Na 15 jaar wil ik weer terug naar Bali .Vorige keer vanuit Kuta en Ubud de omgevingen wat verkend maar dit keer wil ik meer van Bali zien en meer rond reizen .
Hoe zit het met brommer/motor verhuur wordt je als toerist nog steeds regelmatig aangehouden en moet je dan weer voor de meest lullige dingen een boete/afkoopsom betalen ?
Vervoer van plaats naar plaats : Kuta - stuk langs de oost-kust , dan via binnenland naar Singaraja - Lovina - Cekik en weer richting Kuta , kan dit goed per bus(je) taxi of op een andere manier ?
Is het Bali Barat NP de moeite waard van het bezoeken ?
Na 15 jaar zal je niet veel meer herkennen van Kuta en het verdere Zuiden van Bali, het is het Lloret de Mar van bali geworden die hele 3 hoek.
Ik blijf er ver van alleen als het echt nodig is bv Ned. Consulaat ,heb 3 jaar mijn paspoort laten verlopen alleen om niet daarheen te hoeven.
Brommers huren kan en ja je wordt nog steeds als toerist voor de lulligste dingen aangehouden en hun salaris opvullen.
Alles kan goed per busje of taxi ook een auto huren is een goede optie.
Maar zoals ik al schreef (ik woon hier nu 14 jaar) je kent het Zuiden niet meer terug , waarom niet een andere uitvalbasis genomen en dan Kuta bezoeken of Ubud -daar kan je over de hoofden lopen- het Oosten bv Candidasa-Amed -Padangbai is goed te doen evenals de omgeving van Lovina
ook daar is het goed toeven, hoop dat je hier wat aan hebt en Bali is nog steeds super!!
Het is ook niet de bedoeling om weer in Kuta te blijven , hooguit na aankomst en dan verder het eiland rond , wilde juist NIET in de buurt van Kuta verblijven .
War is na aankomst een goede optie qua plaats om te verblijven , heb geen zin een al te lange rit .
Ik wilde in ieder geval het Oosten , Noorden, Midden en als het interessant genoeg is het westen bezoeken , wat zijn goede uitval basissen om de div regio,s te verkennen ?
Na aankomst zou je in Jimbaran terecht kunnen, als je eerst door het nieuwe vliegveld bent -ellende-
Daarnaast vind ik Lovina-Candidasa-Padangbai en Amed leuke uitvalbasis. Amed heeft speedboot naar de Gili’s
Vanuit deze plaatsjes kan je de trips in 1 dag maken , Bali is zoals je wel weet klein, maar de afstanden lijken groter door slechte wegen
ceremonies ed, maaar Bali is nog altijd een super eiland, oeps herhaling
Onorde en veel te groot dat nieuwe vliegveld
Een busje van Amed naar Lovina nooit gebruikt ,maar met de auto zo.n 1.5 uur wel een hele mooie route
Echt in het westen was ik nog niet na al die jaren, kan er dus weinig over zeggen
Het verkeer is erg chaotisch en reistijden wisselen daardoor ,ook het weer speelt niet mee , regen en koud …27 graden brrrr voor ons
Weet je ook nog wat leuke adresjes in de plaatsen die ik wil gaan bezoeken , ik reis alleen maar hoef niet te af gelegen te zitten , zoek van die kleine Guesthouses/Hotelletjes , niet die grote die je bij booking.com ziet , als je een site weet met div ook goed natuurlijk
De meeste kleine hostels zijn niet aangesloten bij een online booking systeem, want dat kost geld. Je kan beter kijken op de website van Lonely Planet en dan telefonisch reserveren.
Wow dat zal mij benieuwen dan wat ik na 25 jaar geleden aan zal treffen. Heb goede herinneringen aan Candidasa. Toen al niet naar Kuta gewild, maar ga er nu echt eens kijken voor een dag.