Backpacken Mexico, Guatemala, Belize & New York :)

Hoi allemaal,

Want een handig forum dit! Super!

  1. Ik ga samen met mijn vriend in mei/juni 30 dagen backpacken. We richten ons vooral op Mexico en Belize. We hebben voorlopig de volgende route (incl aantal dagen) samengesteld. Hebben jullie nog ideeën, tips & trucs??? We hebben alleen de tickets vastgelegd, dus alle tips zijn welkom!

Cancun 1 - Isla Holbox 2 - Merida 3 - Campeche 1 - Palenque 2 - San Cristobal dlc 4- Flores/Tikal 3 - San ignacio 3 - Caye Caulker 3 - Chetumal 1 - Tulum 3- Cancun 1 - NY 3

  1. Zouden we de route moeten aanpassen? Misschien meer Guatemala? Hoewel dat ook gevaarlijker schijnt en we willen mexico en belize ook niet tekort doen?

  2. Dan nog één vraag! Misschien wel de belangrijkste. Is er ook busvervoer tussen San Cristobal en Flores/Tikal? Ik lees dat veel mensen vanuit SC richting Antiqua vertrekken, maar dan wordt onze route zo groot. Moeten we van SC terug naar Palenque en vandaar naar Flores/ Tikal??

Alvast bedankt voor jullie reacties. Ik laat tzt zeker weten hoe de reis bevallen is. kan ik ook tips geven :smile: Bedankt!!!

Groetjes,
Doreen

Hoi Doreen,

route moet makkelijk te doen zijn, al hebben jullie wel veel plekken in het lijstje staan. Je zou wel eens ergens eerder moeten vertrekken als dat je op dat moment zou willen :wink: Als ik de dagen min de reistijd tel gaat het wel erg krap worden.
Voorbeeld: Vanuit Holbox moet je met het veer terug naar Chiquila en dan via via, volgens mij El Cedral, naar Merida. Die dag ben je met een beetje pech geheel kwijt.

Dit schreef ik net ook in een ander topic: Let er ook op dat sommige trajecten volgens de lijsten niet bestaat, bijvoorbeeld Palenque - Chetumal, dus kijk in bovengenoemd geval naar een grotere plaats er tussen en kijk of die twee los te verkrijgen zijn. In dat geval hebben wij bijvoorbeeld Palenque - Escarcega - Chetumal gedaan, met een tussenstop van 45 minuten in Escarcega. Is soms effe puzzelen, maar is altijd op een dergelijke manier op te lossen.

Vanuit San Cristobal kun je de bus regelen en zijn er meen ik ook mini van diensten die dit voor je kunnen invullen.

Campeche is met 1 dag wat kort, of willen jullie er alleen overnachten?

Hola Doreen

Ik zie wel dat het een oude post van je is, toch even een reactie.

Wij zijn nu in Antigua en moeten 3 mei in cancun zijn. Ik heb dus nog geen persoonlijke ervaring met de route maar we zijn nu al twee weken in Guatemala en ik hoor iedereen uit over de route mogelijkheden.
Ik heb een paar keer gehoord dat Belize nogal gevaarlijk en duur is en niet de moeite waard. San Ignacio heb ik wel een positief verhaal over gehoord. Ook duur maar doordat het dichtbij Guatemala ligt en er meer die mentaliteit heerst wel leuk.
Doe ermee wat je wilt maar als je denkt dat je route te vol is weet je al wat je volgens mij kan skippen.
Voor vers-van-de-pers tips kan je me over een maandje mailen, of verhalen op onze website lezen.

Buen Viaje