Huurauto rondreis

Hallo,

In september-oktober hebben mijn man en ik een rondreis gepland in Mexico-Guatemala-Belize. Wij willen dit allemaal met een huurauto doen.
Nu lees je overal dat je met een huurauto niet zomaar de grens over kan…

Kan iemand mij tips geven welke verhuurmaatschappijen dit wel toestaan??

Alvast bedankt!!!

Groetjes
Sarah

Onder meer America Cancun Car Rental Company staat toe dat je met hun huurwagens de grens overgaat.
(= Cancun car rental = American car rental = Continantal car rental)

De respectieve permits (Belize gratis, Guatemala 150 US$) moet je wel minstens 48 uur vooraf aanvragen.

Wij maken in augustus een rondreis met huurwagen. Nu heb ik een horrorverhaal gelezen over iemand die een ongeval met lichamelijke schade veroorzaakte en daardoor in de gevangenis belandde. Nochtans dacht de man dat hij voldoende verzekerd was. Blijkbaar moet bij een dergelijk ongeval ook het werkverlet van de slachtoffers betaald worden, omdat de autoverzekering dat niet doet. Hij moest in de gevangenis blijven tot hij een redelijk grote som kon voorleggen.
Zie: http://www.budgettravel.com/blog/why-you-dont-want-to-have-an-accident-when-driving-a-rental-car-in-mexico,12352/

Kan iemand zeggen of dit klopt? Of liever, welke verzekeringen moeten we zeker nemen om niet in de problemen te komen?
Alvast bedankt!

1 horrorverhaal maakt het nog niet tot regel :wink: Persoon in het verhaal gebruikte de auto welke de familie huurde, maar nergens is te vinden of deze ook als medebestuurder in het huur- en verzekeringscontract was opgenomen. Dat zou ook iets met het verloop te maken kunnen hebben.

Mijn advies is het huren van een auto via een Nederlandse reis- of verhuurorganisatie. Dan heb je geen problemen met de taal en is het allemaal een stuk duidelijker. Het is overigens in zeer veel landen zo, dat je na een ongeval eerst alles 100% moet regelen voor je weer vertrekt.

Ik raad het eigenlijk af om het met een huur auto te doen. De bussen in Mexico zijn uit zonderlijk goed en maatschappijen als ETN en Primera Plus hebben zelfs internet in de bus. De stoelen gaan nagenoeg geheel horizontaal en krijgt vaak ook iets te eten en drinken in de bus. Veel beter dan een vliegtuig. Als je dan toch met de auto gaat vergeet dan niet dat je ook aardig wat geld kwijt bent aan de tol wegen. Hier een link naar een website waar je kunt zien hoeveel je kwijt bent. Traza Rutas Punto a Punto en Mexico Mappir 2022 | Capufe Traza tu Ruta Punto a Punto en Carreteras de Mexico Gratis SCT

Wouter

Ja, maar vrijheid is toch ook iets waard, denk ik. Wat ons tegenhoudt om de bus te nemen, is dat je altijd op de klok moet kijken om de bus niet te missen, zeulen met valiezen, terplekke moet je alles te voet doen of per taxi…

Heeft iemand ervaring met Sunnycars in Mexico? Ze lijken mij de beste waarborgen te bieden qua verzekering.