In de maand januari zullen wij 4 weken met een auto door Nieuw-Zeeland trekken. Omdat we niet alles zo gehaast willen doen, moeten we keuzes maken. Onze reis start in Christchurch en eindigt in Auckland. Nu hadden we het idee om vanaf Mt Cook naar Queenstown te rijden om wat km’s/tijd te besparen, maar dan slaan we Dunedin/Otago dus over. Vinden jullie dit een slimme keuze of zijn de albatrossen en pinguins zó bijzonder dat we ze echt niet mogen missen??
Dorien
Dunedin is een mooie stad maar als je keuzes moet maken dan zou ik het laten liggen. Het zuidereiland is spectaculair wat betreft de natuur maar het noordereiland weer leuker vanwege het echt Nieuw Zeelandse gevoel.
Je moet het een beetje relaxed doen want daar is het ook het land naar.
Vlucht + boottocht naar de Fjorden is een aanrader en een helicoptervlucht over Rotorua zeker ook. Verder zijn Lake Taupo en de Bay of Islands echt de moeite waard. Ik heb er 8 jaar gewoond en een jaar rondgetrokken. Het is allemaal geweldig. Veel plezier!!!
Dunedin is naast de albatrossen en de pinguins ook een leuke studentenstad met redelijk wat historie (voor NZ begrippen). De albatrossen en pinguins zijn overigens moeilijk te spotten als je niet met de tours mee gaat… waar je dan ook naar betaald. De route tussen Christchurch en Dunedin is wel een hele saaie (één van de saaiste die ik gereden heb).
Persoonlijk kan ik me goed vermaken in de natuur en national parks, en zou ik minimaal 2,5 - 3 weken in het zuiden spenderen…