Het nieuwe jaar is aangebroken en wel het jaar 2014. Ben jij van plan om in 2014 naar Australië te gaan? Ben je van plan er op vakantie te gaan of er te gaan wonen?
Breng je stem uit en licht eventueel hieronder toe!
Het nieuwe jaar is aangebroken en wel het jaar 2014. Ben jij van plan om in 2014 naar Australië te gaan? Ben je van plan er op vakantie te gaan of er te gaan wonen?
Breng je stem uit en licht eventueel hieronder toe!
Ik ga van 10 oktober t/m 14 november naar Australië. Een lang gekoesterde droom komt uit
Yes!! Begin maart 6 weken naar Australie
Begin in Sydney en dan langs de oostkust naar het Noorden, tot aan Cairns.
Vanuit Cairns een binnenlandse vlucht naar Melbourne en daar nog een paar dagen verblijven en vanuit Melbourne weer naar Nederland…
Iemand nog tips leuke info?? Ik wil gaan surfen, trip naar de Withsunday Islands en Frazer Island. Ook zou ik graag een mooi park bezoeken en andere mooie natuur. Ik wil slapen in een hostel.
Ja ik ga in juli 6 weken ,lijkt me heerlijk! Eerst Sydney, dan Red centre en met auto naarDarwin en dan 6 Dagen uitrusten in Port douglas.
Via Wereldwijzer app
Ik ga 14 maart voor 9 weken naar Australië! Ik begin in Melbourne, vlieg dan naar alice springs. Vanuit daar verder naar Sydney, en dan langs de kust naar cairns :rolleyes:
Het is toch al snel maart, het begint nu toch echt te kriebelen…
Sent from my GT-I8190 using Wereldwijzer
Wij gaan van 22 juli tot 27 augustus naar Australie en dan komt eindelijk onze jaren lange wens uit. Helaas is het daar winter maar daar houden we rekening mee en zal zeker de pret niet drukken.
groetjes Wilma
Wij vertrekken 30 april voor een jaartje (via WHV) misschien nog verlengd met een paar maanden/half jaar NZ aangezien we daarvoor ook een WHV hebben aangevraagd. Dat zullen de plannen ter plekke wel uitwijzen al tijdje droom van me en op de valreep (net 30) kunnen uitvoeren
Wij gaan van 29 oktober tot 12 december. We rijden vanuit Melbourne een ronde via Adelaide, Flinders Ranges, dan het lange eind naar de Bleu Mountains en Sydney en langs de kust terug naar Melbourne.
En vandaag is onze blog met plannen onlne gegaan: zie http://tijmesdownunder.wordpress.com. Reacties en tips zijn welkom!
Wij gaan weer naar Australië.
In 2011 8 weken via de oostkant van Melbourne naar Cairns gereden. Vlucht naar Alice Springs en met de auto door de outback naar Darwin.
Gaan nu van Darwin naar Perth. Vertrekken 14 september.
Na 6 weken auto inleveren in Perth, vliegen naar Auckland en dan nog 4 weken NieuwZeeland!!
onze website : www.pchartog.nl
Peter, leuk dat je het meldt en benieuwd als ik was naar je eerdere reis, klikte ik je website aan. Maar als ik dan de Australische avonturen op de weblog wil lezen wordt om een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd. Niet erg bezoekersvriendelijk Maar goed plan, de westkust is ook ons favoriete deel.
Willem, heb expres een wachtwoord op de weblog gezet, dit ivm. personen die het “leuk” vinden om allerlei shit op de weblog te zetten.
Als je toegang wilt hebben, kun je jezelf aanmelden door jezelf op de startpagina te registreren. Ik zal je dan toegang verlenen.
Ik heb ondertussen op jouw website gekeken en meteen bij mijn favorieten gezet!!
Ik vertrek dinsdag voor 4 weken. Heb er zin in, vind het ook reuze spannend.
:idea:Kan iemand mij vertellen of een fleece slim is om mee te nemen?? ik twijfel tussen een fleece en een gewone trui.:idea:
Ik ga van Cairns naar Sydney, dan een binnenlandse vlucht naar Ayers Rock voor 3 dagen en dan door naar Melbourne voor 5 dagen, Grampians en Philip Island. whoehoe…
Uluru min. temp in maart 15 graden, Melbourne 13 graden. Sydney 17. Mijn vrouw zou voor fleece gaan. Alleen een vrouw kan zich over dit soort dingen druk maken Je zegt er niet bij of het een Noorse Mart Smeets trui of een lamswollen flubber is. De ene trui is de andere niet. Toch?
lol.
Euh voor mij is een fleece een fleece…
nee zonder dolle ik heb er 1 die winddicht is. Ik heb hem gekocht in Nieuw Zeeland en daar heb ik hem savonds wel gebruikt maar ik heb geen flauw idee wat de temperaturen savonds doen in Australie als het om de steden aan de Oostkust gaat.
Ten noorden van Sydney wordt het alleen maar warmer. Het gaat om de nachttemperaturen in het midden en aan de zuidkust, Ayers Rock en Melbourne dus. En ja, dat fleece fleece ben ik wel met je eens. het ging me om het verschil in truien. Ik hoop dat ze je in Australië geen nanna gaan noemen, in plaats van nanny
Tickets en camper zijn geboekt, goede hulp gekregen van Walkabout. Leuke reisorganisatie die we op een beurs tegen kwamen en boden ons een combi deal met tickets aan tegen een scherpe prijs met goede service. We vertrekken 4 maart naar Perth en gaan ongeveer een maand rondrijden in zuid-west Australie! Op de heenreis stappen we een paar dagen uit in Dubai en op de terugreis een dag of 5 in Singapore om nog een kijkje te nemen in Azie. Vliegen met Emirates.
Het aftellen kan beginnen…
ps. fleece vest is handig, je kan hem ook open dragen. Gebruik laagjes, bijv. thermoshirt, daarover t-shirt, daarover fleece, daarover eventueel poncho bij regen. Is het warm, laagjes uit, is het koud, laagjes aan.
That’s the way to do it, een maand in het zuidwesten van WA en niet proberen in een maand half Australië te doen. Veel plezier in een van de mooiste en voor ons het mooiste deel van Australië. Het weer is ook nog net lekker voor een beetje actie.
Bedankt voor de tips.
Ik heb ook alles geregeld met hulp van Walkabout. Veel kennis van zaken en ze staan je goed en duidelijk te woord. De eerste 16 dagen langs de kust is het allemaal wat relaxen, in de Outback wat actiever, en dan in Melbourne weer wat rustiger aan. Ik kijk er verschrikkelijk naar uit in ieder geval.
@ willem, misschien is het inderdaad veel maar dit is voor mij een once in a lifetime chance, en die moet ik nu even pakken, daarom heb ik er ook rustdagen in zitten.:zon02:
Sorry Nanny (heb je nog gekeken wat Nanna in het Australisch betekent?) maar ik bedoelde het niet zo als jij het kennelijk hebt opgevat. Bedoelde alleen dat Mototoro, die eerder een veel ‘drukker’ plan had en nu voor een beperkter gebied heeft gekozen. Wens je een hele fijne reis.