na 3 maanden terug naar zuid afrika

Ik heb 90 dagen in zuid afrika gezeten op een toersistenvisa. nu ben ik weer voor een paar dagen in nederland, en wil graag zo snel mogelijk terug naar zuid afrika. Krijg ik aan de douane een nieuw toeristenvisum voor 90 dagen? Ik heb bewijs van een retourticket.

Als je terug naar je eigen land gegaan bent voor een week of zo krijg je opnieuw 90 dagen bij aankomst in Zuid Afrika, tenminste als je vorige 90 dagen afgelopen zijn.

Geniet er opnieuw van zou ik zeggen :wink:

Voor zover ik weet ontvangt men in zo’n geval ALTIJD een nieuw toeristenvisum voor NEGENTIG dagen, ook al is het oude nog een paar weken geldig. Vrienden hebben dit trouwens “aan den lijve” mogen ondervinden.

Groetjes,

Toetske

Is geen probleem je bent terug naar je eigen land geweest. Neem voor de zeker het bewijs mee. Je weet maar nooit of ze er na vragen…

Klopt niet, je krijgt enkel opnieuw 90 dagen als je visum vervallen is. Als je visum nog maar een paar dagen geldig is, kan je misschien 1 week krijgen, soms 30 dagen, het ligt eraan wie aan de controle zit.

Indien vrienden van jou 90 dagen ontvangen hebben terwijl hun visum nog geldig was, dan hadden ze geluk aan de grenscontrole. Niet elke immigratie agent is op de hoogte van de regels. Ik kan er van meespreken…spijtig genoeg (en ook vaak genoeg, gelukkig maar) :smiley:

Ze heeft 90 dagen in ZA gezeten al, dus krijg ze weer en nieuwe permit voor 90 dagen