Naar de markt in Chichicastenango, waar koffers laten?

Hoi allemaal,

Ik ben een reis naar Guatemala en Belize aan het plannen en nu komt het zo uit dat het het handigst is als wij vanuit Antigua 's morgens vertrekken (op donderdag) naar Chichi voor de markt en dan later die dag doorreizen naar Panajachel ipv terug naar Antigua.
Nu is het natuurlijk niet zo handig om een hele dag door Chichi te slenteren met alle bagage (geen backpacks) erbij. Iemand een idee of daar een oplossing voor te bedenken is? Ik heb gehoord dat er tourtjes zouden gaan die deze route doen en dat je dan je bagage in de bus kan laten liggen, maar kan er niets over vinden. Of is het wellicht mogelijk tegen een kleine vergoeding je bagage bij een hostel te stallen voor een dag ofzo?

Hopelijk hebben jullie het antwoord, dan hoef ik mijn route zeker niet aan te passen ;).

Hoi Lydiam,

In november 2012 hebben mijn vrouw en ik de maya route gevolgd, dus ook Guatemala bezocht en je moet je zeker geen zorgen want in Antigua stikt het van de kleine reisbureau’s die bijna allemaal dezelfde tours aanbieden en dit aan praktisch dezelfde prijzen.
Wij hebben de markt van Chichicastenango bezocht vanuit Panajachal, het programma zag er als volgt uit: vertrek om 8u en tegen 9u30 liepen we reeds op de markt rond, de bagage bleef in de minibus en de chauffeur blijft de boel in het oog houden dus perfekt veilig, we hadden tot 14u om de markt te bezichtigen wat ruim voldoende is en daarna reden we door naar Antigua waar we rond 16u aankwamen en we werden zelfs gedropt aan onze hostel naar keuze.
De prijs was 145 quetzal per persoon en ook mogelijk vanuit Antigua richting Panajachal.
Als je de tijd moest hebben is de vrijdagsmarkt van San Francisco El Alto een echte aanrader, ongelooflijk authentiek en niks toeristisch één van onze hoogtepunten in Guatemala.
Ik wens je een geweldige reis en geniet met volle teugen, Guatemala is de max.

Super, dankje! Dat was precies de info die ik nodig had, dit bespaard ons een dag die we weer extra in Belize kunnen besteden, kunnen we nog een tourtje extra doen ;).

Hallo !

De markt van Chichi en het verblijf daar was een van de hoogtepunten en ik ben blij er de nacht er voor te hebben doorgebracht . Tussen 9 en 10 uur komen de eerste bussen uit G-City en Antigua aan en de rustige slaperige sfeer die er tot dan in het stadje hangt is verdwenen en de prijzen stijgen .

Panajachel viel mij eigenlijk nogal tegen met al die bars vol backpackers . Lake Atitlan zelf en de kleinere dorpjes waren eerder mijn ding .

Groetjes !

Henk

Bij CHICHI TURKAJ tours vlak tegenover HOTEL SANTO THOMAS kan je je bagage kwijt !!!