Ik ben van plan om 3 maanden taalcursus te doen in Guanajuato en daarna te gaan rondreizen door Mexico. Hoeveel kost het ongeveer om 5 maanden te backpacken door Mexico en eventueel nog een stukje zuidelijker te gaan bijv naar Costa Rica?
Wij hebben een low budget autel in Playa del Carmen en voor ongeveer 33 euro verhuren wij kamers echter exclusief ontbijt maar wel airco (wat heel belangrijk is bepaalde delen van het jaar) en kabel en douche toilet. Mail me maar indien je interesse daar in hebt.
Wat je verder kwijt zal zijn is geheel afhankelijk welke plaatsen je wilt bezoeken cancun, playa del carmen zijn bijvoorbeeld duurder dan campeche of escarcega. Ik heb ook nog wat contacten in campeche, cancun, escarcega waar je ook low budget kan verblijven echter hier ook weer zonder ontbijt maar ja inclusief betaal je gewoon meer.
Zoals vele malen eerder is vermeld, er is een hele goede bus verbinding tussen alle steden als voorbeeld vanuit hier (playa) naar cancun gaan elke 10 minuten een bus naar cancun en dat kost je 35 pesos ongeveer 2.5 euro (enkele reis) maar wel eerste klas met ADO.
Raad je aan om vele eerdere topics te lezen want daar staan vele antwoorden.
Groeten vanuit zonnig Playa del Carmen, Mexico.:zon02:
Patrick
€ 40,00/pppd ligt er natuurlijk aan of je alleen of met meer personen bv een kamer neemt.
In Mexico zijn de meeste kamers per nacht en niet per persoon. Dit zeker een punt wat een behoorlijk verschil kan maken:nod:
Dat kan ik niet beoordelen, omdat ik jouw uitgavepatroon en/of wensen niet ken. Ik denk wel dat je door de kamer te delen een 10 tot 20 euro per nacht kan besparen, maar ook dat ligt weer aan de plaats waar je slaapt. Wij hadden vorig jaar overal de “betere” cabanas of een 3*** hotel en zijn nergens aan € 40,00 per kamer gekomen. Was wel in NW-Mexico, maar de Copper Canyon is toch behoorlijk toeristisch. Er waren trouwens ook kamers bij waar men makkelijk met 3 tot 4 personen kon overnachten. In '04 hebben we een gemiddelde van € 50,00 gehad, maar dat zaten bv 3 nachten Monte Taxco(5*****) bij…
Oke, hartstikke bedankt. Ik heb op www.backtrackers.nl gevonden dat een backpacker gemiddeld 44 dagen kan rondkomen in Mexico met €1000,-, maar uit jullie reacties kan ik wel opmaken dat dat iets te optimistisch is.
En bolletjeom: Ik zal zeker even op je website kijken hoeveel jij kwijtbent in Mexico.