Verhuizen Naar Spanje

hallo, ik ben een belg, getrouwd met twee kids, en ik zou graag willen verhuizen naar spanje, oa: costa brava…wijzelf hebben twee zaken, boekenhandel+tuinaanleg…+ een eigen huis…, we zouden graag gans de boel verkopen, en willen iets beginnnen in spanje, oa: een snackbar/of wat dan ook, alleszins in de horeca…maar dit is een zeer grote stap…die we toch alleszins zouden willen wagen…wie kan ons hierbij helpen, die dit reeds heeft gedaan…zijn van plan om eventueel volgend jaar de stap te ondernemen…maar zouden graag iemand kunnen spreken die dit heeft gedaan…zodat wij al allerhande zaken weten…momenteel weten wij nog van toeten of blazen… 'tis , we zijn Belgie meer dan beu…en we willen hier weg…

een ongelukkige belg met zijn gezin…

Beste Gunther,

Bezoek mijn site http://www.WonenInAndalucia.tk die weliswaar niet over de Costa Brava gaat, maar waar je wel info vindt over emigreren naar Spanje, persoonlijke verhalen van Nederlanders en Belgen, en een pagina vol met nuttige links. Daar vind je ook links naar andere forums, waar je - met behulp van de zoekfuncite - veel info zult vinden en waar je je vragen kunt stellen.

Oh, en als je alvast wat wilt gaan doen: ga vast Spaans en Catalaans leren!

Succes!