Naar Bali in augustus 2012

Hallo,

ik heb hier al een paar avonden gelezen op wereldwijzer, maar veel wijzer ben ik nog niet geworden. Wij gaan in augustus 2012 naar Bali met 3 koppels. We dachten een goede vlucht gevonden te hebben bij China Airlines, (tussenstop in Taiwan) voor +/- 800 euro pp. Toen we een week later wilden boeken bleek de vlucht 200 pp duurder geworden te zijn.

We zijn nu op zoek naar andere vluchten in deze periode van het hoogseizoen, wie heeft er tips of kan ons helpen.

Op de plaats waar we een tussenstop maken willen we ook wat bezoeken en maken we dus een stop-over.

Graag een vliegmaatschappij met voldoende beenruimte (air asia is beperkt, ook qua eten en bagage)

Alvast bedankt, groeten Cin

Prijzen in augustus stijgen heel snel… Heb je Emirates al eens geprobeerd vanuit Dusseldorf? Een goedkoop ticket naar Bangkok of Kuala Lumpar kan ook een optie zijn (bv met Egypt Air), je kan dan verder vliegen met Air Asia. Voor een klein stukje is dat te doen, zeker wanneer je voor een paar euro extra beenruimte bij boekt.

Dit jaar hadden wij gasten in ons hotel (in Amed - Bali) die tickets gekocht hadden in December voor retour-vluchten in Juli / Aug. bij Turkish Airlines die “maar” Euro 720,- kosten, incl. alle toeslagen.

Het betrof een vlucht Amsterdam - Jakarta, met korte tussenstop in Istanbul. Voor de vlucht vanuit Jakarta naar DPS hadden ze on-line tickets bij AirAsia gekocht (eveneens meer dan 7 maanden vantevoren) en hadden daardoor tickets van Rp. 99,000,- per persoon.

Misschien heeft Turkish Airlines weer iets dergelijks volgend jaar?

Dat is goedkoop! Dergelijke prijzen heb ik voor volgende zomer (nog) niet gezien!

Ik denk dat het 990.000 moet zijn!:chin:

Bedankt alvast voor deze reacties, ik zal zeker eens checken wat jullie meegedeeld hebben en hopelijk vinden we nog wat we zoeken :slight_smile: Turkish airlines, hebben die voldoende beenruimte?
Moesten jullie mensen tegenkomen in dezelfde situatie, die ook volgend jaar in augustus naar Bali gaan, en die aanvaardbare prijzen vonden voor hun vlucht, mag je het altijd laten weten.
Je hebt namelijk zooooooveel verschillende mogelijkheden, dat ze niet allemaal te checken zijn.

Van Jakarta naar Denpasar gaat zeker wel voor 99 euro pp.

Malaysia Airways heeft de meeste beenruimte.
Er zijn diverse website waar je dit kunt vergelijken.
O.a. op www. airlinequality.com
Succes.

Ondertussen zijn onze tickets geboekt! Via Etihad van Frankfurt naar Jakarta, daar blijven we een aantal dagen en nachten en dan hebben we via Air Asia van Jakarta tot Denpasar een ticket geboekt.
Etihad kreeg toch goede reacties op vliegcomfort, en Air Asia is maar een korte vlucht.
Nu begint het lange wachten tot de vakantie aanbreekt…

Ik heb 2 weken geleden retourtickets geboekt via 333Travel voor €2070 voor 2 personen met Garuda Indonesia voor in juli.
Je hebt dan geloof ik een tussenstop om te tanken(?) in Dubai en een overstap in Jakarta.

In Dubai is een tussenstop om te tanken. Op je ticket vind je informatie over het vluchtplan vanaf Jakarta. Meestal is het een overstap en wordt op Schiphol jullie bagage doorgelabeld naar de eindbestemming Denpasar. >>>