Budget backpack in mexico, en tips voor vervoer.

Hallo!

Ik heb even mijn rekensommetjes gedaan en ik kom uit op 50 euro per dag voor voedsel, verblijf en vervoer, in Mexico. Is dat genoeg! Het is voor iets meer dan 2 weken, en ik wil een hoop zien, dus veel vervoerskosten. Overigens heeft iemand tips over het vervoer? ik heb het idee dat de bussen aardig goed zijn, is er ook een bus pas oid? met een bepaald aantal kilometers?!

Groetjes, Anna

Hoi Anna,

vervoer met bussen is heel goed in Mexico en je hebt keus uit verschillende prijsklassen. Het ligt natuurlijk wel aan de periode en welk deel van Mexico dat je gaat bezoeken?

In het hoogseizoen is vaak al veel vol en heb je niet altijd de keus om voor goedkoop te gaan i.v.m. volle hostels. Ik denk dat je een gemiddelde van 25 tot USD 35 kunt tellen voor een privé kamer voor twee personen. Ligt ook weer aan de tijd van het jaar en waar in Meico je bent. Prijzen van bunkrooms in hostels weet ik niet precies, maar aangezien de kleinere hotels al niet te duur zijn :wink:

Voorbeeld: In Cancun bij Hostal Haina betaal je 11 USD voor een bunkroom en 35 USD voor een kamer voor twee personen. Beiden inclusief ontbijtje. Ben er afgelopen jaar geweest en was centraal gelegen, schoon en zeer behulpzaam personeel.

Reizen met de bus kun je qua tijd en prijs goed inschatten op de site van Ticketbus Wil soms niet goed doorlopen…

Let er ook op dat sommige trajecten volgens de lijsten niet bestaat, bijvoorbeeld Palenque - Chetumal, dus kijk in bovengenoemd geval naar een grotere plaats er tussen en kijk of die twee los te verkrijgen zijn. In dat geval hebben wij bijvoorbeeld Palenque - Escarcega - Chetumal gedaan, met een tussenstop van 45 minuten in Escarcega. Is soms effe puzzelen, maar is altijd op een dergelijke manier op te lossen.

Succes!

1 like