ik was in thailand bij een dokter die schreef recept voor en die ging een thaise zuster halen, kon het niet lezen, maar ik heb wel het vertrouwen dat ze me het rabies vaccin hebben gegeven
ik haalde op advies van een forum die prikken, was wel drie weken na beet, maar ik heb ze gehaalt,
de wond was schoon bloede niet dus de kans wel heel klein dat er rabies bij aanwezig was maar ik heb die prikken gehaalt
mijn vraag is alleen
kan het in thailand anders eruit zien zeg maar dan in nederland
en wel het zelfde doen ?
En wat de hoeveelheid betreft: ook hier gaat het weer over de hoeveelheid werkzame stof, en niet de totale hoeveelheid stof. Je krijgt antilichamen ingespoten, en de concentratie van die antilichamen kan verschillen.
En dan nu even een voorbeeldje om het makkelijker te maken
Je wilt dronken worden, en je hebt de keus tussen een glas rode wijn (15 cc) of een glaasje wodka (5 cc). In rode wijn zitten rode kleurstoffen, wodka is kleurloos. In rode wijn zit ongeveer 14% alcolhol, in wodka rond de 40%. Omgerekend zitten er in een glas wijn en wodka net zoveel alcohol, ondanks dat de hoeveel vocht die je naar binnen moet werken in het ene geval groter, en de kleur ook verschilt.
P.S. aangezien het hele voorval voor jou al weken geleden heeft plaatsgevonden, heb je het grootste risico sowieso achter je. De meeste dodelijke slachtoffers vallen binnen enige dagen
Vroeger had ik ook medische hulp nodig in een plaatselijke ziekenhuis in Thailand,kreeg een inspuiting er was in de vaccin ook kleurstof(rood)
Toen ik terug kwam in het hotel ging ik naar het toilet om te wateren,schrikte even dat mijn water rood was.
Betrouwde het zaakje toen niet (1981)ben dan terug naar het ziekenhuis geweest en ze hebben me gerustgesteld.(het waren medicamenten van Amerikaanse oorsprong) @Taijeroen,ben wel curieus waar je de apenbeet hebt opgelopen in Thailand?
Ik heb een klein vermoeden dat het in Hua Hin was,of heb ik het mis?
In iedergeval zoals onze lieve Jenny al heeft gezegd,je moet er niet van wakker liggen omdat het al een tijdje is geleden.