http://www.hotwire.com/car/results.jsp?searchTokenId=1
Beste ednet,
Hier de link, je ziet dat vrijwel iedere organisatie tegen dit soort prijzen aanbiedt. IK had ook niet de allergoedkoopste gekozen Toegegeven dat het niet veel geld is, als je echter een heel klein beetje op de hoogte bent van auto’s dan zul je het met me eens kunnen zijn dat er vrijwel nergens meer een auto zonder stuurbekrachtiging , zonder centrale deurvergrendeling en zonder radiootje wordt gemaakt.
Maar, ik ben het wel met je eens dat dat slechts een onbelangrijk detail is in vergelijking met de verzekeringsscam.
Overigens, de Hotwire organisatie heeft mijn klacht wel serieus genomen, het gaat erom dat als een verplichte verzekering bij de prijs van een auto opgenomen moet zijn, dit in de aanbieding moet worden meegenomen.
Hotwire heeft inmiddels de kosten van de 2e verzekering teruggestort, heel elegant van ze.
Waarom ik misschien wat narrig reageerde was de onverwachte reactie van deze en gene mbt tot boeken via internet, iets wat vrijwel de elke ervaren reiziger doet tegenwoordig, opmerkingen over gestresst leven , en dergelijke die helemaal niets te maken hebben met het huren van een auto.
Vergelijken met andere landen is in elk geval niet echt verstandig en zeker niet met Nederland. Ik heb in India gewoond, in Irak, in Sudan, in Egypte en nog wat andere landen waar het echt niet allemaal in orde is.
Daaruit volgt vrijwel automatisch dat ik geen frustatie heb over iets wat zich in een land voordoet omdat ik de meeste dingen wel eens heb meegemaakt.
Ik vind overigens wel dat jouw laatste reacties, beste ednet, wel genuanceerd en volwassen zijn en als zodanig daarom goed in een reisforum passen. Ik zal echt nog wel eens in Mexico komen, mijn schoonzoon is Mexicaan , en Maya, studeert en werkt daarbij zodat hij van 07.00 tot meestal 21.30 bezig is met het opbouwen van een goed bestaan en ik heb wel respect voor veel van zijn landgenoten. Misschien dat ik daardoor wat inzicht heb in hoe vele mexicanen zelf tegen de zaken aankijken. Als ik dan al enige frustratie had, dan stoelt dit eerder op de inhoud en het niveau van sommige reacties zoals " blijf dan maar lekker in je koude Nederland " , dat soort opmerkingen zijn een Nederlander in het buitenand niet echt waardig.
Ednet, ik heb jouw uitleg wel degelijk serieus genomen, waarvoor dank.