Must-see en must-do in Montenegro

Ben jij in Montenegro geweest en heb jij tips voor de andere (toekomstige) Montenegro reizigers…? Plaats dan hier je must-see of must-do in Montenegro en vertel je ervaring hierover!

Ik zal maar even beginnen met één van de must-sees en must-do in Montenegro.

Als je in Montenegro bent, kom dan vooral de baai van Kotor bezoeken. Er zijn verschillende kleine plaatsen waar je makkelijk doorheen reist. De meest bekende plaatsen in de baai van Kotor (ook Boka Kotorska genoemd) zijn Igalo, Herceg Novi, Perast en Kotor.

Een absolute must-do in Perast is het bezoeken van de eilandjes. In Kotor is dat de oude stad bezoeken en via de vestingwerken in de bergen naar het fort toelopen. Eenmaal bij de top aangekomen, heb je een prachtig uitzicht over de oude stad.

Wil je voor de kleinere plekken een tip voor een absolute must-see, dan is dat de plaats Morinj (gelegen tussen Kamenari en Risan). Daar is een hele leuke tent Tramontana waar je gratis kan genieten van de mooie moderne ligstoelen (moet je er wel vroeg bij zijn) met goede muziek en lekker Italiaans/Montenegrijns eten. Een bijzonder restaurant ‘Catovica Mlini’ waar de service super is en het eten heerlijk. Het is ook een van de beste restaurants in Montenegro. Het strand in Morinj is de laatste jaren ook populair geworden.

Voor een dagje echt goed genieten van een kleine plaats, is Morinj een absolute aanrader.

Let op: Momenteel is er nog geen hotel in Morinj. Wel zijn er mogelijkheden tot private apartments en een campingplaats.

Wat men zeker moet doen is de baai van Kotor bekijken vanuit de bergen. Onvergetelijk is dit!! Daarvoor neemt men de oude route naar Cetinje en dan begin je aan een spectaculaire rit door het gebergte. In Njegusi kan je bij Zora lekkere zelfgemaakt hesp gaan eten en vraag maar eens om die hespen te gaan bekijken. Ook is dit een goeie plaats om te overnachten en van daaruit kan je mooie wandelingen maken of andere plaatsen bezoeken. een van die plaatsen is Lovcen waar boven Petar Njegus begraven ligt (onvergetelijk uitzicht!) Rijeka Crernojevica met de oude brug, Virpazar met in het binnenrijden het restaurant Pelikaan (lekker eten!), Petrovac na Moru, Budva…
Je kan ook eens een kijkje nemen op mijn dagboek waar enkele van mijn reisverhalen te volgen zijn in “mijn dagboek”. Ook kan je dan verder doorklikken naar mijn fotot’s.
Mijn volgende reis vertrek op 15/05/2012 en dan zal ik de volgende landen met de auto aandoen; Hongarije - Kroatie - Servie - Macedonie - Albanie - Montenegro - Bosnie Herzegovina en nog eens Kroatie. Ook deze reis zal indien mogelijk dagelijks geupload worden indien mogelijk natuurlijk.

http://www.kroatisch-restaurant-jadran.be/mijn_dagboek.htm
Groetjes van Papa Leone

Voor ons was een must see, Lovcen en het zwarte meer in dumitor national park.
Als je van wandelen houd is dumitor een goede plek om te zijn. Wij zaten in Zabljak een mooie uitvals basis om naar de wandelpaden te gaan. Je loopt al snel helemaal alleen.
wanneer je naar Lovcen gaat, ga dan vroeg, dan ben je voor de bussen toeristen! en dan is het nog mooier.