Vanaf Mexico met ov naar Californie....

hallo.

een vriend en ik willen vanaf mexico naar amerika. zijn hier problemen bij de grens? en is het openbaar vervoer goed geregeld daar? we vinden het niet erg om lang in de bus te zitten. het gaat om half juni 2006. dus

zijn er bussen/treins/boten etc (mits goedkoop) die de grens over gaan? en kunnen wij daar als europeanen zo instappen?

1 van de meest gebruikte vervoersmiddelen in USA is de bus, je hebt daar de locale bussen zoals hier maar ook long distance bussen, die zijn niet van een vakantie organisatie maar bedrijven die zich puur richten op lange reizen, er zijn ook organisaties die tot de grens gaan van mexico, zover ik weet zijn er geen problemen maar omdat de beveiliging er nu hoger is door 9 11 moet je wel goed kunnen verwoorden wat je komt doen, en je zal ter plaatse een visa moeten aanschaffen, toen ik er was (2000) was dat 10 dollar hoeveel het nu is heb ik geen idee van.

Met de bus is inderdaad geen probleem. Ik heb afgelopen december met een organisatie rond gereist in dat gedeelte ben ik ook geweest. Van San Diego naar Mexico en dezelfde dag weer terug. Het is wel lang wachten. Je moet wel een groene kaart of witte kaart in je paspoort hebben anders wordt het moeilijker. Maar die krijg je als je aankomt op het vliegveld.
Veel plezier het is echt super mooi daar.

Groetjes Marga

Zie mijn album:
http://www.wereldwijzer.nl/album/showgallery.php/ppuser/14879/cat/500

Greyhound bussen zijn handig, in USA is het busvervoer niet optimaal, in Mexico kan je overal komen met de bus

Over bussen tussen (en in) Mexico en de USA: www.larpman.com

Soms is vliegen goedkoper

Met de trein (Amtrak) kun je soms voor een leuk prijsje een gigantische reis maken in de USA, bv. van Los Angelos naar Houston is oms mogelijk vanaf 60 dollar.

En nog goekoper, maar nog langer zitten: de fiets.

Maar je ben wellicht boven de 13?
In de VS word je dan voor gek versleten als je je op die primitieve manier voortbeweegt.

Goede reis

Arie