Huurauto. Pas op...

Via Hotwire een auto gereserveerd voor 12 dagen, bij Thrifty in Cancun.
Kostte US$ 10,11 per dag, leuk prijsje zo leek het. Via Hotwire een extra verzekering gesloten voor all risks, je kunt nooit weten immers.Koste US$ 117 voor de periode
Na 12 uur vliegen , geen kip bij de Thrifty balie in Cancun airport , dus zeulen met 4 koffers ( mijn vrouw en ik ) naar het Thrifty kantoor.
Daar bleek dat er een verplichte verzekering van Thrifty moest worden genomen ongeacht de Hotwire verzekering voor All Risks.
Totale kosten nu voor Thrifty : US$ 290 , en dat samen met de US$ 117 dus een hele dure grap.
Hotwire verwijst naar Thrifty, die weer naar Hotwire , en zo voort.

Auto was een volkomen kale Nissan Tzuru, zo kaal worden z energens meer gemaakt !

U bent gewaarschuwd, doe geen zaken met Thrifty !!

"Auto was een volkomen kale Nissan Tzuru, zo kaal worden z energens meer gemaakt ! "

Sorry hoor maar wat voor een auto verwacht jij dan voor 10 dollar (8 euro) per dag?

Nou , als je een Ford Focus of soortgelijk bestelt, dan verwacht je dat je zoiets krijgt. En deze was wel heel erg kaal, vergelijkbaar met de Bluebird die ik in 1985 in Sudan had. Ben wel wat gewend met reizen hoor, in geheel Afrika, Azie en vrijwel alle Midden OOsten landen, en dat vanaf 1976.

Overigens, ik kreeg gister een telefoontje van Hotwire, met 1000 excuses dat ze niet wisten hoe Thrifty opereerde, en ze beloofden me een cheque te sturen met het bedrag dat ik ten onrechte voor de door handelwijze van Thrifty had betaald voor de additionele verzekering.
Ze hebben dit elegant opgelost !! En ze zouden proberen hun website op korte termijn aan te passen .

Maar Thrifty, U bent nogmaals gewaarschuwd

ik maak me gewoon de bedenking of je zo’n auto nu echt on line moet gaan huren…wanneer er ter plaatse toch genoeg kantoren moeten zijn

Beste MMarc,
In wat voor wereld leef jij ???
En, ben je wel eens op het vliegveld van Cancun geweest ? Er was daar slechts 1 verhuurbalie open, de rest zit verscholen op het vliegveld.
En na 12 uur vliegen, 4 koffers van 20 kg per stuk ( je neemt wel eens wat me voor familie , he ) wil je ook voor je vrouw zeker geen gezeur over iets alledaags als een huurauto.

Even voor jou : Mijn gezin, met o.a 2 topsporters waarvan 1 in de USA, boekt gemiddeld 2 tickets per maand. Dus, efficiency en prijsbewustheid zijn belangrijk in mijn moderne wereld. De tijd van het rugzakje is al zo heel erg lang geleden !

Mmarc leeft net als ik in Mexico. Hier leren we jouw stresserige leven wel af. Dat heeft verder niets met rugzakperiode te maken. Hij geeft gewoon aan wat hij zou doen. Dat jij dat absoluut niet wil is jouw punt, hij kon ook niet aan de hand van jouw eerste post weten dat je een zogenaamde sportieve familie bent die iedere zoveel dagen vliegt e.d… Dus een beetje rustiger reageren kan geen kwaad. (Misschien was dat ook een van de redenen dat ik Nederland niet meer mis, al dat gestress en opvliegerig gedoe…)

Ik zou wel online zoeken of je ter plekke makkelijk huurauto’s kunt vinden en of ze open zijn rond het tijdstip dat je aankomt. Maar online boeken doe ik alleen als ik zeker weet wat voor auto ik krijg. En dat is in Mexico inderdaad niet altijd zeker.
Zo ook met hotels, deze boek ik ook nooit van te voren. Ik bel wel van te voren om te informeren of ze rond die dagen dat ik wil komen kamers vrij hebben maar reserveer niets. Ik kan dan ter plekke zien of het wat is en kan dan ook nog wat van de prijs afdingen.

