Appartementen in Montenegro

Beste mede montenegro gangers,

We willen volgend jaar naar Montenegro maar waar moeten wij naar toe? we willen lekker aan de kust zitten maar ook veel dingen doen.
Wij gaan met de auto hiernaartoe dus kunnen gaan en staan waar we willen, hebben jullie tips? heeft er iemand goede ervaringen met hotels en/of appartementen, laat het weten.

groetjes Niels

Beste Niels,

Leuk om te horen dat je volgend jaar met de auto naar Montenegro gaat. Het is natuurlijk handig dat je kunt gaan en staan waar en wanneer je maar wilt. Montenegro is dan ook een land dat je zelf moet gaan ontdekken naar mijn mening.

Je gaf aan dat je aan de kust blijft, dus zal ik je hierbij een aantal tips geven:

Als je Montenegro binnenkomt, parkeer dan in Igalo en pak in de ochtend een bootje naar Zanjice. Je komt dan op een schiereiland waar ze prachtig water hebben en veel zon! Ik raad je dan aan om daar ook een korte bootexcursie te nemen naar Plava Spilja (blauwe grotten) en Mamula (een eiland waar vroeger een gevangenis was).

Bezoek het plaatsje Morinj. Het is een kleine plaats waar zich het beste restaurant van Montenegro bevindt: Catovica Mlini. Je kunt er ook een dagje lekker rustig genieten van het strand en een strandtent Tramontana (met een eigen aangelegd klein strandje).

Perast: Mooie eilandjes die je kunt bezoeken met een bootje. Perast is een autovrije stad, maar je kunt voordat je de stad betreedt de auto parkeren en de fiets nemen (die verhuren ze op de parkeerplaats). Je kunt ook gezellig wandelen in Perast.

Kotor: echt een aanrader! bezoek de website Kotor Montenegro voor alle informatie. Vergeet niet het San Giovanni Fort te bezoeken. Eenmaal het fort bereikt, heb je een prachtig uitzicht over de baai van Kotor.

Na Tivat kan je lekker genieten van het strand in Budva (DE toeristenplaats), Sveti Stefan, Becici en Petrovac. Hier heb je veel uitgaansmogelijkheden, meer zandstranden (in de baai van Kotor heb je meer kiezelsteentjesstranden). Ulcinj heeft een leuke oude stad die je kan bezoeken, Bar heeft de oudste olijfenboom van 2000 jaar oud en een oude stad met veel geschiedenis.

Wil je meer informatie over verschillende bezienswaardigheden, dan kun je ook naar de website Reisgids Montenegro. Ik raad je ook om het nationaal park Lovcen en Skadarsko jezero te bezoeken en als je meer wilt leren over de geschiedenis van Montenegro en de belangrijke man Njegos, dan raad ik je ook aan om de musea te bezoeken in Cetinje.

Mocht je nog specifieke informatie willen verkrijgen die je niet uit de websites of bovenstaande informatie kan halen, laat het mij dan weten.

Wat betreft appartementen: er worden veel appartementen verhuurd aan toeristen in Montenegro. Als je even aangeeft in welke plaatsen je wellicht zou willen slapen, kan ik je wat adressen meegeven.

Groetjes,
Ivana

Beste Ivana,

Sorry voor de late reactie, we gaan als eerste met de boot van Rijeka naar Dubrovnik en vanuit daar met de auto naar Budva of jij moet kunnen zeggen van hey daar is het niet zo mooi ga naar … toe

We willen in Montengro wat zien van het land en autorijden is daar bij zeer zeker geen probleem.

Weet jij leuke mooie en vooral schone appartementjes?

alvast bedankt,

Niels

Beste Niels,

wij, 'n ouder echtpaar, zeer nieuwsgierig ingesteld en niet bang op bergweggetjes, hebben Montenegro 2010 en 2011 bezocht: 2 x een prima vakantie gehad.
1e keer: 1 week Dubrovnik/Kroatië(privé appartement, uitzicht tof), 1 week Prcanj(meer van Kotor/ appartementenhuis/uitzicht tof) en 1 week Becici(hotel/ontbijt).
Alle keuzes waren zeer goed qua ligging en prijs/kwaliteit.

