paar vraagjes

Hallo,wij willen in aug 2014, 2 weken naar Guatemala en 1 week Belize.
We willen hier graag naar toe.
Antiqua
Panajachel
Chichicastenango
Coban of Copan
Rio Dulce
Flores
Tikal
Belize Caye Caulker
Mijn vraag is is dit een beetje te doen,waar kan ik beter naar toe Coban of Copan,In Belize alleen naar
Caye Caulker of nog naar andere delen van het land.Maar tips zijn ook welkom.

Hoi Bianca,

Ik denk dat het wel te doen is, maar het hangt ook af van waar je heen en terug vliegt. In Belize ben ik nog niet geweest.
Ik ben wel in Coban en Copan geweest. Dit zijn twee totaal verschillende dingen en ik denk dat je aan de hand van je interesses moet bepalen waar je liever heen wilt! Liever natuur of maya cultuur.

Mocht je nog specifiekere vragen hebben stel ze gerust. Over de route, veiligheid, vervoer, etc.

Succes met plannen!

Bedankt voor je reactie,ons plan is om op Guatemala te vliegen en terug van Belize.Misschien kom ik nog met vragen,ben nu vooral reisverhalen aan het lezen en op internet een beetje aan het zoeken.

Hoi Marieke,
Ik heb toch al een vraagje wat ik niet echt kan vinden op internet.
Kan je vanuit Panajachel naar Copan met een taxi of shuttle of moet je eerst weer terug naar Antigue.

De shuttles gaan inderdaad via Antigua. Via prive shuttles zou je wel rechtstreeks kunnen, maar dan ben je wel een hele dag onderweg.
Er zijn wel shuttles die van Panajachel naar Coban gaan, maar deze weg kan door de regen soms wel slecht zijn.

Beste bianca … met veel plezier … ik woon en werk hier al vele jaren … eigen tour operator en op een heel eigen manier ook … voeg quetzaltenango toe aan je lijstje … en als je van natuur houd eerder coban met semuc dan copan (maya , klassiek ) … schrijf mij maar , altijd welkom … patrickvercoutere@gmail.com

Hai Bianca,

Wat een tof plan! Wij hebben ongeveer dezelfde reis een paar jaar geleden gemaakt, vervoer was geen probleem. Shuttles zijn een optie, maar ov is ook vaak goed te doen (en leuk!). We zijn vanaf Chichicastenango met verschillende bussen naar Coban gereisd - ondanks, of juist dankzij, een onvrijwillige overnachting (het werd donker en slecht weer) en een stuk wandelen (de weg was weggeslagen, we moesten met backpacks en al over rosten en door watertjes naar een busje lopen dat ons aan de andere kant op stond te wachten), is dit een avontuur waar we nog met veel plezier aan terugdenken. Coban was geweldig, prachtig! (Copan niet geweest)

In Belize hebben we nog stops gemaakt in San Ignacio (leuk, maar niet geweldig) en Dangriga (liftend, achterin een truck, doen! Al hebben we van de stad niet zoveel gezien…), maar Caye Caulker was inderdaad toch wel het hoogtepunt. Orange Walk, en dan een trip naar Lamanai, was wel een goede tweede!

(Wij zijn uiteindelijk via Yucatan omhoog gereisd naar Cancun, en vanaf daar weer teruggevlogen. Scheelde veel geld tov vliegen vanuit Belize! Misschien ter overweging?)

Veel plezier in ieder geval!

Via Wereldwijzer app

Wij hebben / hadden ook het plan om tijdens onze reis door Mexico / Guatemala / Belize van San Cristobal de las casas naar Panajachel te gaan, daarna Antiqua aan te doen en daarna door te gaan naar Flores/Tikal (daarna Belize, Tulum etc.).

Nu Heb ik me behoorlijk bang laten maken en is het idee om na San Cristobal terug te gaan naar Palenque en vanuit daar richting Flores te gaan.

Ik weet het eerlijk gezegd niet meer, ik wil niet met een vooraf bang gevoel op vakantie, en wil weten of het echt de moeite waard is en daarnaast of het echt zo gevaarlijk is. Of dat het gewoon ok is zolang je overdag reist. Maar hoe zit het met overvallen onderweg naar toeristische plaatsen… het klinkt niet heel aangenaam, maar hoor ook geweldige verhalen…

What to do!