Hallo allemaal,
mijn naam is Hayko en ik wil graag binnen nu en een jaar samen met gezin (vrouw, zoon en dochter van 10) emigreren naar USA of Spanje.
Wellicht vraag je je af waarom deze 2 landen? Nou simpelweg vanwege de klimaat. :zon02:
Ik ben NL klimaat nu echt zat en in mijn vrije tijd wil ik meer kunnen genieten van het warme weer, mooie natuur en gewoon wat meer van het buiten leven.
Ik ben 2x voor zaken en naar USA geweest (Seattle, Las Vegas, LA) en ik ben helemaal weg van het land. Brede straten, grote huizen en goed klimaat.
In USA denk ik aan Florida (Miami) en in Spanje aan Valencia of Madrid.
In beide landen hoef geen werk te zoeken omdat ik mijn geld “online” verdien met mijn SaaS bedrijf in NL.
USA is een green card dan wel een issue (al heb ik wel wat zaken vrienden waarmee ik wellicht iets (werk) kan regelen), maar Spanje is daarentegen toch veel makkelijker en dichter bij huis.
Het enige wat me nu tegenhoud om de knoop door te hakken is de toekomst van mijn kinderen. Is er kwalitatief goed onderwijs in Valencia of zijn we beter af in de USA? Ik geloof eigenlijk zelf niet meer in de traditionele opleidingen (omdat tegenwoordig de hele wereld je markt kan zijn en je hiermee goed je geld online kunt verdienen), maar een goede basis opleiding kan natuurlijk geen kwaad (moet mijn vrouw ook happy houden :-)). :nadenken: Waar ik ook een beetje bang voor ben is of ik na mijn 40’ste nog een compleet nieuwe taal (spaans) kan leren
Dit jaar staat Spanje op de planning want we willen wel eerst als gezin Valencia zien en ervaren alvorens we de knoop doorhakken.
Wellicht dat dat iemand mij tot nieuwe inzichten kan brengen en de keuze makkelijker kan maken met jullie input.
Mooie forum en dank voor het lezen van mijn bericht!
P.s. heb meteen al een vraag: weet iemand welke site het beste is om een huurhuis te zoeken in Spanje? Als we gaan dan gaan we eerst geen huis kopen maar huren, vandaar…
Groet, Hayko.