Voorgoed Naar Spanje

Wij ( ons gezin ) zouden graag voorgoed naar Spanje verhuizen , dus dit wil zeggen alles verkopen en inpakken . Vooral het feit dat niets ons hier houdt is al een pluspunt . Mijn echtgenoot is geschoold schilder en ik heb opleiding gehad en veel ervaring in de horeca ( zo wat alle takken van de horeca ) en verkoop . Ons zoontje is 6j en kan zich nog makkelijk aanpassen . Onze voorkeur gaat uit naar de Costa Almeria en dit voor het droge klimaat ( wegens de gezondheid ) . Graag wilden we een kleine zaak openen daar , mss in franchise of als gerante , daar dan de risico’s iets minder zijn . Dus eigenlijk zijn we op zoek naar alle info in verband met woning , werkgelegenheid en school en natuurlijk ook al de wettelijke verplichtingen .
Als jullie tips hebben laat dan aub iets weten , we vertrekken liever vandaag dan morgen B)

Hallo Elsie!

Wij - man, vrouw, twee kinderen - zijn drie jaar geleden naar Andalusië verhuisd en ondanks dat het niet altijd even gemakkelijk is, hebben we er nog geen seconde spijt van gehad. Maar er staat je nog wat denk,- zoek- en regelwerk te wachten. Wellicht kan ik je daarbij helpen. Als je vragen hebt, stel ze maar!

Mag ik je ten eerste uitnodigen om een bezoek te brengen aan mijn website “Wonen in Andalusië”? Je vindt hem op http://geo.ya.com/cazallasierra. Een eenvoudige site die nog in de kinderschoenen staat, maar waarschijnlijk helpt’ie je al een aardig eind op weg, onder andere vanwege de vele relevante links die erop staan.

Verder kan ik je ook het forum “Van Nederland naar Spanje” aanbevelen, waar allemaal mensen opzitten die net als jullie willen emigreren of al geëmigreerd zijn. Daar kun je ook veel vragen stellen en informatie vinden. Kijk op http://groups.yahoo.com/group/VanNederlandNaarSpanje .

Veel succes met je plannen!

Groeten uit Cazalla de la Sierra,
Linda

Hoi Linda ,

Bedankt voor de tips . Ik heb al aan het lezen geweest B)