wellicht export naar NLD opzetten van typisch Spaanse producten (wellicht wijntjes, hammetjes, etc.). Van de andere kant lijkt een guesthouse runnen mij ook erg leuk (ik ben een organisator). Er staan in Spanje complete dorpen leeg te koop. Ik weet niet wat je ervaring/ achtergrond is maar (NLD) ouderen die in Spanje zijn gaan leven zijn natuurlijk een leuke doelgroep met geld. Waar ligt je interesse?

Groet,
Marcel

He als je een leeg dorp wil omtoveren tot een leuk bejaardendorp, ik werk in de thuiszorg, heb 2 jaar op Gomera gewoond en spreek redelijk Spaans, Engels, Duits en natuurlijk Nederlands als moedertaal.
Als je iemand zoekt die thuisverpleging nodig heeft en een klusjesman (mijn man) dan gaan wij mee.
Gr Greetje

Ik heb 2 jaar in spanje in zo’n bejaardendorp gewoond. Ik spreek vloeiend spaans, frans , engels en duits. Heb daar een soort thuishulp projekt opgezet. Maar ook voor vertalingen, administratie en vervoer van ouderen gezorgd. Na het stuklopen van mijn relatie moest ik helaas terug naar nederland.
Voordat ik naar spanje vertrok heb ik dik 25 jaar met mijn inmiddels overleden man enkele beddenspeciaalzaken gerund. Boekhouding, in- en verkoop etc…zit me in het bloed. Maar het werk in spanje heb ik ook geweldig gevonden. Eigenlijk wil ik alles doen, als ik maar in spanje kan wonen. Ik ben het met je eens; ouderen zijn de toekomst!!! (wat werk betreft dan he)

[quote=“nanonano, post:6, topic:115241”]

Ik heb 2 jaar in spanje in zo’n bejaardendorp gewoond. Ik spreek vloeiend spaans, frans , engels en duits. Heb daar een soort thuishulp projekt opgezet. Maar ook voor vertalingen, administratie en vervoer van ouderen gezorgd. Na het stuklopen van mijn relatie moest ik helaas terug naar nederland.
Voordat ik naar spanje vertrok heb ik dik 25 jaar met mijn inmiddels overleden man enkele beddenspeciaalzaken gerund. Boekhouding, in- en verkoop etc…zit me in het bloed. Maar het werk in spanje heb ik ook geweldig gevonden. Eigenlijk wil ik alles doen, als ik maar in spanje kan wonen. Ik ben het met je eens; ouderen zijn de toekomst!!! (wat werken betreft dan he).
Bovendien heb ik een nicht die hier in nederland heel succesvol B&B runt, zij wil ook graag in spanje wonen, dus voor wat betreft het werk hebben we diverse opties.

Samen met je nicht een B&B in spanje is dan wellicht een passende uitdaging waarin jullie elkaar aanvullen.

Er zijn al zo veel B&B´s in Spanje en er zijn er op dit moment zeker ook heel veel die sluiten…Lijkt mij geen goede optie.