Hoi allemaal,
Ik ben inmiddels 2 weken terug uit Myanmar en Thailand. Ik heb op mijn website een reisverslag en foto’s geplaatst van beide landen. Het was een bijzondere en mooie reis! Ik heb genoten van beide landen.
www.elizabeth-ontheroad.nl
Hoi allemaal,
Ik ben inmiddels 2 weken terug uit Myanmar en Thailand. Ik heb op mijn website een reisverslag en foto’s geplaatst van beide landen. Het was een bijzondere en mooie reis! Ik heb genoten van beide landen.
www.elizabeth-ontheroad.nl
Link werkt niet!
Hij doet het weer, dank je voor de waarschuwing.
Ok, bedankt!
Gr. Frank
Nou er staan wel hele mooie foto’s op je website ontheroad !!
Hallo Elizabeth,
Ik lees hier dat je net terug bent uit Myanmar.
Mijn vriend en ik zijn van plan om daar volgend jaar naartoe te gaan (als onderdeel van een langere reis) en hadden hier graag wat meer info over gehad.
We horen immers nogal veel tegenstrijdige berichten over praktische zaken, zoals budget ed. (waarschijnlijk heeft dat te maken met de snelle evolutie dat het land tegenwoordig doormaakt)
Zou je ons wat meer info kunnen geven over over je dagelijkse reisbudget?
En moest je alles veel op voorhand vastleggen (hotels, bussen)? Wij zouden er in januari-februari 2014 zijn, dus ik denk dat dat nog steeds het hoogseizoen is.
Moet je nog steeds al je geld in US dollars in perfecte staat meenemen, of zijn er tegenwoordig al op voldoende plaatsen ATM’s aanwezig? We zouden immers al meer dan 3 maand aan het rondreizen zijn voor we in Myanmar zullen komen, en we zien er wat tegenop om zo’n lange tijd met zoveel geld rond te lopen.
Alvast heel hard bedankt voor de info!
Groetjes,
Ingeborg
Hoi Ingeborg,
Leuk dat jullie Myanmar kiezen, een goede keuze!
Januari is het inderdaad hoogseizoen. Ik weet niet of het dan net zo gaat als dit seizoen, maar nu was/is het erg druk. Er is in verhouding te weinig accommodatie voor te veel reizigers. Ik had alle accommodatie via internet geboekt (op 1 na) Degene die ik niet had geboekt heb ik telefonisch geboekt in Myanmar zelf. Ik hoorde van meerdere reizigers dat ze ook rondreisde op deze manier. Dus enkele dagen van te voren je volgende accommodatie vastleggen. Dit was ook wel nodig, want anders moest je terplekke nog lang zoeken naar een plekje.
Ik durf dus niet ze zeggen of het volgend jaar ook zo druk is, maar ik zou er wel rekening mee houden.
De bussen kon je makkelijk een dag van te voren reserveren. Dit was dus geen probleem. Binnenlandse vluchten zaten wel helemaal vol geboekt.
Verder heb je alleen dollars nodig voor accommodatie en entree geld voor pagodes en entree bij Inle lake en Bagan. We betaalden nu gemiddeld 25 dollar voor een kamer. Een bus van mandalay naar Yangon kost 12 dollar. Eten kost in een restaurant rond de 4 dollar maar langs de weg eenvoudig eten (bijvoorbeeld noodles) 1 dollar.
Ik heb ongeveer 50 dollar per dag uitgegeven aan eten, vervoer, accommodatie, entree geld en excursies. (hierbij heb ik ook een binnenlandse vlucht geteld welke 120 dollar kostte)
Je kunt makkelijk euro’s wisselen op het vliegveld of in hotels. Ook dollars kun je makkelijk wisselen. Er wordt niet meer zo streng gelet op vouwen en vlekjes. Zeker bij Euro’s keken ze niet naar de staat van het briefje.
In grote steden zoals Bangkok kun je dollars kopen. Dan hoef je er niet mee rond te lopen.
Volgens mij zijn ze bezig om ATM’s te plaatsen, maar dit was op het moment dat ik er niet was nog niet aan de orde. Misschien dat iemand anders hier antwoordt op kan geven.
Jullie hebben in elk geval een leuk vooruitzicht met een lange reis. Heel veel plezier met het plannen en natuurlijk reis op zich. Mocht je nog meer willen weten (ook over andere landen) kun je altijd een bericht sturen.
Groetjes,
Elizabeth