hallo beste vrienden,
samen met mijn vriendin gaan we voor 14 dagen vanaf 15 juli naar Montenegro. We zijn zinnens ook eventjes de Albanese grens over te steken. Montenegro is nieuw voor ons. We zoeken kleinschalige verblijfplaatsen in niet toeristische locaties. Druk gedoe, schreeuwerige verkoopstalletjes, overvolle stranden zijn dus niet aan ons besteed. Ik zoek dus slaapadresjes van ‘gewone mensen’ of kleinschalige hotelletjes (ook in het binnenland) die enkele eerlijke eurootjes willen bijverdienen en ons een slaapplaats met ontbijt kunnen aanbieden. Vooral contact hebben met plaatselijke mensen intereseert ons. We kunnen ons verplaatsen met een huurauto zodat we uitkijken naar adressen aan rustige badplaatsen of schitterende locaties in het binnenland (ook Noord-Albaniê). Benieuwd of dit zal lukken!
Groetjes
Jacques
Ga hier eens kijken, daar vindt je wel de benodigde info.
http://www.kroatisch-restaurant-jadran.be/mijn_dagboek.htm
Groetjes
Papa Leone
1 like
Wat men zeker moet doen is de baai van Kotor bekijken vanuit de bergen. Onvergetelijk is dit!! Daarvoor neemt men de oude route naar Cetinje en dan begin je aan een spectaculaire rit door het gebergte. In Njegusi kan je bij Zora lekkere zelfgemaakt hesp gaan eten en vraag maar eens om die hespen te gaan bekijken. Ook is dit een goeie plaats om te overnachten en van daaruit kan je mooie wandelingen maken of andere plaatsen bezoeken. een van die plaatsen is Lovcen waar boven Petar Njegus begraven ligt (onvergetelijk uitzicht!) Rijeka Crernojevica met de oude brug, Virpazar met in het binnenrijden het restaurant Pelikaan (lekker eten!), Petrovac na Moru, Budva…
Je kan ook eens een kijkje nemen op mijn dagboek waar enkele van mijn reisverhalen te volgen zijn in “mijn dagboek”. Ook kan je dan verder doorklikken naar mijn fotot’s.
Mijn volgende reis vertrek op 15/05/2012 en dan zal ik de volgende landen met de auto aandoen; Hongarije - Kroatie - Servie - Macedonie - Albanie - Montenegro - Bosnie Herzegovina en nog eens Kroatie. Ook deze reis zal indien mogelijk dagelijks geupload worden indien mogelijk natuurlijk.
http://www.kroatisch-restaurant-jadr…jn_dagboek.htm
Groetjes van Papa Leone
beste
heb nu eventjes geen tijd om je mooie en uitgebreide verslag door te nemen maar ik doe dit vast en zeker! alvast superdank
jacques
Mijn vriendin en ik zijn vorig jaar op de bonnefooi op
de motorfietsen in Montenegro, Albanie en Macedonie geweest. Wij hebben bij privé mensen overnacht in een eigen huis wat we aangeboden kregen voor €30,00 per nacht (Montenegro heeft de €). Dit overnachten bij privé mensen lukt gemakkelijk. Mooi land, maar een beetje kaal, terwijl Albanie toch qua natuur beduidend mooier is. Vooral de kust. Mocht je meer willen weten laat me maar horen.
super! ik denk dat we ook op de bonnefooi (zoals je zo mooi zegt) gaan zonder veel gereserveer op voorhand. heb je tips voor albanie aan de kust?
alvast veel dank
jacques