Leuke reisgenoten gezocht voor zuid afrika!

Hi,

Ik ben van plan om 3 maanden te reizen door Zuid Afrika. De route weet ik nog niet maar dat ik ga staat vast! Vertrek is januari 2017. Een vrouw alleen daar zie ik niet heel erg zitten en daarom ben ik op zoek naar reisgenoten! Wie o wie gaat dezelfde kant op??

pas op je kan max. 90 dagen blijven. is zeker geen 3 maanden. en je kan gerust alleen rondreizen. doe je dit met de Baz bus. of ga je een auto huren??

Ik zou graag met je meegaan, alleen ik zou pas in Mei kunnen vertrekken… Zou dit evt ook een mogelijkheid voor jou kunnen zijn??

Ik ga in januari een klein stukje doen langs de zuidkust van zuid Afrika met de baz bus. Het eerste stuk zouden we dus misschien samen kunnen doen ? ������

toch wel na de ZA zomervakantie ( 8 jan) Suzanvn. is het een heel stuk rustiger.

Bij ons is 3 maanden hetzelfde als 90 dagen Annemieke!
haha, neem aan dat je een vergissing maakt

Groet Peter

nee zeker niet hetzelfde. tel even hoeveel dagen in 3 maanden zit. bijvoorbeeld. aug. 31 dagen sept. 30 dagen okt. 31 dagen. is in totaal 92 dagen. 2 dagen meer. permit is echt 90 dagen. te laat uit het land is een boeten en 2 jaar niet mogen binnen komen in ZA! dat wil toch niemand he. en ja. zo streng zijn ze asn dr grens

Het is mogelijk om in ZA zelf het toeristen visum (eenmalig) voor nog eens 90 dagen te verlengen. Dit is echter niet makkelijk, je moet alle documenten perfect bij elkaar hebben en een klein foutje betekent dat je een andere keer moet terug komen in het regionale hoofdkantoor van het department of home affairs. En dit betekent al snel weer 4 uur wachten…

Ik heb zelf mijn aanvraag na een maand verblijf aangevraagd. Tegen de tijd dat ik er 80 dagen was had ik nog geen bevestiging en ben ik terug gegaan en toen was het nog in behandeling en heb toen een bewijs dat het in behandeling is gekregen en heb daarmee de volgende 90 dagen rondgelopen. Uiteindelijk kreeg ik 3 dagen voor ik weg ging een berichtje dat mijn visum in Vereeniging klaar lag, maar was zelf in Kaapstad en heb dus nooit het nieuwe visum opgehaald.

Ik heb zelf geen problemen gehad om het land te verlaten, maar wel moeten lullen als brugman om het land weer in te komen na een uitstapje naar Swaziland en Lesotho.

wanneer heb je dit gedaan jajari87?

Volgens mij 2011, dus zou kunnen dat er weer wat verandert is

@jajari87 Het is inderdaad veranderd. De regels zijn gewijzigd in mei 2014. Je kan inderdaad je toeristenvisum verlengen, maar dit kan niet meer via het regionale home affairs kantoor. Alles moet via VFS verlopen, je moet online een afspraak vastleggen, na je betaling gedaan te hebben en alle documenten ingevuld. Niet simpel…

En zoals Thach22 al zegt, 3 maanden is inderdaad niet gelijk aan 90 dagen. Ik heb het zelf voorgehad en net te laat het land uit. Gelukkig was dat voor 2014 en kwam ik er met een kleine boete vanaf…:slight_smile: Dus opletten met het boeken van vluchten!

dan zijn zeker de regels us wet veranderd en kan dit helaas niet meer.