En uiteindelijk zul je altijd ter plekke het autohuurkantoortje moeten vinden. Dus zo heel veel tijd zul je er ook niet mee verliezen als bijvoorbeeld die verhuurder die je online hebt geboekt net aan de andere kant van het vliegveld zit en je ondertussen langs enkele andere verhuurders voorbij loopt. Mocht je toch voor zekerheid willen reserveer dan wel maar ga dan niet voor de prijs in Mexico. Zeker niet als de kwaliteit voor jou zo belangrijk moet zijn. Als je iedere zoveel dagen kan vliegen, dan kan er ook wel een beetje wat meer af voor de auto. En tja, dat je helemaal met koffers en al naar het kantoor moest lopen, op vliegvelden van de VS ben ik ook niet anders gewend. Echt wereldvreemd is dat dus ook niet.

take it easy Zweden
ya te pasaste guey

wat betreft het huren van een auto…Mexicanen zijn heel flexibel…had je een taxi naar het hotel genomen had je daar waarschijnlijk wel een toeristenkantoortje gezien met alle info over het huren van een auto

enkel vrienden van mij hadden een aantal jaar terug ook vanop afstand een auto gehuurd…ik zal je hun “avontuur” besparen

Tja, die stress toch !
Maar ja, als je je zaken goed organiseerd, heb je helemaal geen stress.
Stress in bedrijven is ook al zo iets, het komt slechts doordat mensen hun zaakjes niet voor elkaar hebben, door incompetentie of door gewoon niet doen wat ze afspreken.
Maar dat terzijde, ik werk al een heel tijdje niet meer maar ik pleeg wel mijn zaken goed te plannen en te organiseren. Vandaar dat ik er zo’n hekel aan heb om voor verrassingen te komen te staan bij zaken die van te vroen heel goed en heel simpel te plannen zijn.

Overigens , onze dochter woont nu een jaar of twee in Mexico en zij berust inmiddels ook in het mexicaanse gedragspatroon.
Maar, mijn land is het niet, ondanks spotprijzen, ondanks de mooie zee, de amerikaanse mall’s . Wisseltrucjes bij een pompstattion waar je het pompjochie letterlijk bij de neus moet grijpen om je gegeven 500 pesos weer terug te krijgen in plaats van de 50 die hij je liet zien, vreselijk vervelende en onzinnige politie roadblocks, enzovoort. Afvalbergen naast de weg midden in de natuur en een 5-baans snelweg tussen Merida en het vissersdorpje Progreso met 5 viaducten waarvan 1 zinvol , dan weet je het wel. Het is een land in ontwikkeling, met alle gedoe van dien .

het is een land in ontwikkeling, en als je de geschiedenis kent weet je dat er nog een lange weg te gaan is, maar dat betekent nog niet dat je hier laatdunkend moet doen; ik heb de indruk dat je je post hier gewoon begonnen bent om je frustratie met Mexico van je af te schudden

Nee hoor, geen frustraties !
Maar idealiseer geen situaties die gewoon niet goed zijn.

Het lijkt me helemaal niet zo’n slecht idee om anderen deelgenoot te maken van wat mindere ervaringen zodat ze deze kunnen voorkomen.
Vandaar mijn berichtje.
Als jij je heel lekker voelt in Mexico, super toch ?

Tja dan moet je gewoon niet in Mexico komen als die planning e.d. allemaal op de minuut zo goed moet zijn. Het is een land wat nog volop moet ontwikkelen en waar de manier van denken en leven diep ingebakken zit in de samenleving. Dat krijg je er niet 1 2 3 eruit. En dat zijn geen situaties die niet goed zijn. Dat is gewoon hun manier van denken en leven. Dus volgens hun is dat wel goed. Dat jij wat anders gewend bent betekent nog niet dat jouw manier van denken goed is voor hun. Als iedereen hier net zo op gaat winden als iets niet gaat zoals je verwacht zoals jij, dan wordt het net zo ongezellig land als Nederland. Mischien dat alles wel meer op tijd is, maar ongezellig door al het gezenuw, controle en geklaag e.d… Dan heb ik liever gezellig en alles op zijn tijd. Dus ja, ik noem dat stress van jou. Je kan het ook gewoon rustig opvatten van naja het kan gebeuren, ik verlies er wat tijd mee sowhat. Iets met aanpassen aan het land waar je op bezoek bent heet dat, precies datgene waar alle Nederlanders zo hard over de buitenlanders in Nederland klagen, en dan ondertussen zelf op vakantie net zo hard dezelfde fout doen.

En verder, die militaire roadblocks zijn echt niet zo onzinnig als je denkt. Ze hebben wel degelijk nut. Vooral wanneer ze net zijn geplaatst wordt vrij veel drugs en wapens onderschept. Zo is ook de westkust er een stuk veiliger op geworden. Waar er vroeger nog veel overvallen waren kun je er nu gerust vakantie vieren dankzij die volgens jou vervelende en onzinnige roadblocks.

