Informatie Montenegro

Hallo!!

In juni zijn mijn vriend en ik van plan om naar Montenegro te gaan.
Ik ben op zoek naar wat tips en informatie, hopelijk kan iemand mij helpen.

We houden van een sfeervol, authentiek plaatsje, mag wel wat rustiger zijn maar wel wat restaurantjes, terrasjes, winkeltjes en gezelligheid.
Ik zat zelf te denken aan Kotor, schijnt erg mooi te zijn, is dit aan te raden of heeft iemand nog andere tips voor een leuke plaats.

Misschien is het niet mogelijk maar het liefst zouden we willen verblijven in een klein, vrijstaand vakantiehuisje, bijvoorbeeld wat hoger gelegen met mooi uitzicht… Alleen niet helemaal afgelegen, misschien in de buurt van een bushalte (we hebben namelijk geen auto), ik weet het, ik vraag waarschijnlijk het onmogelijke maar wie weet heeft iemand toch leuke tips?

Hoe is verder het prijsniveau? Wat betaal je gemiddeld in een restaurant?, wat kost een drankje? Hoe liggen de prijzen in de supermarkt? Heeft iemand wat voorbeelden? Ik vind het altijd fijn om vooraf een beetje een idee te hebben wat je ongeveer per dag uitgeeft…

Wat zijn leuke excursies om te maken? Wat mag je niet missen?

Zijn er verder nog tips, of dingen die je moet weten wanneer je naar Montenegro gaat?

Ik ben heel benieuwd, alvast heel erg bedankt voor de reacties!

Kotor is inderdaad heel mooi en vooral prachtig gelegen in de baai van Kotor. Ik ben er in 2009 geweest in juni en in 2013 in juli. Maar de 2e keer in juli was het al heel erg toeristisch geworden, mede dankzij enorme cruiseschepen. Dus hoe rustig het tegenwoordig in juni is weet ik niet.

Wil je enkel aan de kust blijven of ook het bergachtige binnenland in? In de kustregio heb je ondermeer de baai van Kotor, het (uitzicht op) Sveti Stefan eiland, het Skadar Lake, …

ik lees even mee.wij gaan naar budva,toch daar gekozen,omdat het volgens mij handig is qua openbaar vervoer.
wat ik sowieso wil doen is een excursie naar skadar lake en lovcen.denk dat we die wel echt met excursie moeten doen ivm vervoer

Lovcen heb ik gedaan met de taxi vanuit Kotor en van daaruit dan terug gewandeld naar het stadje. Uitzicht op de baai van Kotor was echt prachtig maar wel heel heet. Openbaar vervoer in Montenegro is erg traag, taxi’s waren (zeker in het binnenland) wel goedkoop.

dankje niels.dat klinkt als een hele goed optie!weet je nog hoeveel hoeveel je kwijt was voor een taxi daarheen?

Goh nee, dat is iets te lang geleden. :slight_smile:

was te proberen!toch bedankt!

hoi linnie,
ben jij nog geweest???ben heel nieuwsgierig hoe je het vond en wat je hebt gedaan.hoop dat je dat nog wilt laten weten.

hey niels,wij zijn uiteindelijk met de taxi geweest,eerst naar cetinje en toen naar Lovcen,was echt top!dus bij deze bedankt nog!