Naar Cuba vanuit Spanje?

Hallo allemaal!

Weet iemand of het mogelijk is met Nederlandse reisorganisaties vanuit Spanje naar Cuba te vliegen? Of is dat nu erg veel gevraagd?!

Even een beetje meer uitleg: We hebben vandaag besloten dat we de komende vakantie (wintertijd, vermoedelijk in februari ofzo) eindelijk (voor mij wéér) naar Cuba op vakantie gaan! Erg veel zin in.

Vandaag gelijk het web afgezocht naar info en ik merk dat hier (in Spanje dus) veel reizen all inclusive aangeboden worden, sterker nog: alleen vlucht en één hotel (in Havana of Varadero) en dat is precies wat ik NIET wil. Sommige websites bieden wel een paar plaatsen meer aan, maar dan nog altijd met hotels.

De laatste keren dat ik naar Cuba ben geweest, ging ik alleen, bleef een paar nachten in Havana en de rest van de tijd in Santiago. Nu wil ik graag wat meer rondreizen (zeker daar mijn lief nog nooit op Cuba geweest is). Wellicht fly&drive? Maar dan natuurlijk wel met Casas. En ik ben graag wat flexibeler met waar ik hoe lang blijf (dit daar ik “familie” in Santiago heb wonen, waar ik dus een aantal dagen (een weekje ofzo) wil blijven).

Goh, ik merk dat ik me echt weer moet gaan verdiepen in reizen naar Cuba haha. Ik hoop dat jullie me hier een beetje mee kunnen helpen. Ben pas vandaag begonnen, ik weet het, maar wil er nu wel graag wat vaart achter zetten!

Alvast bedankt voor de reacties!

Liefs,
Carolina

‘Gewoon’ een losse vlucht boeken met Iberia en in Cuba met een huurauto of met Viazul rondreizen en overnachten in c.p’s
Kijk eens op de site van Cuba-Junky, daar vind je heel veel casas. Overigens helpen de eigenaren van de casas je graag bij het vinden van een plek op je volgende stopplaats, die mensen hebben een compleet onderling netwerk.

Ja, dat had ik ook al wel bedacht, maar ik vraag me af in hoeverre het voordeliger is… :confused: Ze bieden hier pakket(rond)reizen toch voor best goede prijzen aan, merk ik…

Zit nu te denken om, als dat mogelijk is bij deze bedrijven, misschien een rondreis van 8 dagen te boeken met een latere terugdatum. Dan dus te eindigen met de rondreis in santiago en daar dan dus nog een tijdje te blijven. Zou nu ook wel eens graag naar Baracoa willen, ben ik nog nooit geweest… :redface: Dat is vanuit Santiago voor een paar nachtjes wel te doen volgens mij…

Nou ja, heb dus nog het één en ander uit te zoeken. :smiley:

Liefs,
Carolina

Ja, als je Baracoa wilt doen, én je bent toch al in Santiago, dan zou ik dat zeer zeker doen.
Neem de weg via de La Farola en het wordt letterlijk en figuurlijk een hoogtepunt van je reis.

Zelf je ticket boeken en dan casas is denk ik net zo duur als een georganiseerde rondreis met hotels … of niet Carolina?
Kijk ff op deze pagina: Cuba International and Domestic Flights | Cuba-Junky
Via die pagina kan je vanuit Spanje je ticket naar Cuba boeken én een binnenlandse vlucht.
Verder is AirEuropa vanuit Spanje erg voordelig dacht ik.
Als ik je kan helpen met het een of ander laat me dan maar weten via de email

Groetjes
CJ

Hey CJ,

Bedankt voor het aanbod! Daar ga ik zéker gebruik van maken t.z.t.!

Ik wist niet dat op jouw site ook vluchten vanaf Spanje aangeboden worden. Ideaal! Ga ik zeker kijken. Of zelf de vlucht boeken en dan casas voordeliger is, weet ik niet. Eerlijk gezegd denk ik tegenwoordig niet zo… Hier vanuit Spanje worden echt heel voordelige pakketreizen aangeboden, niet alleen naar Cuba. Maar het is een kwestie van uitzoeken.