2e keer(Herzegowina en vervolgens)Montenegro: een appartementsgebouw in gehucht Blizikuce, tussen Budva en Petrovac gelegen(tof uitzicht, strandjes!).
Blizikuce is als uitvalsbasis voor tripjes in alle windrichtingen ook prima.
Mocht je meer willen weten, reageer!
Astrid

Hoi Astrid,

Bedankt voor je reactie, wij hebben een appartementje gevonden in Herceg Novi, wij zijn al jaren kraotie fan en hebben de kust al vanaf noord (istrie niet zo veel aan) tot aan het zuiden gehad Dubrovnik, dit jaar gaan we het anders doen namelijk eerst naar Montenegro Herceg Novi en daarna naar Vodice.
Wij hopen dat Montenegro net zo bevalt als Kroatie.

Mag ik vragen hoe jullie heen gaan? vanaf Rijeka de boot naar Dubrovnik?? Wij hebben vandaag gebeld en de dame vertelde dat die boot niet meer gaat, raar want verleden jaar nog wel hahaha, we laten morgen even een kroatische kennis van ons bellen.

Waar gaan jullie dit jaar heen?

groetjes niels

Hoi Niels,

wij zijn 2 x met de auto “afgezakt”, dat wel met de nodige tussenstops tot Dubrovnik. Passau - (Wels - Graz - Maribor - Zagreb) - Sibenik - Dubrovnik. Voortgezet naar Prcanj/Me én nog Becici/Me. Duur 4 weken.
Het andere jaar hebben we Split bezocht; Mostar(Bosnië/Herzegovina) en zijn via Trebinje(niet via de drukke grensovergang op de kustlijn, de route Dubr. rtg Herceg Novi dus) aan de noordzijde van het meer van Kotor, Me binnengereden. Dit staat nog op geen enkele routeplanner.
(Trebinje-grens, rtg Niksiç nemen en na slechts enkele km’s een autosnelweg naar Risan/Morinj). Dit scheelt tijden, want de officials aan de "grote"grens hebben alle tijd.
Wij overwegen dit jaar ook weer 14 dagen Montenegro te doen. Zooo relaxed! Wel vliegen dit keer.
Groet, Astrid

Mijn man en ik <ouder echtpaar> hebben na het zien van foto,s van Montenegro
defenitief besloten om rond Mei Juni 14 dagen daar de omgeving te gaan verkennen mert eigen auto. Na wat rondsurfen op internet kwam ik hier uit.
Mijn complimenten voor de reacties die ik hier tot nu toe gelezen heb. Zeer waardevolle informatie. Na me verder verdiept te hebben in alle informatie denk ik dat er zeker nog enkele vragen van deze kant zullen komen.

Groeten Jose.

Hoi Jose,

Wij gaan ook rond juni naar Montenegro +/- 4 juni, wij gaan naar herceg novi.
en daarna weer naar Vodice.
Als je vragen hebt hoor ik het, heb ook wel een paar websites voor je eventueel.

groetjes niels

Heeft iemand trouwens ergens een boekje kunnen vinden over Montenegro???

Hallo Niels.

Allereerst dank voor je leuke reactie.
Ik en ook mijn man hebben vandaag al uren zitten surfen.
We zijn zo ver dat we in de omgeving van Kotor graag wat willen boeken.
Dit omdat we het idee hebben dat het vrij centraal gelegen is om van hier uit met de auto dagtochten te maken. We twijfelen nog om op de terugweg wat te boeken in Kroatie.
Er is daar in de omgeving zo enorm veel te zien.
Heb je deze site?
Kan je ook een reisgids downloaden.
http://www.kotormontenegro.nl/
http://www.reisgidsmontenegro.nl/hotel-restaurant-pelikan-in-virpazar/

Je vroeg om een boekje.
Ik ben op zoek gegaan omdat we normaal op vakantie werken met de loneley planet.
Dit heb ik kunnen vinden.

Als ik zo ver ben dan zullen er zeker vragen komen en alvast djw dat ik ze dan mag stellen aan je.

Groeten Jose.

Lonely Planet reeks, Niels
groetjes, Astrid

Beste José, ken je de engelse verhuurders “Imaginemontenegro”? Goed en goede prijs voor appartementen met zwembad aan meer van Kotor! Ook Engels sprekende “gastvrouw” in de buurt. Goede betrouwbare administratieve afwikkeling gehad. Astrid

Hallo Astrid.

Nee nooit van gehoord. Ben gelijk even op internet gaan kijken. Er is veel over te vinden zie ik. Hier ga ik me zeker even verder in verdiepen.
Heel hartelijk dank voor je tip!!!

