Voorgoed Naar Spanje

Wij ( ons gezin ) zouden graag voorgoed naar Spanje verhuizen , dus dit wil zeggen alles verkopen en inpakken . Vooral het feit dat niets ons hier houdt is al een pluspunt . Mijn echtgenoot is geschoold schilder en ik heb opleiding gehad en veel ervaring in de horeca ( zo wat alle takken van de horeca ) en verkoop . Ons zoontje is 6j en kan zich nog makkelijk aanpassen . Onze voorkeur gaat uit naar de Costa Almeria en dit voor het droge klimaat ( wegens de gezondheid ) . Graag wilden we een kleine zaak openen daar , mss in franchise of als gerante , daar dan de risico’s iets minder zijn . Dus eigenlijk zijn we op zoek naar alle info in verband met woning , werkgelegenheid en school en natuurlijk ook al de wettelijke verplichtingen .
Als jullie tips hebben laat dan aub iets weten , we vertrekken liever vandaag dan morgen B)

Hallo Elsie!

Wij - man, vrouw, twee kinderen - zijn drie jaar geleden naar Andalusië verhuisd en ondanks dat het niet altijd even gemakkelijk is, hebben we er nog geen seconde spijt van gehad. Maar er staat je nog wat denk,- zoek- en regelwerk te wachten. Wellicht kan ik je daarbij helpen. Als je vragen hebt, stel ze maar!

Mag ik je ten eerste uitnodigen om een bezoek te brengen aan mijn website “Wonen in Andalusië”? Je vindt hem op http://geo.ya.com/cazallasierra. Een eenvoudige site die nog in de kinderschoenen staat, maar waarschijnlijk helpt’ie je al een aardig eind op weg, onder andere vanwege de vele relevante links die erop staan.

Verder kan ik je ook het forum “Van Nederland naar Spanje” aanbevelen, waar allemaal mensen opzitten die net als jullie willen emigreren of al geëmigreerd zijn. Daar kun je ook veel vragen stellen en informatie vinden. Kijk op http://groups.yahoo.com/group/VanNederlandNaarSpanje .

Veel succes met je plannen!

Groeten uit Cazalla de la Sierra,
Linda

Hoi Linda ,

Bedankt voor de tips . Ik heb al aan het lezen geweest B)
We zitten dus echt te springen om te vertrekken . Ik ben namelijk RA ( reumathoide artritis ) patiente en hier in Belgie is het wegens het vochtige klimaat echt niet meer te doen . Beterschap kan ik nooit meer hebben , maar als we nu zo snel mogelijk konden vertrekken wordt de schade niet groter ( mijn gewrichten staan nog niet echt krom , dus dat is positief ) en zal ik naar alle waarschijnlijkheid ook terug kunnen werken . En dat is iets waar ik nu echt naar tracht , ik ben het echt beu om gedwongen op mijn “luie kont” te zitten , daar ben ik veel te jong voor . Het voordeel is ook dat mijn man deze stap volledig ziet zitten en ons zoontje denkt blijkbaar ook wel dat dit leuk zal worden ( de spaanse les is hier al begonnen :wink: , mijn man kan spaans , ook al positief ) . Het voordeel is wel dat we hier geen familie moeten achterlaten , en vrienden kan je ergens anders ook maken :slight_smile: . Hetgeen ik me wel afvraag is of het makkelijk is om een woning te vinden waar huisdieren toegelaten zijn , wij hebben hier een paar kleine schatjes rondlopen die we eigenlijk wel mee willen nemen , als het enigsinds gaat natuurlijk .
Ik ben ook op jullie site gaan kijken , zeer informerend in ieder geval . Als ik nog vragen heb dan hoor je me wel , al bedankt voor het aanbod B)

Ha, ik kwam jullie ook al tegen op het forum Van Nederland naar Spanje en zag dat jullie daar goed geholpen worden. Ik ben blij dat ik een klein steentje bij kon dragen en ik hoop dat jullie op een goede dag jullie plannen kunnen verwezenlijken!

Linda