Belangrijkste nu is eerst: het paspoort! Mijn lief heeft helemaal geen paspoort (is voordat ie met mij was nog nooit buiten Spanje geweest), dus daar heb ik 'm inmiddels op af gestuurd. Volgens mij moet ik zelf ook gaan, mijn paspoort is tot volgend jaar geldig, maar is het niet zo dat je paspoort nog minimaal 6 maanden na aankomst geldig moet zijn??? Nou ja, voordat ik de reis ga boeken, eerst dus nog wat andere zaken regelen hahaha.

Liefs,
Carolina

Ja je paspoort moet nog 6 maanden geldig zijn bij VERTREK uit Cuba

Deze week wordt het geregeld. Komt goed.

Vraagje, in afwachting op mijn nieuwe paspoort, zou ik dan met mijn oude paspoort wel al een reis kunnen boeken? Volgens mij moet dat geen probleem zijn, of wel?

Nou, dat ligt eraan wát je boekt … als je paspoort nummer genoteerd wordt voor bijvoorbeeld een binnenlandse vlucht kloppen de gegevens niet meer omdat je een nieuw pasoort nummer hebt gekregen …

Okay, ga ik rekening mee houden. Bedankt!

Ben er nog niet uit wát ik precies zal boeken. Nu eerst maar eens dat paspoort regelen! Vandaag ga ik naar Sevilla voor de verlenging.

Hoi Carolina, wat zijn ongeveer de prijzen die aangeboden worden via die pakketreizen? Daar ben ik toch wel benieuwd naar wat ze daarvoor vragen in Spanje en hoeveel hotelovernachtingen heb je dan? Heb je een preciezere datum in februari wanneer je wilt gaan. Het is jammer dat het februari is want dat is precies hoogseizoen, niet alleen voor de vluchten maar ook de huurauto`s, hotels en de casa particulares… aunque creo que como yo, tu tambien tienes tu forma a lo cubano para reducir los precios en las casas, ademas las casas fijas que siempre utilizamos alla…

Mijn laastste bezoek aan Baracoa was 3 weken geleden, zag er nog net zo uit als 4 maanden geleden. Er gebeuren weinig nieuwe dingen, het strand is heerlijk en de natuur prachtig. Ohja, vergeet niet enkele cucuruchos te kopen bovenop de Farola, heerlijk snoepen nadat je 3 uur heerlijk door die bergweg gestuurd hebt. Ik zou toch o zo graag die weg `s met de motor doen, jammer dat je die niet kunt huren of dat ik de mijne meeneem naar daar.

Ohja, jouw vlucht! Ik zag na wat zoekwerk dat Air France bijna altijd de goedkoopste is met een losse vlucht, 600euro buiten het hoogseizoen, ongeveer 800 erin, dus MAD-CDG-HAV heen en terug. Iberia is altijd al duurder geweest, Air Europa en AirFrance hebben beide goede prijzen, maar het ligt aan de datum dat je wilt vliegen, de ene dag is AF goedkoper, de andere dag is het UX!

Het kan zijn dat een pakketreis goedkoper is, ik heb wel s gezien dat er pakketen worden aangeboden voor 600 euro met 8 dagen hotel Varadero inbegrepen (vanuit NL dan he). Dit is natuurlijk een goede optie.. je komt aan in Varadero, je verblijft 2 dagen all-incl. lekker uitrusten en dan met een autootje Cuba verkennen. Het kan wel zo zijn dat een verandering van terugdatum veel geld kost omdat deze organisaties de vluchten goedkoop inkopen, is dus de penalty hoog en soms betaal je dan tot 250 dollar om op een andere datum terug te vliegen. Maar dit is dus heel afhankelijk van de organisatie en de luchtvaartmaatschappij, ik heb het alleen maar gezegd maar ik hoop dat het meevalt en nogmaals het zou een goede optie zijn met zon pakketreis.

Nog even iets nieuws! Ik gebruik bijna altijd www.cheaptickets.nl om prijzen te vergelijken. Ik weet dat er meerdere websites zijn die hetzelfde doen, maar ik ben altijd bij deze website gebleven (je raakt eraan gewend he). Meestal gebruik ik deze website als referentie om prijzen te vergelijken en daarna pak ik dan de website van de airline erbij die ik wil gebruiken en koop dan de tickets via de website. Nu zag ik iets nieuws bij cheaptickets.nl dat je namelijk na de zomer ook de vervolgvlucht kunt boeken in Cuba. Voorheen was dit niet mogelijk (zelfs als je op volgende week wilt zoeken gaat dat niet) maar na de zomer tik je dus bijvoorbeeld van MAD naar SCU in… en hup je krijgt je volledige itinerary te zien met de totaalprijs erbij. Supermakkelijk en niet duurder want het verschil met of zonder binnenlandse vlucht is 170 euro… dat is gelijk aan de vlucht die CubaJunky aanbiedt.