Hallo Astrid.

Per toeval kwam ik deze site tegen.
Met een appartement wat eigenlijk helemaal is wat we zoeken.
Nu had ik nog een vraagje.
Heb jij of misschien iemand anders al eens gehoord van deze reisorganisatie?

http://www.gotomontenegro.eu/nl/

Hoi Sjeeske,

nee, nog niet van gehoord, maar dat zegt niets.

Ik geef je ongevraagd nog een onderkomenstip van de laatste reis: google “apartments djurasevics” in Blizikuce eens(door de goede wegen over de bergen naar het achterland/lake skadar, een prima plaats om te logeren).
groet, Astrid

By the way: een investeerder uit Rusland aldaar vertelde dat het meer van Kotor niet meer zo zuiver was om te zwemmen…ben ik blij met m’n zwembad in Prcanj toen!

Hoi Astrid.

Tof van je deze tip!! Dank je wel.
Ik ben gaan zoeken en kwam uit bij deze reisorganisatie.

http://www.cipa-booking.me/en/booking/apartments-mina-blizikuce,-svstefan/129

De prijs is super. En wat voor ons heel belangrijk is dat het een goede uitvalsbasis is om dingen te gaan bezichtigen met eigen auto.

Nu weet ik niet hoe en waar jij geboekt had. Dat is voor ons nog even een struikelblok om er achter te komen of het nog vrij is in de periode dat we willen gaan via de site die ik gevonden had.

Hallo “sjeeske”,

mina.svstefan@t-com.me, via deze mail heb je rechtstreeks contact met dhr. Vaso Djurasevic, de eigenaar. Schrijf helder “hotel-Engels” in je reserveringswens en hij begrijpt je dan pas écht. Zijn rechtstreekse boekingsprijs is lager OF je krijgt er een beter gelegen appartement/uitzicht voor dan bij booking.com of degene die jij noemde. Je kunt ook naar mijn naam verwijzen!
Wij zaten op 2-hoog in een 2-kamer app. met keukentje(hij noemde dat 3rd floor!). Internet en prachtig balkonuitzicht op zijn zwembad, de zee met Sveti Stefan en wat strandjes, inclusief Budva in de verte. Hij verzorgt ook lunches en je kunt ook met de pot meeëten 's avonds, als je van verassingen houdt. Zijn ontbijt is allesbehalve Nederlands, eerder Engels zou ik zeggen(je kunt gemakkelijk voor jezelf zorgen ook). Nogmaals, een adres om altijd weer naartoe te gaan. Als je schrijft, doe hem mijn groeten. (Misschien gaan we ook nog wel).
Groetjes, Astrid

NB1: behalve 2-kr app. heeft hij 3-kr app. en 1-kr. app. met slechts koelkast en waterkoker/koffiezetter. Alles met sanitair.
NB2: contant afrekenen is goedkoper dan via zijn buitenlandse bankrelatie(Frankfurt of zo)! De bank zet af in mijn ogen(17 Euro bankkosten, meen ik me te herinneren).

Ohhh wat geweldig zeg. Super bedankt.
Mijn man is beter in “hotel engels” dan ik.:slight_smile: Hij heeft nu wat internet problemen maar morgen schrijft hij een mail.
Zeker zal hij je naam noemen en de groeten doen.
Zo snel we een reactie hebben laat ik het je weten.
Echt tof van je.:dag::slight_smile:

Hallo Astrid.

Een mail gestuurd en de groeten van je gedaan en al zeer snel een mail terug.
Kort zakelijk maar heel netjes. Hij vraagt 20% aanbetaling wat voor ons geen enkel probleem is.
Door de goede referenties die je ons gegeven hebt en waar we heel blij mee zijn hebben we een toezegging gedaan voor laatst Mei begin Juni.
Nogmaals hartelijk bedankt. Ik zal het forum hier nog regelmatig blijven bezoeken en je zeker op de hoogte stellen als ik verder nieuws heb.

Groetjes Jose.

Tof “Sjeeske”, het is een ultieme plek(ik zit niet voor niets ook dagen te zoeken naar prijs/kwaliteit).
Zorg wel dat je dat uitzicht krijgt! B.g.g.- zijkant huis, slechts enkele apps. hebben dit niet. Op 3-hoog kijk je ook over z’n bar-terrasdak heen…
Informeer zo je dit nodig vindt naar de internationale bankovermakingskosten.
Groetjes,