En betreft de 5 baansweg, daar zullen wel zo zijn reden voor zijn. Wellicht dat er verschillende doden zijn gevallen op die weg. Ken bij de stad Guadalajara een soort gelijke weg waar veel doden vallen omdat er juist geen viaducten zijn.
Of wellicht verwachten ze een flinke groei van de woonwijken rond die weg en willen ze toekomstige verkeersproblemen voorkomen. En dus niet zoals in Nederland pas na decenia een fileproblemen gaan oplossen met die zogenaamde spitstroken wat dan over een aantal jaar helemaal vast gaat lopen. Nederland is dus ook niet perfect. Zijn ze een keer vooruitkijkend in Mexico is het ook weer niet goed :tssk:

Bovendien is het niet zomaar een klein dorpje maar een plaats van ruim 45.000 inwoners. Ik kom uit een qua inwonersgrootte een soort gelijke plaats uit Nederland. En alle uitgaanswegen die maar 2 baans zijn zitten propvol. En de enige uitgaansweg die 4baans zijn is wel te doen tot het eerstvolgende kruispunt er aankomt. Dus die 5 baans weg met viaducten samen met nog een kustweggetje voor zo’n plaats als Progreso is zeker niet teveel gevraagd.

Je moet er gewoon niet van uit gaan dat het overal in de wereld er zo aan toe gaat als in Nederland. Dan hoef je je er ook nergens om op te winden. Als je beetje rondleest op internet had je al kunnen weten dat Mexicanen het met de tijd niet zo nauw nemen en hoe hun manier van leven is. Dus dan heb jij gewoon niet je zaakjes voor elkaar gehad voor de reis. Dus daar heb je je stress die jij volgens jou niet hebt. En goedkoop betekent in Mexico ook gewoon weinig kwaliteit. Dus volgende keer gewoon ietsje meer uitgeven aan de autohuur en je hebt niet zo’n kale Nissan Tzuru.

Wie zegt dat ik situaties idealiseer die niet goed zijn? Je bent zelf begonnen met modder te gooien.
Blijf in je koude Holland, Zweden. Ik denk dat je er super moet voelen.

Hmm, ik denk dat je je gal beter ergens ander kunt gaan spugen…

Verder hoef je voor zo’n incident niet een heel land te bekritiseren en er allemaal randzaken bij te halen. Nergens is het allemaal goed, dus ook niet in Mexico.

Beste forumbeheerder,
Ik meende dat dit forum er een was waar reiservaringen en beoordelingen zouden kunnen worden uitgewisseld, ik had er geen idee van dat mensen die kennelijk van een land hun 2e vaderland hebben gemaakt kennelijk zeer gevoelig zijn voor op-en aanmerkingen die betrekking hebben of een reiservaring.
Er zullen ongetwijfeld hele goeie dingen zijn min Mexico, maar daarom hoef je ogen nog niet te sluiten voor voor wat mindere zaken. Blijkbaar willen deze forumbezoekers alleen de loftrompet horen over hun woonomgeving en zich daarbij afzetten tegen de Nederlandse situatie.
Jammer van de kwaliteit van het forum.

Beste Zweden,

als ik gevoelig voor kritiek op Mexico zou zijn was dit topic al lang gesloten… :wink:

Aan je schrijfwijze is al te zien dat je er behoorlijk mee in je maag zit en dat graag aan iedereen duidelijk duidelijk zou willen maken. Geen probleem, maar als je ermee op een publiek medium gaat schrijven moet je ook de eventuele reactie’s kunnen verdragen.

Fijn dat je mensen waarschuwt voor dergelijke misverstanden en/of problemen, maar respecteer ook de mening(en) van anderen.

Laten we het maar weer over Mexico hebben:zon02:

