Dagbudget

Hallo,

Ik wil graag met mijn vriendin naar Mexico in december inclusief kerst en oud en nieuw. Ik ben benieuwd wat ons verwachte budget per dag ongeveer zal zijn?

We gaan backpacken maar willen niet in dorms overnachten.

Alvast bedankt

budget hangt heel erg af van wat je zelf wilt qua excursies etc.
Basic hotels heb je soms al vanaf 250/300 pesos (verschilt per locatie, soms ook duurder) en vervoer is ook redelijk betaalbaar. Eten valt ook redelijk mee, excursies kunnen soms wel prijzig zijn.
Met name de Cancun/Playa del Carmen/Tulum regio is vrij toeristisch en dus ook een stukje duurder.
Als je rekening houdt met ongeveer 400 á 600 pesos per persoon per dag kom je wel redelijk uit denk ik.

Idd erg afhankelijk, ook van waar je in Mexico naar toe wilt, kust of het midden van het land. Aan de kust is het in december meestal het hoogseizoen met name rond kerst.

Wat ik normaal aanhoud als stelregel:
1/3e voor slapen,
1/3e voor eten
1/3e voor transport

En dat middelt wel lekker uit, want als je niet verplaatst, kun je leuke dingen doen van je transportbudget. :slight_smile: Als je langere tijd op een plek zit, gaat dit niet op natuurlijk.

Met de huidige peso/euro-koers en als je als stel reist is het te doen voor 900 samen, meer als je wat luxer wilt gaan, of naar de kust gaat in december.