Naar Belize vanuit Playa del Carmen ??

Hoi,

Ik heb een vraag, ik ga in april 2010 16 dagen naar Playa del carmen >>>… Nou zat ik vandaag naar Yorin Travel te kijken en daar kwam de bestemming Belize in voor … In deze uitzending werd verteld dat het er ontzettend mooi moet zijn om te gaan duiken …
Nu is mijn vraag of iemand mij misschien kan vertellen of het mogelijk is om een excursie vanuit Playa del Carmen te boeken naar Belize en wat je ongeveer qua kosten kan verwachten, ik wil er puur heen gaan om te duiken …
Hoop dat iemand mij wat meer duidelijkheid kan geven …
Alvast bedankt.

Gr Chantal

Niemand die mij hier advies over kan geven ?? :frowning:

Hoi Chantal,

ik denk dat je er minimaal 2 tot 3 dagen voor moet reserveren, mocht je tenminste met het openbaar vervoer (bus) gaan. Ik schat PdC - Chetumal (grens met Belize) toch al op een 3 tot 4 uur. Informeer anders eens op www.ticketbus.com.mx

Ik neem aan dat je naar Cay Caulker wil gaan in Belize?

Hallo,

Ik ben zelf vollop bezig met de voorbereiding om in augustus naar mexico te gaan. Wij gaan ook naar Belize (Caye Caulker) maar dan voor drie dagen.

Een excursie vanuit Playa Del Carmen is niet mogelijk door de grote afstanden:

playa Del carmen- chetumal: 315km (5/6uur per bus)
chetumal- belize city: 4 uur per bus
belize city- caye caulker: 3/4u per boot.

groetjes,

Hallo Chantal, we zijn toevallig voor de tweede keer dit jaar in Mexico. In februari van dit jaar hebben we zelf de reis gemaakt van Playa del Carmen naar Belize (Caye Caulker). We zijn vanuit Playa del Carmen met de bus naar Chetumal gegaan, rond half zes 's ochtends. We waren rond half 11 in Chetumal, waar helaas de bus naar Belize net weg was. Wij moesten twee uur wachten en hebben rond 1 uur de bus naar Belize gepakt. Omdat deze onderweg best vaakt stopt hebben wij net de aansluiting met de boot gemist. Vanaf het busstation kun je met de taxi gelijk door naar de boot, maar die was net een kwartiertje weg. Wij hebben overnacht in Belize City en zijn de volgende ochtend doorgegaan. Wat je ook kunt doen is overnachten in Chetumal en dan de bus van ongeveer 11 uur pakken, dan heb je wel de aansluiting naar de boot. Is misschien prettiger dan overnachten in Belize City.
Mocht je meer info willen hebben, prijs van hotel etc. dan kan ik doormailen wanneer ik weer thuis ben, ik heb de meeste informatie opgeschreven, maar weet het niet precies meer! Wij hebben daar trouwens gesnorkeld en dat was al prachtig, roggen, schildpad, nurse sharks, geweldig!

groetjes, Esther

hallo Esther,

Zou je mij aub ook genoemde info over de reisroute Playa del Carmen - Chetumal - Belize City - Cay Caulker willen mailen?

Ik weet niet of je deze mail nog tijdig leest, we gaan zondag naar PdC
Alvast bedankt voor de moeite.

Mvg

Marcel

[EMAIL=“marcellemmens_66@hotmail.com”]marcellemmens_66@hotmail.com

Voor mensen die in dit in de toekomst ook willen doen: als je van Playa del Carmen naar Caye Caulker in Belize wilt dan kan dit in één dag. Hoe? Een deel per boot bespaart je super veel tijd!

Je neemt allereerst in Playa del Carmen de bus naar Chetumal (grens Mexico-Belize, reistijd uur). Vanuit de haven in Chetumal kun je met de boot (reistijd 1,5 uur, snel, goed en betaalbaar) naar San Pedro. In Chetumal regel je je alles omtrent je paspoort en dan vertrek je om 3.30pm naar San Pedro (zie voor meer info: http://sanpedrowatertaxi.com/). Ik raad je aan om van te voren aan te geven dat je naar Caye Caulker wilt (reserveren is het beste) want dan regelen ze een aansluitende boot voor je naar Caye Caulker. De prijs voor de bootreizen was 37.50 US dollar per persoon (dus voor de 2 bootreizen samen).

Succes voor de mensen die deze trip ondernemen! Caye Caulker is erg mooi, duiken daar is exeptioneel (doe de dagtrip naar de great blue hole!), sfeer is super en het eten is super (Wish Willy’s is echt super gezellig en lekker barbequen!). Het nadeel vond ik dat er geen strand was en dat het daar vrij prijzig was (supermarkteigenaren zijn chinese afzetters!) maar je kan wel erg chill op de pieren chillen en dan lekker in het super mooie water duiken.