Zweden, dat je kritiek hebt op bepaalde zaken in Mexico vind ik prima. Met het afval heb je bijvoorbeeld gelijk, en vind ik ook doodzonde en zo zijn er nog wel dingen die niet goed zijn in Mexico. Maar ga niet dingen zeggen die niet waar zijn of waar je zelf wat aan kunt doen of waar je geen weet hebt waarom het er is.
Bijvoorbeeld een auto huren voor een prijs waar je in Nederland bijna niet eens een fiets van kan huren en dan klagen dat het zo’n kale auto is. Zelfs in de VS ga ik niet voor de goedkoopste auto maar neem ik net iets hogere prijsklasse, laat staan in Mexico. Zo ook met die militaire roadblocks, ruime wegen op plekken van waar jij denkt dat ze niet nodig zijn. Als jij niet weet waarom ze er zijn, dan vind ik dat je er ook niet zo hard kritiek op moet hebben. Ik kan ook wel een voorbeeld opnoemen van jouw geldwisseltruckervaring wat ons 3 jaar geleden ook in Nederland overkwam. Het gebeurt allemaal overal in de wereld.
Had je je kritiek alleen over die dubbele verzekering gemaakt. dan had je jezelf veel geloofwaardiger gemaakt. Dat is inderdaad niet goed en vind ik goed dat je daarover waarschuwt. Maar die andere punten die je in je eerste post opnoemt gebeuren zo’n beetje overal op de wereld.(eigen ervarigen in de VS en Europa) of is ook enigsinds eigen schuld (zeer goedkope auto huren). En daar wordt op gereageerd waarna je zeer gepikeerd met allerlei andere zaken komt als verweer, die niets met de eerste post te maken heeft en alleen maar bedoeld zijn om je frustraties over Mexico te uiten waarvan grotendeels (niet alles) onterecht is.
Dus dan vind ik dat ik dat best mag rechtzetten waar nodig is. Dat jij dan niet naar wilt luisteren is jouw zaak, maar ga dan niet nu weer herhalen dat wij onze ogen voor de mindere zaken in Mexico sluiten terwijl ik in een vorige post een aantal zaken waar je kritiek op had heb uitgelegd waarom je eventueel fout zou kunnen zitten.

http://www.hotwire.com/car/results.jsp?searchTokenId=1

Beste ednet,
Hier de link, je ziet dat vrijwel iedere organisatie tegen dit soort prijzen aanbiedt. IK had ook niet de allergoedkoopste gekozen Toegegeven dat het niet veel geld is, als je echter een heel klein beetje op de hoogte bent van auto’s dan zul je het met me eens kunnen zijn dat er vrijwel nergens meer een auto zonder stuurbekrachtiging , zonder centrale deurvergrendeling en zonder radiootje wordt gemaakt.
Maar, ik ben het wel met je eens dat dat slechts een onbelangrijk detail is in vergelijking met de verzekeringsscam.

Overigens, de Hotwire organisatie heeft mijn klacht wel serieus genomen, het gaat erom dat als een verplichte verzekering bij de prijs van een auto opgenomen moet zijn, dit in de aanbieding moet worden meegenomen.
Hotwire heeft inmiddels de kosten van de 2e verzekering teruggestort, heel elegant van ze.

Waarom ik misschien wat narrig reageerde was de onverwachte reactie van deze en gene mbt tot boeken via internet, iets wat vrijwel de elke ervaren reiziger doet tegenwoordig, opmerkingen over gestresst leven , en dergelijke die helemaal niets te maken hebben met het huren van een auto.

Vergelijken met andere landen is in elk geval niet echt verstandig en zeker niet met Nederland. Ik heb in India gewoond, in Irak, in Sudan, in Egypte en nog wat andere landen waar het echt niet allemaal in orde is.
Daaruit volgt vrijwel automatisch dat ik geen frustatie heb over iets wat zich in een land voordoet omdat ik de meeste dingen wel eens heb meegemaakt.

Ik vind overigens wel dat jouw laatste reacties, beste ednet, wel genuanceerd en volwassen zijn en als zodanig daarom goed in een reisforum passen. Ik zal echt nog wel eens in Mexico komen, mijn schoonzoon is Mexicaan , en Maya, studeert en werkt daarbij zodat hij van 07.00 tot meestal 21.30 bezig is met het opbouwen van een goed bestaan en ik heb wel respect voor veel van zijn landgenoten. Misschien dat ik daardoor wat inzicht heb in hoe vele mexicanen zelf tegen de zaken aankijken. Als ik dan al enige frustratie had, dan stoelt dit eerder op de inhoud en het niveau van sommige reacties zoals " blijf dan maar lekker in je koude Nederland " , dat soort opmerkingen zijn een Nederlander in het buitenand niet echt waardig.

Ednet, ik heb jouw uitleg wel degelijk serieus genomen, waarvoor dank.

Mooi, dan houden we het er hierbij. Het is jammer dat het niet helemaal was van wat je had verwacht van de reis. Wel mooi dat het is opgelost betreft de verzekering al is dat niet echt zoals het zou moeten gaan pas na geharrewar het geld terugkrijgen. Zullen ook genoeg mensen zijn die het na kort klagen het zat zijn en het voor verloren beschouwen. Dathoort eigenlijk gewoon niet te gebeuren zoiets.