Eerste keer buiten Europa

Ik zal me even voorstellen. Aan het einde van deze maand vertrek ik voor het eerst uit Europa en ga ik voor 3 weken naar Mexico. Mijn budget is ongeveer €2000 voor deze periode en ik heb al €900 uitgegeven aan de vliegreis naar Mexico-Stad (retour) inclusief de eerste 5 dagen in hotel.

Ik zit eraan te denken om een extra vlucht te nemen naar Cancún en een vriend te bezoeken in Mérida. Mij is al verteld dat de goedkoopste en vaak ook beste manier van reizen de bus is. De binnenlandse vluchten van $75 vallen ook enorm mee. :slight_smile:

Hoe zijn jullie ervaringen met het huren van een auto? Op internet zie ik prijzen bij Expedia van €50 per dag en bij sommige bedrijven (Avis, Easy War Car Cental) van $12 per dag.

Ik wil graag veel dingen zien, maar heb nog niet echt en reisplan gemaakt. Daarbij wil ik graag vrienden bezoeken in Mérida en Veracruz. Mijn Spaans is redelijk goed, maar mijn reiservaring is beperkt. Ik ben van plan een prepaid abonnement te nemen met internet in Mexico om sowieso bereikbaar te blijven. :slight_smile:

Als je zowel naar veracruz als naar merida gaat dan zou ik met de bus reizen. Of als je ook weer terugvliegt vanaf Mexico City kun je met een enkeltje naar Cancun of direct naar Merida vliegen en daarna per bus verder reizen (of andersom: heen met de bus en terug met het vliegtuig).

In mexico zijn verzekeringen bij autohuur verplicht en dit maakt het huren van een auto vrij prijzig. $12 per dag is dan ook zonder verzekering, met verzekering kom je meestal tussen de $50 en $75 uit.