Birma/Myanmar

Mijn vriend en ik willen in juni/juli graag backpacken door Myanmar. Het is dan regenseizoen daar en naar het schijnt valt er veel meer regen dan in Thailand of Laos. Heeft iemand hier ervaring mee?
En heeft iemand een idee hoeveel geld je per dag ongeveer moet rekenen voor backpackersreis door Myanmar?

Bedankt!

Beste Margot,
In Thailand valt het altijd wel mee met het regenseizoen. Geen idee hoe het in Myanmar is, maar reken op een paar heftige buien op een dag. Daarna is het weer mooi weer. Voor info over Birma, kijk eens op de site van Backpackgek. Zij heeft wel wat nuttige informatie geplaatst: Myanmar - Backpackgek

1 like

Beste Margot,
Wij zijn net terug uit myanmar. Omdat er veel toersiten heen gaan en er nog weinig hotels zijn, zijn prijzen verdriedubbeld.
Ook transport met een taxi regelen is belachelijk duur (zo een paar honder dollar). Wij hadden voor 3 weken € 1000 pp. bij ons, daarnaast nog wat euro’s en deze heb ik ook gewisseld. Hotels zijn duur, zo 60 dollar of hoger per nacht. Als het goed is kun je vanaf 2013 wel betalen met je credit card en/of pinnen, dus dat scheelt. Eten en een biertje zijn wel goedkoop. veel plezier

Ik ben ook net terug uit Myanmar. Ik heb dus niet in het regenseizoen gereisd en kan daar niks over vertellen.
Wat louisekok zegt, dingen veranderen snel in Myanmar. Eerst had je veel dollars nodig, nu worden alleen hotels betaald met dollars. Verder kun je euro’s meenemen en deze wisselen naar Kyat.

Je kunt bij straatstalletjes goedkoop eten en drinken. Bij de wat toeristischere plaatsen is het ook goedkoop, maar wel iets duurder. Langs de straat betaal je minder dan een euro voor een maaltijd, in restaurants is dit rond de 5 euro. Vaak kun je bij straatstalletjes voor drinken wel afdingen, een coca cola kost 800 kyat, maar vaak vragen ze bij toeristische plaatsen 1000 of nog meer. Meestal hoef je dan maar een keer 800 te zeggen en het is goed.
In alle hotels zit ontbijt inbegrepen.
Een busrit van ongeveer 8 uur kost zo’n 10 euro.

Voor midrange hotels is 60 dollar nu wel de prijs, maar je kunt nog wel goedkope hotels vinden. Sommige kun je online boeken, de meeste niet. We betaalden gemiddeld 25 dollar voor een kamer voor 2 personen. We hadden alles met veel moeite gereserveerd via internet. Maar ik denk dat je in het laagseizoen wel een paar dagen van te voren kunt bellen naar een nieuwe guesthouse of hotel. In je hotel waar je verblijft op dat moment kunnen ze wel advies geven waar meestal nog wel plaats is. Ook hebben ze vaak telefoonnummer bij de hand.
Ik weet niet zeker of je wel of niet moet reserveren voor deze periode, misschien dat iemand anders hier advies over kan geven.

Veel plezier! het is een mooi land!