Huurauto naar Amerika

Hallo,

Mijn naam is martijn.

Wil volgend jaar een aantal maanden gaan rondreizen in mexico/ Amerika. Ik vroeg me af of je met een in mexico gehuurde auto ook Amerika in mag, of zijn ze erg streng daarin?

Alvast dank,
Martijn

Ik lees hier en daar (bv. Avis Mexico website) dat alleen hun kantoren aan de grens dergelijke service kunnen aanbieden. En deze link spreekt dezelfde taal: alleen het Tijuana kantoor biedt deze service aan…

http://www.nationalcar.com.mx/about.php
"3. Border Crossing from Mexico to the United States (Tijuana location only) – Cars Rented in Tijuana may be driven into the United States with prior authorization.

gewoon een auto kopen is de states verzekeren en rondscheuren
Autos kosten niet veel daar!

groet chris

@ christd77 Wij hebben een auto gekocht in Mexico en willen nu naar de USA verder, bedoel je dat we de Mexicaanse in de USA weer moeten verzekeren?

Beste Lazlo

Ik heb onderzocht hoe dit te doen vanuit de USA naar Mexico. Daar is het zo dat een Amerikaanse auto niet in mexico verzekerd is (dit kan je aan de grens doen ). Ik neem aan dat andersom het zelfde werkt. Het advies was neem een korte verzekering aan de grens en rijd een stuk het land in en sluit daar een nieuwe af (is stukken goedkoper) En ik denk dat in de USA ook weer zo is. (IK doe veel export in europa (polen en andere oost europese landen) en daar werkt het ook zo)

Muchos gracias voor dit antwoord, net wat ik zocht!