Naar Australie in april 2014 - Wat te zien, help :)

In april 2014 zullen mijn vriend en ik hopelijk 4 tot 5 weken (vakantieduur is in aanvraag) naar Australie gaan.
Wat vast staat is dat we van 12 april t/m 22 april in Perth +omgeving zullen zijn. Hier kunnen we niets aan veranderen, we hebben hier verplichtingen.
Ik ben al vanalles aan het lezen op internet en boekjes en ben het spoor nu echt een beetje bijster. Wat raden jullie aan om te doen?
Oostkust - westkust - binnenland?
We lezen zoveel verschillende dingen, die vind de westkust mooier en een ander de oostkust. Aangezien we niet zoveel tijd hebben, moeten we uiteraard keuzes gaan maken. Hopelijk kunnen jullie helpen met jullie ervaringen.

Wat we niet hoeven te zien:

• omgeving Adelaide
  • omgeving Melbourne

Wat we graag mee willen pakken:

• Sydney (waarschijnlijk voor Perth)

Ons eigen idee tot nu toe?
Sydney - Perth - Alice Springs/Uluru - Darwin - Cairns

Zou dit te doen zijn, ook met het weer etc. in die tijd?

In 4-5 weken de helft van Australië proberen te zien, zou ik niet proberen. Het kan wel, maar dan zie je alles heel snel en zie je thuis op je foto’s pas wat je hebt gezien. Het zou persoonlijk mijn keuze niet zijn.
Aangezien jullie verplichtingen hebben in Perth, zou ik me op de westkust concentreren. Je zou van Perth naar het noorden kunnen gaan en als je een een beetje doorrijdt, kun je Darwin halen, maar dat zijn veel km’s! Als je 5 weken hebt, is dat denk ik wel te doen.
Het zuidwesten van Western Australia is overigens ook prachtig.
Wat je ook kunt doen: in vier weken van Sydney naar Cairns dan vliegen naar Perth voor de verplichtingen die je daar hebt. Heb je dan nog wat tijd, dan kun je nog naar Fremantle en bijvoorbeeld Rottnest Island vanuit Perth.

1 like

Ja, Francine zegt het al, probeer niet te veel. Je schrijft trouwens dat je in april gaat. Is die 12 tot 22 april het begin, dan houd je nog twee of drieenhalve week over, afhankelijk of je vier of vijf weken gaat. Ga je begin april, dan wordt het alleen maar ingewikkelder. Dan zit er anderhalve week voor 12 april, dan de anderhalve week in en om Perth en dan nog één of twee weken. Probeer een iets meer gedetailleerd schema te maken. Anderhalve week rond Cairns is mooi, dan vliegen naar Perth, daar je verplichtingen en dan hetzij een retourtje Monkey Mia of het verkennen van het zuid/westen, Fremantle, Bunbury, Margaret River, Pemberton, Albany, Wave Rock. En het zuidwesten van WA is prachtig, echt. We hebben er niet voor niets maanden doorgebracht.

1 like