Myanmar, USD meenemen, Kosten eten en drinken.

In Myanmar heb je geen ATM´s.
Heel misschien dan je kan pinnen in Yangon/Ragoon, maar daar houd het dan mee op.

Je moet dus voor je hele reis USD dollars meenemen.
Ik probeer nu in te schatten wat je mee moet nemen aan USD.

De reisorganisatie geeft de nodige kosten al op voor excursies,
zonekosten, luchthaven belastingen etc.

Het enige wat ik nog probeer in te schatten:

  • 2 maaltijden per dag (lunch en avondmaaltijd),
  • af en toe wat drinken (water, cola)
  • en in de avond een paar drankjes (biertjes).
    Als ik uit ga dat er alleen in hotels wordt gegeten (duurste situatie) wat is dat een
    redelijk dagbudget hiervoor?

Iemand ervaring?

Bedankt,

Jan.

Je reist georganiseerd. Zitten alle entreegelden en vervoer naar bezienswaard bij de prijs in? Daar was ik namelijk het meeste geld aan kwijt. Je betaalt regelmatig 10-15 dollar om binnen te komen…

Eten is niet duur. Ik was 7 jaar geleden in Myanmar, en ik was zelden meer dan 5 euro kwijt.

Aangezien ik zelf geen alcohol drink weet ik niet wat bier kost, maar alcohol is in veel Aziatische landen relatief duur. Zeker wanneer het geïmporteerde drank is.

Het is een georganiseerde Baobab reis. Praktisch alle excursies en entreegelden moet je zelf betalen.
Ik heb al rekening gehouden met 80 us-dollar aan facultatieve excursies en 165 us-dollar aan optionele excursies en entreegelden.
Dit is inclusief een 8% verhoging die de reisorganisatie opgeeft. Inderdaad niet goedkoop.

Het is lekker om de dag afsluiten met een lokaal biertje. Wat ik er over lees valt het qua prijzen (1 us dollar) wel mee.

Er is een groot verschil om in hotels, lokale restaurants of langs de weg te eten.
7 jaar geleden is vrij lang geleden. Waar heb je toen gegeten?

Mvg,

Jan.

Ik eet nooi in hotels.

Wanneer ik op doorreis was at ik vaak langs de weg, dus ook voor lunch. Avondeten meestal in kleine restaurantjes. Bij Inle Lake zat een aantal hele goede Indiers.

Wij hebben 700 euro uitgegeven voor 2 personen. Eten, drinken, entree’s etc. Al het vervoer en overnachtingen waren voor ons al geboekt. Wij waren afgelopen november 20 dagen in Myanmar. Hebben de bekende plekken bezocht, Yangon, Pindaya, Inle Lake, Mandalay, Bagan en Ngapali.

Eten kost zo’n 5 a 10 euro voor hoofdgerecht. Lunch idem. Noodles zijn heel goedkoop, paar euro. Biertje 1,5 a 2 euro voor 75 cl. Fris 1 euro.

Entree’s betalen met dollars, verder Euro’s meenemen en deze wisselen voor Kyats om te eten en te drinken en souveniers te kopen.

Veel plezier.

Jan,

een biertje onder de 3 dollar heb ik niet gevonden. Maar dan krijg je wel een behoorlijke fles (640 ml). Fris kost je ongeveer 2 dollar voor een 75 cl flesje. Uit eten kan goedkoop voor 4-5 dollar als je voor noodle- rijst gerechtje gaat. Eet je wat meer Westers dan ga je richting 7 tot 10 dollar;-).

Het is vergeleken met Nederland relatief goedkoop, vergeleken met de omringende landen was Myanmar wel duurder:)

Hallo iedereen,

Bedankt voor jullie antwoorden.

Vakantie zit er voor mij helaas op.:tear:

Ik was mee met een reisorganisatie, dus de hotels en vervoer waren al betaald.
Ik heb 777 us dollars uitgegeven voor een vakantie van 23 dagen (- 2 reisdagen = 21 dagen op lokatie).
Daarmee kom ik dus uit op 37USD per dag (ongeveer 30 euro per dag).
Het gaat dan over:

  • eten en drinken in de iets betere restaurants.
  • water, cola en thee stops.
  • alle tips voor reisbegeleider, reisgids, chauffeurs, hotels en restaurants
  • entreegelden
  • een paar souvenirs

Groet,

Jan.

1 like