Kosten Mexico per dag

Hallo!

Mijn huisgenote en ik willen graag een week of 7 backpacken in Mexico. Nu vragen wij ons af wat je moet rekenen voor een gemiddelde prijs per dag. Dus eten en drinken en verblijf. We gaan naar hostels en maken afwisseld zelf eten of take off… echt low budget dus. Ik las eerder wel wat prijzen maar dat spreekt elkaar erg tegen (sommige 40, andere 16). We zijn dus wel benieuwd naar mensen die daar gweest zijn, hoeveel was jij kwijt en hoe verbleef je dan etc.
En hoeveel is het ov daar ongeveer?

Muchas gracias!

Nellie

in 2004 gem. $ 25,- per dag. Ik sliep in hostels, meestal de goedkoopste. Bus vaak 1e klas (ivm bagage), 's ochtends zelf eten kopen bij bakker of supermarkt, 's avonds bijna altijd uit eten. Ben even kwijt wat de bus daar kost… Volgens mij is het goedkoopste een hangmat geweest in Mazunte voor $3,-, een standaard hostel rond de $10,-. Staat anders allemaal wel in de Lonely Planet oid.

Ik zou ongeveer hetzelfde als Machie antwoorden,alleen s’ochtends probeerde ik in de hostel het maximum uit een minimalistisch ontbijt te halen.Je kunt ook wat geld besparen door enkele gelinkte hostels te gebruiken,waardoor je elke 5 dag+nacht gratis mag verblijven in de hostel.

ok thanx! Het is wel zo dat de dollar behoorlijk in waarde gedaald is. Als dat niet gekoppelt is aan de koers in mexico dan zouden we nu ongeveer 40 dollar per dag kwijt zijn, dat is ongeveer 30 euro. Zou dat ongeveer kunnen kloppen?

de euro heeft nog nooit zo duur gestaan in Mexico als nu

ok dus de prijzen die eerder werden aangegeven van 2004 zijn wel aardig correct?

Aangezien ik in Mexico woon, heb ik geen idee over hoeveel een hostel kost. Inflatie in Mexico bedroeg ongeveer 4 % de laatste jaren. 1 euro is tegenwoordig 16.5 pesos. Het beste als toerist is de pesos gewoon uit de ATM halen met je Visa, is m.i. de voordeligste wisselkoers (vergeet niet je afhaallimieten op de kaart na te kijken).

Een Mc Donalds meal kost ongeveer 60 pesos, om je een idee te geven. Een brood in de Oxxo winkel ongeveer 20 pesos. Fruit is vrij goedkoop. Benzine tegenwoordig 7.1 pesos per liter… Voor een blikje Coca ongeveer 5-6 pesos…

Aah kijk, duidelijke informatie. Super! Thanx!