wij hebben ons huis in Haarlem eindelijk verkocht en kunnen nu ons droom realiseren, namelijk emigreren naar Spanje.
ons voorkeur gaat altijd uit naar een eiland, maar na een afwijzing van de authoriteiten van Formentera, balearen. hebben we gekozen voor het canarische eiland FUERTEVENTURA, we willen een baanbrekend millieu-verantwoordt vakantie verblijf daar gaan opstarten.
HEEFT IEMAND ERVARING IN HET OPSTARTEN VAN EEN HORECA ONDERNEMING IN SPANJE, OF ERVARINGEN OP EILANDEN ANDERS DAN FUERTEVENTURA… is het daar niet te realiseren moeten we natuurlijk een ‘plan B’ hebben , Mallorca? tenerife? La palma?
alle info over emigreren,horeca in spanje, de hotelerie en bestemmingen weg van de massa zijn welkom.
we vertrekken 1 December
hallo,
Proficiat voor jullie moed.
Wij gaan eind november terug naar Tenerife, in een app. om onze droom te bekijken als dit wel mogelijk is.
Emigreren naar ginder.
Maar wij hebben nog een zoontje van drie, en jullie???
Hoe hebben jullie de knoop door gehaakt???
Gaan jullie eerst daar iets huren, of zo, ???
Heb nog zoveel vragen, zoek zelf veel op het internet ook.
Heb momenteel mensen via mail leren kennen die ginder wonen, of tweede verblijf hebben, wel altijd interressant om de weg te vinden ginder.
Zelf plaats ik mij op forums en zie dan of ik reacties krijg, en meestal lukt mij dat wel.
Zo hopelijk van jullie ook??
vele groetjes van een belgisch gezinnetje uit Oostende
doei
Hallo,
Wij hebben in januari besloten om te gaan emigreren naar spanje vanwege het feit dat we daar een eigen bedrijf willen gaan starten. Maar de eerste maanden gaan we de taal leren en wat mensen kennen en in de tussen tijd hopen we meer te weet komen hoe het zit met de gemeente en toestemming.Wij hebben geen kinderen en hebben ons huis hier in nederland verkocht. Dus alles weg en opnieuw beginnen.We gaan eerst iets huren en als het ons bevalt misschien gaan we wat kopen of anders gaan we met een camper het vaste land bekijken. We laten alles open en kijken gewoon hoe het gaat.Wat willen jullie gaan doen daar?
Groeten,
Marc en Paul
Hi Pjay,
Wat leuk om te lezen dat jullie naar Fuerteventura willen emigreren,
wij staan namelijk ook op het punt dat te gaan doen! Ik hoor en lees eigenlijk weinig over mensen die echt naar dit eiland willen emigreren.
Momenteel hebben wij ons huis net 4 weken te koop staan. Als het dus uiteindelijk verkocht wordt, houdt niets ons meer tegen en zullen we onze banen gaan opzeggen in Nederland en vertrekken naar Corralejo.
Ben benieuwd waar jullie heen willen gaan, aan jullie foto te zien gaat jullie voorkeur uit naar het noorden! (ik zag de zandduinen)
Gewoon naar Fuerteventura gaan, het eiland is schitterend en als je enigzins sociaal ontwikkeld bent en het leuk vind om met de locale bevolking om te gaan, moet het zeker lukken! Follow your dreams!!
Gr. Esther
Ondanks dat ik zie dat de berichten over deze topic al van oudere datum zijn, zijn we benieuwd hoe het NU met jullie gaat.
We zoeken namelijk “lotgenoten” vanwege onze aanstaande plannen om binnenkort ook het koude kille kikkerlandje Nederland te verruilen voor het zonnige Fuerteventura.
Wegen die jullie al bewandeld hebben en ervaringen hierover zouden ons wellicht kunnen helpen.
Laat eens wat van jullie horen!!
Anja en John
Ook in ben benieuwd hoe het nu met jullie gaat? Wij (man + zoontje van 2 en baby in mijn buik) vertrekken 8 mei om als beheerders op een vakantiepark te gaan werken. Ons huis is nog niet verkocht maar gaan we verhuren nu. Ik zou het heel leuk vinden om in contact te komen met Nederlanders die daar nu zitten, helemaal leuk als ze ook kinderen hebben.
Hartelijke groet,
Myrthe
Hallo wij zijn een koppel uit belgie wij vertrekken 21 December 2011
definitief naar fuerteventure hebben daar een appartement gekocht in Gran Tarajal.
Hebben hier ons appartement verkocht in Belgie.
Gaan daar natuurlijk ook werk zoeken heeft er iemand een tip.
Laat maar wat van jullie horen.
Paul & Kathleen
Hallo wij gaan ook definitief verhuizen naar fuerteventura wij vertrekken 21 december 2011 naar ginder hebben daar een appartement gekocht maar zijn opzoek naar werk voor ginder hebben jullie een tip.
Hoevalt t bij jullie mee daar?
grtjs
Paul & Kathleen
Hoi Paul en Kathleen,
Spannende stap die jullie gaan ondernemen! Gaan er ook kinderen mee? Inmiddels stoppen wij per 1 januari met het werken op het park, we blijven wel op Fuerte wonen maar weten nog niet wat we gaan doen voor de inkomsten. Het is zo dat het toch wel erg lastig is om werk te vinden op het eiland, daarnaast betaalt het vaak ook slecht, het gemiddelde uurloon ligt rond de 8-10 euro. Mijn man freelancet nog op de Nederlandse markt en dat maakt dat wij kunnen rondkomen. Jullie gaan wel in een toeristischer gedeelte van het eiland wonen dus het kan best zijn dat het makkelijker is om bv in de horeca oid aan de slag te kunnen! Veel succes, het leven is heerlijk op het eiland!
Un saludo!
Myrthe
Hallo myrthe,
Allee fijn dat jullie iets hebben laten horen van je.
Ja wat wij ginder gaan doen zal nog af te wachten zijn.
Ik zal je jullie ons email geven kathleenenpaul@hotmail.com. Dan kan je beter rechtstreeks mailen naar ons.Wij hebben geen kinderen.Misschien kunnen we elkaar ginder wel eens ontmoeten.
Grtjs
Kathleen & Paul