Hallo mijn naam is Mieke, en wij hebben plannen om naar Valencia te emigreren.
Wie heeft er tips voor mij?
Ik zoek een goede basisschool voor ons zoontje van 9 jaar, wie heeft er ook een kind in Valencia op school en kan mij daar wat info over geven.
En verder hoe is het om daar te wonen en te leven??
Iedere reactie en goed advies zijn welkom.
Alvast bedankt.
Groeten,
Mieke
Hallo Mieke,
Ook wij hebben plannen om naar Valencia te verhuizen met onze 2 dochters (7 jaar oud en 8 maanden oud). Het bedrijf waar mijn vriend werkt heeft ook een vestiging in Valencia en we willen het graag daar gaan proberen als het allemaal rond komt. We zijn nu bezig met van alles uit te zoeken. Ik kan je dus geen tips geven, maar hoe ver zijn jullie met de voorbereidingen, wanneer willen jullie gaan en waar gaan jullie wonen?
Groeten van Karin
Hoi Karin en Mieke,
Wat leuk dat jullie naar Valencia emigreren. Wij wonen al zo´n twee jaar in de comunidad Valencia, aan de kust bij Denia. Het bevalt ons heel goed en we zouden niet meer terug willen. Onze emigratie is vlekkeloos verlopen, doordat we alles goed hadden voorbereid en een financiele reserve hadden meegebracht, dat is dan ook tevens onze tip voor jullie!
Succes, Jacky
Hallo Jacky,
Het is wel een raar idee hoor, om hier weg te gaan met de bedoeling niet meer terug te komen. We moeten trouwens eerst nog afwachten in hoeverre het bedrijf wil meewerken, maar de onderhandelingen zijn in volle gang. Zijn er dingen in de voorbereiding waar we speciaal op moeten letten?
Als het allemaal doorgaat dan willen we eerst een huis gaan huren op maximaal 30 km van de stad. We hebben geen idee wat leuke plaatsjes zijn rondom de stad en het is ook niet altijd makkelijk om op internet informatie te vinden. Wisten jullie vantevoren al waar jullie wilden gaan wonen, of moesten jullie dat ook nog uitzoeken? Zijn jullie ook met een gezin daarheen vertrokken? Als je verder nog tips hebt, dan hoor ik ze graag hoor!
Groetjes van Karin
Hoi Karin,
Weggaan is zo`n definitief woord, en eigenlijk kun je op elk moment weer terug, dus wij vonden het eigenlijk geen grote stap (niet dan we terug zouden willen, maar het kan). Wij wisten wel dat we aan de Costa Blanca wilden wonen, vanwege de natuur, het toerisme en het klimaat. Maar we zijn eerst een maand op ´snuffelvakantie´ gegaan, hebben wat huurwoningen bekeken en een keuze gemaakt voor een tijdelijke woonruimte. Inmiddels hebben we het huis wat we wilden, en zijn heel tevreden. Dus vooraf kijken waar je wilt wonen is wel belangrijk. Ik kan je vertellen wat ik leuk vind, maar dat hoef jij nog niet leuk te vinden…Kortom: je moet er echt eerst 1 of 2 x gaan kijken, want afspraken maken met makelaars en liefst eerst huren (voor het geval je je bedenkt). Op Kyero.com staan meestal wel leuke huizen.
Wij hebben trouwens geen kinderen, dus de overstap was dat betreft wat eenvoudiger dan die van jullie. Aan de andere kant: wij hadden nog geen werk, dus dat was weer wat moeilijker. Inmiddels met een eigen bedrijfje en een B&B met 1 studio redelijk succesvol.
Hoi Jacky,
Tuurlijk, dat zeggen wij ook steeds hoor, als het niet lukt dan kunnen we zo weer terug. Maar nu dat het toch wel dichterbij lijkt te komen vind ik het wel heel spannend. Er moet zoveel geregeld worden, maar het is inderdaad wel fijn dat een van ons dan al werk heeft. We kijken regelmatig op huizensites, maar ik wil wel weten waar ik terechtkom, dus als we iets vinden dan zullen we er ook zeker eerst gaan kijken.
Fijn dat het bij jullie allemaal zo goed gaat!
Groetjes Karin
Hallo allemaal,
Sinds deze week nu ook http://www.emigreermagazine-spanje.nl Wellicht staat je vraag daar bij! Groetjes, Sandy