hallo allemaal,
ik heb nog een vraagje: komend voorjaar gaan wij vertrekken naar Mexico:vak02:. we hebben de optie om een auto in florida te kopen en deze op onze zoon zijn naam te zetten, deze meenemen naar Mexico. of in Mexico een auto kopen. klopt het dat de auto’s in Mexico een stuk duurder zijn? is er een website waar die prijzen op staan? alvast bedankt :dag:
Beste Annemarie
Ik zou zeggen koop je auto in Mexico.
Heb in December namelijk een auto gekocht in Houston texas en het is erg lastig een auto op een Mexicaanse plaat te krijgen (normale autos alleen 1999 en pick ups voor 1999 en dan nog een heeele hoop gezeur) en het is mij niet gelukt!
Btw Autos in Amerika zijn helemaal niet zo goedkoop dat lijkt alleen maar (en als ze goedkoop zijn zijn ze meestal scrap)
In mexico koop je voor ongeveer 5500 euro een splinternieuwe Nissan tsuru (mexicaans fabrikaat alle taxi,s rijden ermee onderdelen geen probeem en goekoop en gaan ook nog eens 1 miljoen km mee)
auto sites in Mexico:
http://www.mundoanuncio.com.mx/
http://www.anunciosdiarios.com/
Trouwens Koop je een gebruikte auto in Mexico dan zorg d,r voor dat je papier wekr inorde is ik heb in guanajuato een auto op naam gehad totaal geen probleem zelfs nooit verzekerd
groet succes chris
Hey Chris,
Harstikke bedankt he? Nu kunnen we een mooi overzicht krijgen van de prijzen. Valt mee! Inderdaad, in Florida/Texas zijn de prijzen ook niet meer zo goedkoop. Alleen heb jij ervaring met de verzekering? Als wij met de auto een paar maanden naar Florida gaan, is een Mexicaanse auto ook te verzekeren voor Amerika?
Groetjes
Annemarie:dag:
Beste Annemarie
ik ben destijds alleen naar mexico gereden maar heb die auto wel in de US verzekerd, verzekeren in de US is easy kan op iedere hoek!
Groetjes Chris
hey,
bedoel je dat ik een Mexicaanse auto in Amerika kan verzekeren? Vaak moet je een Amerikaans rijbewijs hebben en die heb ik niet (meer). Het is namelijk erg problematisch. Aangezien mijn kinderen in Florida gaan wonen zou ik daar een auto kunnen kopen op hun naam zetten en daarmee naar Mexico kunnen gaan. Zij kunnen dan een Amerikaanse verzekering nemen, en als we naar Mexico gaan, dan stoppen we die Amerikaanse verzekering en nemen aan de grens met Mexico een Mexicaanse verzekering. Er is namelijk in Florida geen enkele autoverzekering die ons zou verzekeren, zelfs met een Amerikaanse auto. Dat is alleen mogelijk als de verzekeringnemer een Amerikaans rijbewijs heeft en ons ERBIJ op de polis zet. Wat mij het makkelijkste lijkt als wij in Mexico een auto kopen, daar rond rijden en dan een autoverzekering kunnen krijgen die ook voor de USA geldt.
Maar ik weet niet of dat mogelijk is.
Groetjes
Hey Annemarie
Heb het net gevraagd aan iemand die vaak de grens passeert hij zegt een geldig rijbewijs en een verzekering (geldig bij passeren grens) dus eff een kantoortje zoeken die dat doet maar maak je daar niet te veel zorgen over.
groetjes chris
hey Chris
dan vertrouwen we erop dat we de auto straks bij de grensovergang mexico/usa voor de usa kunnen verzekeren. heel erg bedankt!!!
groetjes