Groetjes,
Igor

Hey Igor,

Bedankt voor je reactie! Nou, qua tijd zijn we eigenlijk heel flexibel. We willen zo’n 2,5 week gaan ergens in de maanden januari, februari of uiterlijk maart, voornamelijk omdat het dan hier ook een stuk kouder is hahaha. :storm:

Heb er eigenlijk niet zo bij stil gestaan dat dit hoofdseizoen is… blush Is dat puur februari of ook de maanden erom heen?! Anders ga ik voor april ofzo… Maar dat vind ik zo ver weg en dan wordt het hier meestal ook alweer lekker weer… :zon02: November en december is wat kortdag, bovendien weet ik niet of mijn lief daar nog genoeg vakantiedagen voor heeft. :frowning:

De pakketreizen zijn aabiedingen die ik voor nu online zie: tussen de €500 en €900 euro voor een week, dit is vlucht incl hotel. Veel reizen hier worden aangeboden als van die all-inclusive reizen, dat zoek ik natuurlijk niet, maar als ik nu iets kan vinden dat vlucht en hotel heeft en dan NIET in Varadero, dan kan ik me daar best in vinden… Voor een weekje… :wink:

Als ik puur naar vluchten kijk… >>> Dat is toch wel lastig. Met Iberia kan ik vanaf Jerez vliegen, dat is dan wel erg gemakkelijk. Ik zag ook dat Air France het voordeligste is hier, maar dan moet ik dus nog wel in Madrid zien te komen. Heen is dat het probleem niet, maar om nou als je terugkomt na zo’n lange reis nog ff een paar uur de auto in te duiken, is ook niet echt ideaal…

Ik heb nu ook eens een verzoek bij een reisbureau gelegd, eens zien wat die bieden… Hopelijk kom ik ergens een mooie, geschikte reis voor ons tegen! :vak01:

Liefs,
Carolina

Hoi Carolina,

Het hoofdseizoen loopt officieel van 15 december tot Semana Santa, hou maar even aan tot eind maart dus dat is precies de periode dat jij wilt reizen. Wil je iets goedkoper reizen denk dan aan eind november (moet qua plannen nog wel te doen zijn, probleem is inderdaad of jullie vrij kunnen krijgen) of anders half april. Kijk maar even wat mogelijk is.

Als die pakketten van 500 tot 700 euro aangeboden worden in hoogseizoen denk ik dat het een goede optie is. Kijk ook even met welke luchtvaartmaatschappij ze vliegen, voor hetzelfde geldt kun je een combinatievlucht maken, heen HAV, terug vanaf HOG bijvoorbeeld. En uiteraard de meerprijs om de terugdatum aan te passen.

NIET IN VARADERO!! Hahaha, weet wat je bedoelt! Heb je trouwens gelijk in, want ik denk niet dat er een rechtstreekse verbinding is tussen Spanje en Varadero, dus kom je ten alle tijden aan in Havana, dan heeft het inderdaad geen zin om naar Varadero te reizen voor je All-in hotel als je er niet wilt zitten! Gaan jullie een auto huren of alles met Viazul?

En bij terugkomst in Madrid, even een nachtje bijkomen in Madrid alvorens terug te rijden naar Jerez? Ik hoop dat je reisbureau een geweldige offerte heeft!

Kijk in de bijlage, op de terugweg heb je je vlucht naar huis… maar op de heenweg misschien een romantisch avondje in Madrid? Prijs is te doen denk ik met transport naar Jerez inbegrepen in hoogseizoen… hoewel ik denk dat een pakket misschien nog voordeliger uitkomt.

Bedankt weer voor je reactie! Ik neem het in beraad!

Ik zal eerst eens afwachten wat de pakketreizen voor die periode doen, op de een of andere manier is er hier nog niet veel bekend over 2010. Moet als het goed is wel binnenkort komen.

Liefs,
Carolina