Mexico in 2010?

Ga jij dit jaar naar Mexico? En zo ja, doe je een rondreis of ga je lekker relaxen op het strand? Misschien beide?

Stem hierboven en licht eventueel je antwoord hieronder toe!

Wij gaan van 30 april t/m 18 mei naar Playa del Carmen. Heerlijk relaxen maar natuurlijk ook het nodige zien want anders kun je het ook wel dichterbij zoeken :zon02::vak01:
Groetjes,
Marie-José

In augustus gaan we 4 weken door Mexico en Belize rijden met de huurauto. Onze route is: cancun-Isla Holbox-valladolid-Merida-Campeche-Villahermosa-San cristobal-Palenque-Chetumal-Cye Caulker (Belize)-tulum-Playa Del Carmen.

Houden jullie er rekening mee dat je met een Mexicaanse huurauto niet de grens met Belize over mag. Als we jullie ergens mee kunnen helpen laat het maar weten.

Ron Kuijpers
maya moon tours
Cancun, Mexico

Hoi Ron,

Ik heb een verhuurbedijf gevonden( cancun rent a car) die een speciaal formulier uitgeven waarmee je de grens met Belize over mag. Enkel Belize (Guatemala of honduras zijn niet toegelaten). Aan de grens moet je wel een bijkomende verzekering afsluiten. Heb op internet even gegoogeld en het verhuurbedrijf krijgt meestal positieve commentaar en ook beantwoorden ze hun mails vrij snel dus…we gaan het er maar op wagen denk ik!

Ik heb eigenlijk wel nog een probleem: weet jij misschien ergens een plaats in Belize city waar ik de huurwagen 3 dagen veilig kan parkeren terwijl wij weg zijn naar Caye Caulker?

Bedankt voor je reactie.

hallo,

Ik werk normaal met de grotere verhuurbedrijven omdat die een beter spreiding van hun kantoren hebben. Normaal is het voor die bedrijven een verzekeringskwestie waarom je niet de grens over mag, maar je kunt inderdaad als je Belize binnenkomt een Belizeaanse verzekering kopen ( is trouwens verplicht voor iedere buitenlandse auto) Alleen de grotere verhuurbedrijven willen dit niet en de kleinere lokale bedrijven zijn hierin wat gemakkelijker. Trouwens als het erom gaat om alleen naar Caye caulker te gaan is er misschien een gemakkelijker en goedkoper oplossing.

Vanaf Chetumal is er een dagelijkse veerboor naar San Pedro in Belize en daar is weer aansluiting op de veerboot naar Caye Caulker. Dit is waasrschijnlijk heel wat sneller en goedkoper dan met de auto naar Belize city te reizen. Ik zou zo snel geen plek weten waar je de auto in Belize city kan parkeren, maar ik zou in ieder geval een bewaakte parkeerplaats nemen en de auto niet 3 dagen onbewaakt op straat parkeren.

Ron,

Dat is interessant, ik ga zeker op zoek naar info over deze veerdienst!

Bedankt!!!
.

Heb ondertussen even op internet gekeken. Sinds vorig jaar bestaat er idd een veerdienst tussen chetumal en san Pedro, een zogenaamde watertaxi zorgt voor de overtocht. Deze gaat voorlopig echter enkel op vrijdag, zaterdag, zondag en maandag. Natuurlijk gaan wij naar Belize op…woensdag. Wordt het toch een autorit tot Belize city.

groetjes,

Er is een dagelijkse veerdienst vertrekkend vanuit Chetumal om 15.30 uur met aansluiting in San Pedro op de boot naar Caye caulker om 18.00 uur.