Naar australie in juli 2012,waarnaartoe???

Beste Australie experts, :wereld:

In juli van dit jaar wil ik graag voor 4 weken naar australie.
Nu heb ik van verschillende mensen gehoord dat het dan winter is in bepaalde delen.
Ik wil graag naar een deel van australie gaan waar het lekker warm is,het liefst boven de 22 graden :slight_smile: en waar ik eventueel kan snorkelen. :vak02:

>>>p.s weten jullie ook of ik via air aisa bijv.van hong kong naar australie kan vliegen, of een ander aziatisch land van waar ik via air aisa naar australie kan vliegen. dit omdat het mij zeker kan schelen in de ticket kosten.

bij voorbaat dank, groetjes sharmila :dag:

Het is winter in juli in geheel Australia maar het noorden van het land (Darwin, Broome, Cairns eo) zal het lekkerste weer hebben. Snorkelen kan je in veel plaatsen bv in Far North QLD . Voordeel is dat er dan geen kwallen in het water zullen zijn. Ook de oostkust tussen Cairns en Brisbane is goed mogelijk die tijd van het jaar.
Wij reizen meestal via Kuala Lumpur of Singapore.
Yeehaw

Beste Yeehaw,

Dank voor uw antwoord. :chin:
Weet u of ik ook via Hong kong kan vliegen? of indonesie?
of is het goedkoper via singapore of kuala lumpur? en met welke maatschapij vliegt u dan???

-heeft u geen ervaring met air asia?
-zijn de door u genoemde stranden heel druk? ik wil naar een strand gaan waar het water lekker warm is,niet zo druk is en waar er geen gevaarlijke haaien en kwallen zijn.tips?

Ook zou ik graag als ik daar ben een auto willen huren? ik zou dan bijv een combinatie vakantie van strand/jungle/en city willen wat kunt u mij aanraden? en is een auto huren wel voordelig? en kun je dan zomaar bij een strand stoppen en zwemmen?

Is bijv. een camper veilig??? om te reizen. ik vind dit een beetje eng.
ik ga voor 3 weken en ik weet dat het tekort is voor autralie, maar wil zeker weer eens terug gaan ooit.

is het ook makkelijk om vanuit australie naar new zeeland te gaan?
en is het weer dan ook goed rond die tijd?

gr, sharmila

Ik heb geen ervaring met Air Asia maar natuurlijk kan je ook via Hong Kong vliegen.
Wij vliegen met Singapore Airlines en Malaysian Airlines. Geen klachten.
Denk niet dat er non stop vluchten zijn tussen Amsterdam/Brussel en Indonesia (te ver).
Een RV of een campervan huren wordt door heel veel mensen gedaan. Geen probleem. Onderschat de afstanden niet.
Tijdens schoolvakanties kunnen de stranden druk zijn maar je vindt altijd wel een plek. Haaien komen voor maar je hebt meer kans om met het oversteken van een straat gewond te geraken dan door een beet van een haai.
Sydney-Oakland is nog 3 uur vliegen. NZ zal een stuk kouder zijn en zeker sneeuw op South Island. Met 3 weken heb je ook geen tijd om ook naar NZ te gaan.
Een populaire reis naar Australia met slechts 3 weken is City-Reef-Rock of te wel Sydney-Ayers Rock-Far North Queensland. Vliegen tussen de bestemmingen.In Sydney heb je geen auto nodig. Een auto huren in Carins is wel een goed idee. Er is genoeg te zien zoals bezoeken aan Cape Trib, Atherton Tablelands, Kuranda, Dainbtree NP en natuurlijk een toer naar het GBR.

1 like